Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۴۵ شاخص کل با ۳۲ هزار و ۴۰۴ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۰۰۲ واحد افزایش به رقم ۳۷۴ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۵۷۳ هزار و ۵۷۴ معامله به ارزش ۴۷ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس سبزپوش ماند | افزایش ۱۶ هزار و ۳۹۰ واحدی شاخص کل بورس هم با تعطیلی دو هفته‌ای تهران تعطیل می‌شود؟

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر،  ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.  

فرابورس نیز با ۲۳۱ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۳۲۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۳۷۳ هزار و ۵۸۰ معامله انجام داده‌اند که ۲۰ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال ارزش داشت.

سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریا ساسول،  مدیریت انرژی امید تابان هور و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.  

کد خبر 565750 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی

به گزارش قدس آنلاین، «بهروز احمدی حدید» با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حضور مشترکان بالای یک مگاوات در معاملات خارج از بازار از سوی وزیر نیرو در اوایل سال گذشته، از افزایش حجم معاملات این بازار از ۱۱ درصد در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۴.۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی افزود: میزان معاملات روندی کاملاً صعودی دارد، به طوری که در ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۲ سهم معاملات صنایع در بورس انرژی به حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

احمدی حدید با تبیین وضعیت موجود گردش نقدینگی صنعت برق در سال‌های گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت آن، بر تصمیم وزارت نیرو مبنی بر ضرورت تغییر روند جاری گردش نقدینگی تاکید کرد.

وی به تشریح مدل جدید روابط مالی و گردش نقدینگی در شرکت‌های توزیع پرداخت که بر اساس آن سیستم تخصیص منابع بازنگری شده و ذی‌نفعان زنجیره تامین برق می‌توانند سهم خود از منابع واریزی به‌حساب مدیریت منابع را به‌صورت منظم و در یکشنبه هر هفته دریافت کنند.

این مقام مسوول گفت: در این سازوکار شرکت‌های توزیع هزینه‌های جاری خود را بر اساس میزان وصول مطالبات و بر اساس ضرایب اعلامی وزارت نیرو به‌صورت هفتگی دریافت می‌کنند.

احمدی حدید افزود: باقی‌مانده منابع موجود در حساب متمرکز نیز پس از کسر تعهدات قانونی توسط توانیر، به‌حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز می‌شود که باید نسبت به خرید برق از طریق بورس انرژی (معاملات سلف یا فیزیکی) اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از درآمد فروش برق نیروگاه‌ها از طریق بورس انرژی واریز خواهد شد، گفت: ظرفیت تزریق نقدینگی در حساب خرید برق شرکت‌های توزیع بین ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه‌ به حضور صنایع بالای یک مگاوات در بورس انرژی با مصرفی حدود ۱۰۰ میلیارد کیلووات‌ساعت، انتظار می‌رود بیش از ۶۰ درصد از مصرف کشور در سال ۱۴۰۳ از طریق بورس انرژی تامین شود.

احمدی حدید ادامه‌داد: شرکت‌های توزیع موظفند به شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای خرید برق مورد نیاز خود (که در بورس خریداری نشده است) وکالت دهند تا در صورت عدم خرید برق طی بازه زمانی معین، مانده‌حساب شرکت‌های توزیع در بورس را برداشت و به‌حساب تولیدکنندگان برق حاضر در بازار عمده‌فروشی واریز کند.

وی، افزایش سهم معاملات بورس انرژی به ۳۰ درصد در سال جاری و ۶۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۶ را از احکام قانونی پیش‌بینی‌شده در برنامه هفتم عنوان و خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال دست‌کم تا ۴۵ درصد برنامه مذکور محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس