Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:45:45 GMT

مفهوم اولویت‌دار در پروژه‌ ترافیکی بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۶۹۵۰

مفهوم اولویت‌دار در پروژه‌ ترافیکی بوشهر

به گزارش ایرنا، به همین دلیل به کتاب لغت‌نامه دهخدا مراجعه کردم که واژه اولویت را ترحیح، تفوق، تقدم، رجحان، مزیت و برابر فارسی آن نخستینگی و برتری معنی کرده بود و هیچ جا ندیده‌ام که اولویت با تاخیر و عقب‌ماندن مترادف شود.   

اما اصل موضوع این است که پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری شهر بوشهر که پس شهادت سردار سپهد قاسم سلیمانی به نام این شهید برجسته مقاومت نام‌گذاری شده‌است باید براساس قرارداد ساخت آن با پیمانکار یک ماه دیگر ( در آذرماه ۹۹) تکمیل و به بهره‌برداری برسد، ولی درزمان حاضر فقط حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی یکی از سه پروژه شاخص و اولویت‌دار مدیریت شهری بوشهر است که از تیرماه سال ۹۸ عملیات اجرایی آن با اعتبار ۳۲۴ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال آغاز شد و طبق برنامه زمانبندی در قرارداد باید در مدت ۱۸ ماه به اتمام می‌رسید. 

پروژه‌‏ای که شهروندان خوشبین بودند به یمن نام‌گذاری آن به نام سردار شهید سلیمانی، تلخی‎های تاخیر تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی بوشهر تکرار نشود و در موعد مقرر به اتمام برسد اما به نظر می‌رسد تاخیر در روند اجرای

پروژه‌های ترافیکی بوشهر تقدیری رقم خورده‌است.

نیمه دوم سال ۹۴ بود که عملیات اجرایی نخستین تقاطع غیرهمسطح بوشهر در یکی از پرترددترین میدان‏‌های شهر بوشهر (آزادی) آغاز شد که بنا بود این پروژه در شهریور سال ۹۵ تکمیل شود.

پس از کش و قوس‌‏های فراوان و وجود معارضانی در محدوده اجرای این پروژه در نهایت این تقاطع غیرهمسطح پیش از عید سال ۹۸ روی تردد خودروها گشوده شد.

البته در مورد تعطیلی و کندی روند اجرای تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی دلایلی وجود دارد که باعث تاخیر در پیشرفت پروژه شده که استعفای شهردار سابق بوشهر و اداره چندماهه شهرداری بصورت سرپرستی، همچنین بازارداشت و تعلیق عضویت ۶ نفر از مجموع ۹ عضو شورای شهر بوشهر در ارتباط با یک پرونده مالی در شهرداری این شهر و در نهایت انتخاب شهردار جدید و جایگزینی سه نفر از اعضای علل‌البدل شورا به جای ۶ نفر تعلیق شده اصلی از این جمله است. 

اکنون با انتخاب شهردار جدید و آغاز فعالیت شورای ۶ نفره بوشهر پس از نشستی با پیمانکار پروژه تقاطع غیرهمسطح، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شده‌است، اما شهروندان بوشهری بویژه کسبه و ساکنان پیرامون این پروژه و رانندگان خودروهای عمومی و شخصی با توجه به مشکلات ترافیکی روزانه که اجرای آن در این میدان بوجود آورده خواهان تسریع در تکمیل و بهره‌برداری هرچه زودتر از این طرح هستند. 

انتقاد شورا و مردم بوشهر از کندی روند پروژه 

با وجود اینکه بیش از یک ماه از فعالیت شهردار جدید بوشهر و از سرگیری عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سردار سیلمانی می‌گذرد، کندی پیشرفت این پروژه مورد نقد اعضای شورا قرار گرفته‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر می‎گوید " اگرچه تقاطع  غیر همسطح سردار سلیمانی یکی از پروژه‌های شاخص و اولویت دار شهرداری بوشهر است اما عملیات اجرایی آن کند پیش می‌رود".

به گفته داریوش پوربهی هرچند این پروژه مدتی تعطیل بود و بتازگی اجرای آن از سر گرفته شده اما در چند بازدید صورت گرفته از آن با وجود استقرار یک ناظر دائمی توسط شهرداری اما روند عملیاتی این پروژه هنوز کند است.

وی براین باور است که چنین پروژه بزرگی نباید فقط پنج کارگر داشته باشد و چنانچه کار اینگونه پیش برود شاید ۸ تا ۱۲ سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

پوربهی تاکید کرد: شهرداری بوشهر باید نظارت جدی بر این پروژه داشته باشد تا روند اجرای آن سرعت گیرد.

وی اظهار کرد: شهردار و شورای جدید باید حرف‌های تازه برای پاسخ به مطالبات بحق شهروندان داشته باشند از این روز انتظار می‌رود وضعیت پروژه‌های شاخص شهرداری با سرعت بیشتری انجام شود.

یک راننده که تا پیش از کرونا عمده منبع درآمدش از محل سرویس دهی به دانش‌آموزان مدارسه تامین می‎شد گفت: هر روز که برای حمل مسافر از میدان مطهری گذر می‎کنم با خود زمزمه می‎کنم کرونا برای هر کس و چیز که بد باشد ولی فرصتی برای مسئولان اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح این میدان بوجود آورده تا در سایه شلوغ نشدن تردد حول میدان ناشی از جابه جایی سرویس مدارس مشکلات ناشی از تاخیر اجرای پروژه کمتر به چشم شهروندان بیاید.

علی زارعی اضافه کرد: در نبود سرویس مدارس نیز میدان برخی از ساعت‎ها در اثر ازدحام خودروها قفل می‎شود و رانندگان و ماموران پلیس را در اوج کار معطل گره‌گشایی از تردد میدان می‏‌کند.

وی ادامه داد: با این حال انتظار است از فرصت ایام کرونا و کاهش ترددها نهایت بهره‌‏برداری صورت گیرد و پروژه با شتاب و دقت بیشتری اجرا شود.

دیگر شهروند بوشهری که در این ایام بیشتر راننده تریلر حامل کالای اساسی برنج ترخیصی از گمرک بوشهر است می‏‌گوید: در برخی از ساعت‏‌ها که میدان مطهری در ازدحام خودروها درگیر می‌‏شود تردد برای کامیون‏‌ها طاقت فرسا و زمانبر است.

مهدی رضازاده اضافه کرد: برای تسهیل سازی تردد خودروهای عبوری از میدان شهید مطهری باید روند اجرای تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی شتاب بیشتری بگیرد.

یکی از شهروندانی که در کوی فرهنگ بوشهر پیرامون میدان شهید مطهری ساکن است، با انتقاد به روند اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح این میدان اظهارداشت: بدلیل ترافیک و ازدحام خودروها در هنگام ظهر و غروب هر روز در این میدان رانندگان خودروها برای اینکه زودتر از ترافیک خارج شوند وارد کوچه‌های منتهی به میدان می‌شوند که با توجه به شلوغی کوچه‌ها و تردد خودروها با سرعت بالا برای کودکان و افراد سالمند خطر آفرین است.

احمد رضایی اظهارداشت: به همین علت تاکنون مشکلات و تصادفات زیادی در این کوچه‌ها رخ داده‌است که باعث نگرانی اهالی این محله شده‌است.     

صاحب یک فروشگاه در اطراف میدان مطهری بوشهر گفت: تراکم خودروها در این میدان و خیابان‌های منتهی به آن که ورودی و خروجی مرکز شهر بوشهر به شمار می‌رود، کاسبی مغازه داران این منطقه را کساد کرده‌است. 

رضا کشفی ادامه داد: تا پیش از اجرای این پروژه هرچند ترافیک وجود داشت اما فضا برای توقف خودروهای خروجی و ورودی و خرید از مغازه‌ها وجود داشت اما اکنون این میدان بسیار شلوغ شده و رانندگان ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌هایی خرید کنند که امکان پارک خودرو در نزدیکی آنها وجود داشته باشد

وی خواستار تسریع در تکمیل تقاطع غیرهمسطح در دست احداث در میدان مطهری بوشهر شد.

روند اجرای تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی بوشهر شتاب می‌گیرد

شهردار جدید بوشهر گفت: در ارتباط با پیمانکار تقاطع غیرهمسطح میدان شهید مطهری بوشهر باید مشخص شود که چرا پیمانکاری که توانایی انجام کار نداشته با پلوس (ضریبی که بر قیمت پایه فهرست بها در اجرای پروژه‌های عمرانی افزوده می‌شود) ۶۷ درصد انتخاب شده‌است؟

حسین صالحیان افزود: همچنین در ارتباط با این پروژه باید اعضا شورا پاسخ دهند که چرا پیمانکاری که ۱۱ ماه پروژه را رها کرد، اقدامی برای بازگشتش به انجام کار نکردند.

وی ادامه داد: بتازگی در نشستی که با پیمانکار پروژه برگزار شد، قرار است روند اجرای این تقاطع غیرهمسطح که اکنون تنها حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را شتاب بخشد.

صالحیان اضافه کرد: همچنین مقرر شد پیمانکار و رئیس کارگاه تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری بوشهر برنامه زمان‌بندی ماهانه به شهرداری ارائه کند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر شهرداری به پیمانکار پروژه هیچ بدهی ندارد و آخرین صورت وضعیت آنها نیز در دست پیگیری است.

شهردار بوشهر بیان کرد: پیمانکار تقاطع غیر همسطح میدان مطهری بوشهر یک سری مسائل و مشکلاتی در اجرای پروژه داشت که با برطرف شدن آنها قول داد آن را با روند بهتر و سریع تر از گذشته اجرا کند.

صالحیان افزود: چنانچه پیمانکار کار را بموقع ادامه ندهد با وی برخورد قانونی خواهد شد.

تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی بوشهر دارای ۸۴۳ متر پل است که بهره‌برداری از آن در کاهش ترافیک سنگین ووردی و خروجی به مرکز شهر و بندر و گمرک بوشهر بسیار موثر است.

برچسب‌ها بوشهر شورای اسلامی شهر بوشهر شهرداری بوشهر مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شورای اسلامی شهر بوشهر شهرداری بوشهر مدیریت شهری بوشهر شورای اسلامی شهر بوشهر شهرداری بوشهر مدیریت شهری اخبار کنکور همسطح سردار سلیمانی میدان مطهری بوشهر میدان شهید مطهری غیر همسطح سردار تقاطع غیر همسطح پروژه تقاطع غیر تقاطع غیرهمسطح عملیات اجرایی اجرای پروژه شهردار جدید بهره برداری همسطح میدان روند اجرای شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، در حالیکه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری روز گذشته (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت: تقاطع غیر هم سطح سه راهی هفشجان به یک کارگاه فعال تبدیل شده و تا کنون به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. شهروند خبرنگاری از کندی پیشرفت این پروژه  که از سال ۹۷ کلید خورده است انتقاد کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما : 
با سلام
می‌خواستم پیگیری کنم چرا نزدیک به سه ماه در تقاطع سه راهی هفشجان هیچ گونه اقدامی جهت تکمیل این پروژه صورت نمی‌گیره و کسی هم پاسخگو در این زمینه نیست
باید چند تا تصادف دیگه برای مکان صورت بگیره تا مسئولین محترم فکری برای تکمیل این پروژه چندین ساله بکنند
با تشکر
محمدرضا بهیم از هفشجان

دیگر خبرها

  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳