Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز کشور در شرایط بسیار سختی است و کشورهایی که شعار حقوق بشر می‌دهند جلوی داروی جانبازان را گرفتند و نمی‌گذارند که وارد کشور شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سعید اوحدی ظهر امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن زمین، ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان مرکزی با اشاره به جایگاه و عظمت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در جامعه اظهار داشت: یکی از مقوله‌هایی که در آموزه‌های دینی، قرآن، احادیث و روایات به آن تاکید بسیاری شده ویژگی انسان است، اگر به درستی از آن استفاده نشود می‌تواند انسان را در مسیر بسیار خطرناکی قرار دهد و اگر در جهت مثبت باشد حرکت به سمت خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مادر شهیدی که 4 فرزند خود را تقدیم انقلاب و نظام کرده مصیبت سنگینی را متحمل شده همین طور در بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و غیره که تنها فرزند خانواده زنده می‌ماند این سنت خداوند است و بخشی از این مصیبت را انسان فراموش می‌کند اما اگر نسیان در جهت منفی باشد خطر به همراه دارد زیرا غفلت و فراموشی سبب می‌شود انسان فرصت‌ها را به درستی تشخیص ندهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بارها در قرآن تاکید شده که یاد خدا انسان را از غفلت نجات می‌دهد و در آموزه‌های دینی از نسیان و قیامت به یوم‌الحسرت تعبیر شده که ظاهر آن طولانی اما باطن آن کوتاه است.

بدهی‌های بنیاد شهید تا پایان دولت دوازدهم تسویه می‌شود/ پرداخت 78هزار میلیارد ریال از مطالبات جامعه ایثارگری رئیس بنیاد شهید: فرزندان شاهد و جانبازان بالای 70درصد تا پایان "برنامه ششم" استخدام می‌شوند رعایت اخلاق در بنیاد شهید شرط اول مواجهه با ایثارگران است

اوحدی تصریح کرد: مسیری که خداوند برای انسان قرار داده همچون قطاری با سرعت عبور می‌کند و در زمان کوتاهی به انتهای مسیر و ایستگاه آخر می‌رسد اما انسان غبطه می‌خورد که چرا از فرصت‌ها بهره‌ای نبرده است بنابراین توفیق خدمت توفیق بزرگی است که  نصیب انسان می‌شود و باید قدرشناس آن باشد.

وی بیان کرد: امروز کشور در شرایط بسیار سختی است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ و 42 سال جمهوری اسلامی، این دوران را نداشتیم که استکبار فشار حداکثری به ملتی وارد کرده باشد این درحالی است که برای کشورهای تحت تحریم استکبار غذا و دارو را تحریم نشده اما همین کشورهایی مدعی شعار حقوق بشر جلوی داروی جانبازان ما را گرفتند و نمی‌گذارند دارو وارد کشور شود بنابراین شرایط سختی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در این شرایط سخت باید وحدت، همدلی و همت برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف داشته باشیم، گفت: استان مرکزی دارای بیش از 6 هزار شهید و شهدای مدافع حرم، امنیت، سلامت و غیره بوده که برای همه مسئولیت سنگینی است، با توجه به سخن حضرت علی(ع) مسئولیت و موقعیتی که افراد در آن قرار دارند نقطه پرش نیست و مسئولیت عام و سنگین در استان مرکزی با بیش از 6 هزار شهید، 14 هزار جانباز و 400 آزاده باید در بعد فرهنگی، معنوی و غیره هم توجه کرد که حضرت علی(ع) به مالک اشتر هم این موضوع را متذکر شدند.

اوحدی بیان کرد: همه در برابر 230 هزار شهید مسئولیت امانتداری داریم به طوری که شهید ناصری یکی از مهندسان و رده‌های نخست رشته فنی ‌و‌ مهندسی در دانشگاه نمونه بود اما به شهادت رسید برای اینکه این افراد در جامعه مسئولیت امانتداری از ارزش‌ها و پشتیبانی را داشتند، خداوند در حدیث قدسی به صراحت درباره شهدا تاکید کرده، خانواده شهدا، مادران شهدا، همسران و فرزندان آنها از بصیرت بالایی برخوردار هستند و خداوند عظمت بزرگی به آنها داده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه 2 هزار مسکن برای جامعه هدف قطره‌ای در برابر عظمت این خانواده‌هاست و باید با تمام توان برای آنها قدم برداشت و تا زمانی که در موقعیتی قرار داریم با اراده محکم برای خانواده شهدا و جامعه هدف خدمت کنیم و با توجه به اینکه امسال سال آخر دولت است باید با قدرت بیشتر حرکت کنیم.

انتهای پیام/713

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری گفت: مصوبات این سفر در حوزه بنیاد شهید ۱۰۰ درصد اجرایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سعید هژبری در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست، گفت: این مهم که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است، سبب جهش کشورمان در همه عرصه‌ها خواهد شد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ 5 میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت، افزود: اعتبارات این حوزه علاوه بر تقویت باید به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

هژبری با اشاره به اینکه ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: گلزارهای شهدا از هر نظر باید متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

وی دولت سیزدهم را بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه عنوان کرد و گفت: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده های آنها و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن و غیره آن‌ها برای مدیران علاوه بر وظیفه یک توفیق از جانب الهی است.

118 گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد

 سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام نیز با بیان اینکه 118 گلزار مطهر شهدا در این استان  وجود دارد، به پنج مصوبه با اعتبار 5 میلیارد تومان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این مصوبات به صورت 100 درصدی اجرا شده است.

محمد رحیمی افزود: این پروژه ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان و سیداکبر دهلران بوده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه در حوزه اقامتی و رفاهی پروژه های مناسبی در دست اجراست، گفت: زائرسرای مهران با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و با 2 هزار و 400 مترمربع یکی از این پروژه هاست.

وی تصریح کرد: توسعه خانه های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران و پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف از مهمترین اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد