Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه تعطیلی دو هفته‌ای، فرصتی برای کنترل زنجیره انتقال کرونا است نه دورهمی، گفت: تعطیلی منجر به مسافرت‌ها و تفریح‌ها فقط آسیب اقتصادی را متوجه مردم و کشور می‌کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمید چوبینه درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران از طرف شهردار تهران و دیگر نهاد‌ها و صاحب نظر اظهارداشت: با توجه به نظرات کارشناسی کارشناسان و صاحبان فن تعطیلی دوهفته‌ای میزان مراودات افراد را به ویژه در محیط‌های شلوغ کم می‌کند و می‌تواند به کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کند، اما قطعا به صفر نمی‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هشدار نسبت به این مسأله که اگر تعطیلی منجر به برگزاری مراسمات، مسافرت‌ها، تفریحات و دورهمی‌ها شود هیچ کمکی به قطع زنجیره کرونا نخواهد کرد و فقط آسیب اقتصادی را متوجه مردم و کشور می‌کند، افزود: اگر دولت و مردم در کنار هم دو هفته سختی بکشند و این فرایند را با هم از یک نقطه‌ای آغاز و در یک نقطه‌ای به دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی و سیاست‌های حاکمیتی پایان دهند، قطعا می‌تواند زنجیره را به حداقل برساند.

چوبینه با بیان اینکه بعد از تعطیلی دو هفته‌ای و رعایت مسائل بهداشتی در این مدت، امکان شناسایی بیماران و جداسازی آن‌ها از دیگران برای مدیران عرصه بهداشت و درمان راحت‌تر است، عنوان کرد: این وقفه دو هفته‌ای باعث می‌شود که با قابل کنترل شدن زنجیره، کادر درمان و سلامت کمی استراحت کنند و علاوه بر این با مصیبت‌هایی که با این حجم عظیم در این روز‌ها شاهد هستیم روبرو نخواهیم بود. در واقع اگر این تعطیلی و وقفه با کیفیت مطلوب و برنامه خاص انجام شود فوتی‌ها را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد و از طرف دیگر زنجیره انتقال بعد از آن قابل کنترل‌تر است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، در پایان یادآور شد: دولت و سیستم بهداشت و درمان نباید از این فرصتی که می‌تواند تعطیلی دو هفته‌ای برای شناسایی بیماران و افراد علامت‌دار به وجود بیاورد مغفول بماند و نباید این افراد به حال خود رها شوند، چرا که این کار سیکل و چرخه را دوباره تشدید می‌کند. به عبارت دیگر باید برای بعد از این دو هفته نیز برای شناسایی، جداسازی و کنترل، برنامه و دستورالعمل مدون داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرسالم کرونا انتقال کرونا مسافرت تعطیلی دو هفته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران؛ ترافیک سنگین در این آزادراه

به گزارش خبرآنلاین ،سرهنگ “پیمان کرمی” روز پنجشنبه اظهار کرد: این بار ترافیکی در خط جنوبی آزادراه تهران - شمال از محدوده تونل البرز سنگین است.

ایرنا در خبری نوشت: وی اضافه کرد: برای تخلیه بار ترافیکی در این آزاد راه احتمال اجرای، محدودیت ترافیکی مقطعی در این مسیر وجود دارد.

کرمی بیان کرد: اکنون ترافیک در آزادراه تهران - کرج - قزوین روان گزارش شده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888866

دیگر خبرها

  • باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند
  • قالیباف: نتیجه عملیات طوفان الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست/ فروپاشی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی/ زیاد نخاله: قطعاً گزینه تسلیم، گزینه ما نخواهد بود
  • هشدار به مسافران؛ ترافیک سنگین در این آزادراه
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • هشدار؛ وزش باد شدید در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران | هوا گرمتر می‌ شود
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تصمیم درباره پل حافظ در تهران تغییر کرد!