Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:36:07 GMT

کتاب گذرگاه تنهایی اثر محمدرضا خالصی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۷۴۰۷

کتاب گذرگاه تنهایی اثر محمدرضا خالصی منتشر شد

ایسنا/فارس کتاب "گذرگاه تنهایی" جدیدترین اثر دکتر محمدرضا خالصی، استاد دانشگاه، پژوهشگر و منتقد، منتشر و روانه بازار کتابفروشی‌ها شد.

کتاب "گذرگاه تنهایی" حاوی 2 مقاله پرامون "ابوحیان پژوهی"، به عنوان بیستمین اثر مکتوب محمدرضا خالصی، توسط نشر پیک مشاور، منتشر و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: ابوحیان توحیدی شیرازی، نابعه بزرگ تمدن اسلامی ایرانی، همچنان ناشناخته و تنهاست، او پس از اقرن‌ها هنوز تنها و ناشناخته و غریب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشمندی خارق‌العاده با فضیلت‌های بسیار و کتاب‌های فراوان، چگونه در کشور خودش بی نام و نشان است؟ من نیز چون یاقوت حموی باید بگریم و بگویم: لم ار احدا من اهل العلم ذکره فی کتاب و لادمجه فی ضمن خطاب و هذا من العجب العجاب.

زندگی ابوحیان را می‌توان به گونه‌ای ستمی دانست که براندیشمندان این سرزمین رفته است؛ متاسفانه تاریخ و مردمان ما با این اندیشمندان منصفانه رفتار نکرده و بر ایشان اجحاف و بیداد روا داشته‌اند.

این وضع اسف آور و حیرت انگیز این سئوال را مطرح می‌کند که چگونه ممکن است متفکری با این اهمیت، این میزان اندک توجه را برانگیزد.

به گزارش ایسنا، این کتاب بیستمین اثر محمدرضا خالصی به شمار می‌رود که در مقاله نخست تحت عنوان برگی فتاده از گلستان، به بهره‌برداری‌های شیخ اجل سعدی شیرازی از فرم نوشتاری ابوحیان توحیدی می‌پردازد و مقاله دوم تحت عنوان گذرگاه تنگ تنهایی، به مقوله پارادایم‌های دوستی و نادوستی در قرن چهارم و دیدگاه‌های ابوحیان در این مورد پرداخته است.

نویسنده این کتاب در مقدمه، بیان کرده که کتاب‌های معرفت شناسی ابوحیان توحیدی و همچنین کتاب هندسه‌ی آسمانی که مدخلی بر زیباشناسی و کتاب آداب الکتابه او در هنر خوشنویسی است و ترجمه برخی از آثار بی‌نظیر ابوحیان را زیر چاپ دارد و به زودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

از این استاد دانشگاه، پژوهشگر و نوینده و شاعر تاکنون کتابهای، حنجره‌ای برای همیشه در موضوع مسائل فلسفی، نقشی از مستی و مستوری در موضوع تاریخ ملامتیه و ملامتگری حافظ، دریچه صبح در موضوع خوشنویسی و..... تاکنون به چاپ رسیده است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انتشار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

کد خبر 747198

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد