Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۶۱ میلیون دلار کالا به وزن ۳۲۸ هزار تن از مبدا گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شده است. - اخبار استانها -

عزیزالله افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با یادآوری اینکه میزان صادرات در 7 ماه اول سال گذشته 298 میلیون دلار بوده اظهار داشت: در 7 ماهه ابتدایی سال جهش تولید ملی 161 میلیون دلار کالا به وزن 328 هزار تن از مبدا گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی با 36 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در 7 ماه ابتدایی سال پیش 504 هزار تن کالا از مبدا گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شده، بنابراین میزان صادرات استان از نظر وزنی نسبت به مدت یاد‌شده 34 درصد کمتر شده است.

افضلی با بیان اینکه کالاها و محصولات مختلف استان قزوین از ابتدای سال 1399 تا امروز به 50 کشور دنیا صادر شده‌اند گفت: عراق در رتبه اول کشورهای هدف صادراتی استان قرار دارد و با 84 میلیون دلار حدود 52 درصد از کل صادرات استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای افغانستان، ترکیه، سوریه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان و عمان به ترتیب رتبه‌های دوم تا هشتم کشورهای هدف صادراتی استان قزوین را به خود اختصاص داده‌اند.

اقلام مهم صادراتی استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با ذکر اینکه 254 قلم کالای صادراتی در استان قزوین تولید می‌شود، گفت: آهن‌آلات و فولاد شامل میلگرد و ورق‌های فولادی، مشتقات نفتی شامل هیدروکربن، روغن‌های تصفیه مجدد، مواد شوینده و پاک‌کننده، سیم و کابل، رزین آلکید و کاشی و سرامیک عمده مهمترین محصولات صادراتی استان به حساب می‌آیند.

پایانه صادراتی کشاورزی استان قزوین تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شوددرآمدهای گمرکی استان قزوین 10 درصد افزایش یافتکاهش صادرات استان قزوین به دلیل بسته بودن مرزها است

افضلی افزود: انواع شیشه ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، تخم مرغ و فرآورده‌های سیب‌زمینی هم از جمله محصولات مهم و راهبردی استان قزوین در حوزه صادرات به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: توسعه صادرات محصولات کم‌هزینه و دانش‌بنیان در اولویت کاری سازمان صمت و دستگاه‌های اقتصادی استان قزوین قرار دارد و با احداث پردیس علم و فناوری آبیک که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان کنار هم استقرار می‌یابند، شاهد جهش تولید در تولید محصولات دانش‌بنیان و های‌تک خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید تولید ملی استانداری قزوین سال رونق تولید تولید ملی استانداری قزوین صادراتی استان استان قزوین میلیون دلار گمرک قزوین صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴