Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع فلسطینی از سفر یک هیئت روسی به رام الله و حمله شهرک نشینان صهیونیست به نمایندگان کشورهای اروپایی در جنوب قدس اشغالی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست نمایندگان کشورهای اروپایی را در جریان بازدید از شهرک صهیونیست‌نشین "گعفات هامتوس" در جنوب نابلس مورد حمله قرار داده و علیه آنان تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نمایندگان اروپایی به منظور اعلام مخالفت با طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت 1257 واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک مذکور اقدام به بازدید از این منطقه کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شادی عثمان سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که شهرک‌نشینان قصد ممانعت از حضور نمایندگان کشورهای اروپایی در این شهرک را داشتند و آنان را مورد حمله قرار دادند، اما نمایندگان اروپایی بر بازدید از این منطقه اصرار داشتند.

وی عنوان کرد که هدف هیئت اروپایی از بازدید از شهرک گعفات هامتوس، جمع آوری اطلاعات در مورد این شهرک و بررسی تبعات خطرناک اجرای طرح مذکور بر ارتباط جغرافیایی دو شهر قدس و بیت لحم بوده است.شهرک‌نشینان اجازه سخنرانی نمایندگان اروپایی در این شهرک را ندادند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته از طرح جدید خود برای ساخت 1257 واحد مسکونی جدید برای اشغالگران صهیونیست در شهرک "گعفات همتوس" در جنوب شرق قدس اشغالی خبر داد.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این طرح در حالی به تصویب می‌رسد که دولت رژیم صهیونیستی چند روز پیش با ساخت 108 واحد دیگر در شهرک رمات شلومو در نزدیکی منطقه مذکور موافقت کرد.

شبکه مذکور تاکید کرد که این طرح قرار بود در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما اجرا شود اما به سبب اختلاف بین دولت رژیم صهیونیستی و دولت اوباما متوقف شده بود.

این شبکه به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قرار است قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ طرح‌های بیشتری را برای ساخت و ساز در قدس اشغالی به تصویب برساند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته بار دیگر بر موضع ثابت این اتحادیه در قبال شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری تاکید کرد و گفت اتحادیه اروپا این شهرک‌ها را به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی غیرقانونی و نامشروع می‌داند.

بورل از  تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید برای اشغالگران صهیونیست در شهرهای قدس و بیت لحم ابراز نگرانی کرد.

اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده که مصادره اراضی فلسطینیان در اراضی اشغالی و شهرک سازی در آن برای صهیونیست ها را به هیچ عنوان به رسمیت نخواهد شناخت.

طرح شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی در جنوب قدس اشغالی از سوی بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، مصر و حتی سازمان ملل محکوم شده است.

وزارت خارجه ترکیه و مصر در بیانیه‌هایی جداگانه طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت 1257 واحد مسکونی جدید برای اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی را محکوم کرده و جامعه بین‌الملل را به مقابله با ادامه توسعه‌طلبی‌های این رژیم در اراضی اشغالی دعوت کردند.

نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده به اصطلاح صلح سازمان ملل در خاورمیانه نیز در واکنش به تصویب این طرح اشغالگرانه گفت که ما به شدت نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک گعفات همتوس نگرانیم.

ملادینوف تصریح کرد که این طرح موجب توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی بین قدس و بیت لحم خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که چنین طرحی تبعاتی منفی بر آینده کشور مستقل فلسطین و تحقق راه حل تشکیل دو کشور خواهد داشت.

ملادینوف با اشاره به اینکه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قوانین بین المللی اقدامی نامشروع است، خواستار تجدیدنظر طرف صهیونیستی در این طرح و دیگر طرح های شهرک سازی شد.

هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان به موجب قوانین و قطعنامه های بین المللی غیرقانونی و نامشروع است.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334 بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

سفر هیئت روسی به رام الله

خبر دیگر اینکه هیئتی از پزشکان روسی در راستای همکاری پزشکی بین روسیه و فلسطین و به منظور کمک رسانی به بیمارستان های فلسطینی در کرانه باختری برای مقابله با ویروس کرونا وارد رام الله شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت متشکل از 3 دکتر و 3 پرستار است که قرار است در بیمارستان های فلسطینی در کرانه باختری مشغول به کار شوند و به کادر درمانی فلسطین برای مقابله با ویروس کرونا کمک رسانی کنند.ماموریت این تیم پزشکی در فلسطین تا ماه دسامبر آینده ادامه خواهد داشت.

می کلیه وزیر بهداشت دولت فلسطین در رام الله در جریان استقبال از این تیم پزشکی عنوان کرد که اعزام این هیئت به رام الله بیانگر روابط عمیق و مستحکم ملت های فلسطین و روسیه است.

وی به نمایندگی از رهبران تشکیلات خودگردان از روسیه به سبب اعزام این هیئت و کمک رسانی به مراکز پزشکی فلسطینی تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است که آمار کرونا در فلسطین همچنان رو به افزایش است و طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت دولت فلسطین تاکنون 63867 فلسطینی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه به این بیماری مبتلا شده و 647 نفر هم جان باخته اند. از مجموع مبتلایان 66553 نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اسرائیل کرانه باختری اروپا اسرائیل کرانه باختری نمایندگان کشورهای اروپایی واحد مسکونی جدید رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی کرانه باختری اتحادیه اروپا شهرک نشینان رام الله قدس اشغالی برای ساخت شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست

منابع خبری از یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس در اولین روز اعیاد یهودی خبر دادند.

به گزارش مشرق، تعدادی از شهرک‌نشین‌های تندرو صبح امروز سه شنبه که مصادف با اولین روز از عید یهودیان موسوم به عید «پسح» است، با حمایت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند.

یهودا گلیک، عضو پیشین کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و خاخام تندرو صهیونیست سرکرده شهرک نشینان در این یورش است.

شهرک نشینان تندرو بویژه هرساله و همزمان با اعیاد یهودی به مسجدالاقصی یورش می‌برند و در آن مکان مقدس اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند.

برخی گروه‌های تندرو صهیونیستی امسال برای شهرک نشینانی که بتوانند وارد مسجدالاقصی شوند و در آنجا قربانی کنند، پاداش هنگفت درنظر گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید