Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - زیرساخت‌های فوتبال ساحلی در یزد که به یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در استان یزد تبدیل شده، در حال افزایش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز ایران قرار گرفته و به عنوان یکی از استان‌های کویری ایران، دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیرباز این استان کویری و مردمان آن با سه شاخصه قنات، قنوت و قناعت شناخته می‌شدند و  نماد بارز این ویژگی را می‌توان در زندگی با شرایط اقلیمی سخت کویر مرکزی ایران و تلاش و کوشش فراوان برای انتقال آب به وسیله قنات‌های زیرزمینی است؛ قنات‌هایی که امروز در تمام دنیا به عنوان شاهکار مهندسی انتقال آب شناخته می‌شود.

تمام ویژگی های خاص بیان شده همه نشان از آن دارد که یزد فاقد هرگونه دریا و دریاچه ای است و نامی که با این استان هیچ سنخیتی ندارد، ساحل است.

با این وجود سخت‌کوشی مردمان کویر یزد در حوزه ورزش هم کار را به جایی رساند که در کویر یزد، نامی از ورزش‌های ساحلی به اوج خود برسد و در حالی که هیچ ساحلی در این استان کویری وجود ندارد، یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ساحلی کشور در استان یزد به وجود آید و گلساپوش سرآمد تمام ساحلی‌کاران ایران شود.

پیشرفت این ورزش ساحلی در استان یزد به حدی بود که در دوره‌هایی مدیرعامل، سرمربی و چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از این تیم انتخاب شوند.

ورزشگاه خانگی مس رفسنجان تأیید شد/ دربی استان کرمان روی چمن مصنوعیتمرینات "شهرخودرو" به ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد منتقل شددستگیری رئیس فدراسیون فوتبال بولیوی در ورزشگاه محل برگزاری بازی تیم ملی این کشور

گلساپوش یزد در دوره‌هایی پر از فراز و نشیب راه خود را ادامه داد و پس از افزوده شدن سپاه الغدیر استان یزد به این تیم و تغییر نام آن به مقاومت گلساپوش یزد، روند پیروزی‌های این تیم روز به روز گسترش یافت به گونه‌ای که عناوین پر افتخاری همچون میزبانی باشگاه‌های جهان و قهرمانی در این مسابقات از جمله افتخارات گلساپوش به حساب می‌آید.

پس از اینکه استان یزد در این حوزه موفقیت‌های چشم‌گیری با مقاومت گلساپوش کسب کرد، روند توسعه فوتبال ساحلی در یزد سرعت گرفت و تیم‌های دیگری هم در این حوزه تشکیل شدند، که نمونه آن برسام اردکان و حضور این تیم در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران بود.

این روند همچنان در حال سرعت‌گیری است به گونه‌ای که شهرداری یزد هم به توسعه زیرساخت‌های ورزش‌های ساحلی به ویژه فوتبال ساحلی در یزد روی آورده  که در نخستین اقدام، تکمیل ورزشگاه ساحلی گلساپوش که در محمودآباد یزد بود در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

در دومین اقدام عملیات ساخت دومین ورزشگاه ساحلی محمودآباد یزد در دستور کار قرار گرفت و روند اجرایی آن آغاز شده است.

حمید دهقان شهردار منطقه یک یزد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه ورزش‌های ساحلی به ویژه فوتبال ساحلی دارد و باید به صورت ویژه از این ظرفیت حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هم یزد افتخارات بسیار گسترده‌ای در این حوزه کسب کرده گفت: قطعا اگر از ورزش‌های ساحلی در یزد حمایت لازم صورت پذیرد، آینده‌ای بسیار درخشان‌تر از الان در انتظار استان و جوانان یزد است.

شهردار منطقه یک یزد از عملیات ساخت ورزشگاه ساحلی محمودآباد یزد خبر داد و عنوان این کرد: این مجموعه ورزشی مشتمل بر امکانات ورزشی ساحلی در حوزه‌های مختلف است که می‌تواند کمک زیادی به توسعه این ورزش در  یزد داشته باشد.

دهقان از اختصاص اعتبار بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تومانی برای این پروژه خبر داد و تصریح کرد: اعتبار لازم برای ساخت این مجموعه توسط شهرداری تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه ورزشی انتهای رودخانه مرکزی شهر یزد و در منطقه یک ساخته می‌شود و امیدواریم که تا شش ماه آینده بتوانیم از آن بهره‌برداری کرد.

ورود شهرداری به توسعه امکانات ورزشی در استان یزد با توجه به ظرفیت‌های موجود و علاقه جوانان استان اقدام بسیار خوبی است که قطعا می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر این استان را فراهم کند.

قطعا ورود این ورزشگاه به چرخه بهره‌برداری امکانات استفاده هرچه بیشتر جوانان استان و شناسایی استعدادهای برتر یزد در این حوزه را بیش از پیش فراهم می کند و در آینده‌ای نزدیک استان یزد شاهد حضور بیشتر جوانان خود در عرصه ورزش‌های ساحلی کشور و جهان خواهد بود.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش های ساحلی ورزشگاه ساحلی محمودآباد یزد فوتبال ساحلی ساحلی در یزد استان یزد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  ­محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی کشور در مورد واگذاری سرخابی‌ها گفت: سوم اردیبهشت، روز واگذاری سهام دو باشگاه است و تا آن روز مشخص نیست که چه سازمان و گروهی مالک کدام باشگاه می‌شوند.

هنوز مالکان دو باشگاه مشخص نشدند
وی­ ادامه داد: اختیار خصوصی سازی باشگاه‌های سرخابی به سازمان خصوصی سازی واگذار شده است و شایعاتی که در فضای مجازی در مورد کمالکان دو تیم شنیده می‌شود روز سوم اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شود و مالکان دو باشگاه مشخص می‌شوند.

واگذاری این دو باشگاه رویای هواداران است که محقق می شود
وی ادامه داد: در واقع واگذاری ۲ باشگاه پر طرفدار تهرانی از آرزو‌های هواداران فوتبال بود که در دوره‌های قبل و دولت‌های قبلی محقق نشده بود و در دولت فعلی و از زمان حضور آقای هاشمی در وزارت ورزش و جوانان عزم بر واگذاری جدی بوده و هست و به زودی این دو باشگاه واگذار خواهند شد.

ما دنبال باشگاه داری و هیئت مدیره و اینها نیستیم
اسبقیان در مورد اینکه آیا وزارت ورزش در هیئت مدیره دو باشگاه نقش خواهد داشت یا خیر گفت: ما به دنبال دخالت و حضور در هیئت مدیره و این حرف‌ها نیستیم ما طبق نظر وزیر محترم ورزش، دنبال باشگاه داری­ نیستیم و نقش نظارتی داریم و باید به وظایف دیگر وزارت رسیدگی کنیم.

ما از وزارت اقتصاد در ورزش فقط کمک دیده ایم
وی افزود: تمام تلاش وزارت اقتصاد و وزارت ورزش و همه بدنه دولت و شخص رئیس جمهور حل مشکلات ورزش است و در این دوره اهمیت زیادی به ورزش داده شده است و مصوبات ورزشی در این دولت گویایی همه چیز است و ما در مورد وزارت اقتصاد نیز فقط کمک از آنها دیده ایم و امیدواریم با بودجه مناسب پروژه‌های ۵۰ یا ۷۰ درصدی را کامل کنیم.

ورزشگاه آزادی با دستور وزیر باید بازسازی شود
معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: دستور وزیر برای بازسازی ورزشگاه صادر شده است و باشگاه‌ها و تیم‌های ما برای دریافت مجوز حرفه‌ای نیاز به ورزشگاه استاندارد دارند و در مورد ورزشگاه جدید هم هر زمان ساخت آن را شروع کنیم در مورد جزئیات صحبت خواهیم کرد.

انتخابات فدراسیون ها طبق زمانبندی برگزار می شود
وی در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی گفت: تمامی انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود و امروز هم یک فدراسیون سه گانه در نهایت آرامش و با حضور تمام اعضاء برگزار شد و بقیه فدراسیون‌های ورزشی هم در موعد مقرر برگزار می‌شود و بر اساس زمانبندی فدراسیون ژیمناستیک در تاریخ ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم مراحل پایانی را می‌گذراند و همینطور فدراسیون انجمن‌های رزمی نیز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

شادی پریدر از نظر ما سرپرست شطرنج است
اسبقیان در پایان ضمن رد شایعه استعفای سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: استعفایی از خانم شادی پریدر به دست ما نرسیده است و از نظر ما ایشان سرپرست فدراسیون هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • سفر بهاری به شهرهای خوش آب و هوای شمال
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد