Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:25:06 GMT

رزمایش نظامی مشترک مصر و روسیه در نزدیکی ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۸۹۴۱

رزمایش نظامی مشترک مصر و روسیه در نزدیکی ترکیه

نیروهای دریایی مصر و روسیه رزمایش مشترکی را با مهمات جنگی برای نخستین بار در دریای سیاه در نزدیکی ترکیه برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای دریایی مصر و روسیه رزمایشی با مهمات جنگی را برای نخستین بار در دریای سیاه در نزدیکی ترکیه، در قالب مانورهای نظامی مشترک تحت عنوان «پل دوستی» برگزار می‌کنند که از حدود پنج سال پیش آغاز شده است

دریای سیاه بین بخش جنوب شرقی اروپا و آسیای صغیر واقع شده است و از طریق تنگه «بسفر» ترکیه و دریای «مرمره» به دریای مدیترانه متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین مصر و ترکیه از سال‌ها پیش به دلیل حمایت علنی و آشکار آنکارا از اخوان المسلمین مصر و نزاع بر سر منابع انرژی در منطقه شرق دریای مدیترانه، روابط متشنجی و پر تنشی برقرار بوده است.

نیروهای دریایی مصر برای رسیدن به دریای سیاه باید از تنگه بسفر و دریای مرمره عبور کنند، به طوری که کشتی‌های جنگی مصر از نزدیک استانبول در اطراف دریای مدیترانه و در ورودی تنگه بسفر عبور می‌کنند که اکثرا تحت کنترل ترکیه است.

طبق بیانیه اخیر نیروهای مسلح مصر، تعدادی از نیروهای دریایی، پایگاه دریایی «اسکندریه» را به منظور مشارکت در اجرای آموزش مشترک دریایی مصر و روسیه تحت عنوان «پل دوستی-۳» در دریای سیاه با هدف «تقویت چشم انداز همکاری نظامی و حمایت از تلاش‌های امنیتی و ثبات منطقه» ترک کردند.

نیروهای دریایی مصر در جریان سفر خود در صحنه عملیاتی دریای مدیترانه، تشکیلات دریانوردی را انجام دادند و همچنین از دو تنگه «دردنیل» و «بسفر» عبور کردند تا برای انجام آموزش مشترک با نیروی دریایی روسیه آماده شوند.

ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد، مانورهای دریای سیاه با استفاده از تسلیحات و مهمات جنگی انجام می‌شود.

در همین راستا، اداره اطلاعات ناوگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان مانورهای کشتی‌های ناوگان دریای سیاه وابسته به نیروی دریایی روسیه و با مشارکت نیروی دریایی مصر، برنامه ریزی شده‌ است که با تیراندازی به سمت اهداف سطحی و هوایی، همه نوع حفاظت و دفاع از کشتی‌ها تست شود.

نیروهای مشترک روسیه و مصر همچنین تمرین‌های امدادرسانی در دریا، تفتیش و جستجوی کشتی‌های مشکوک، ارائه کمک به کشتی در حال غرق شدن و تلاش برای نجات را انجام خواهند داد.

رزمایش‌های روسیه و مصر تحت عنوان «پل دوستی - ۲۰۲۰» در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۴ نوامبر در «نووروسیسک» و میدان آموزش دریایی ناوگان دریای سیاه برگزار خواهد شد.

این نخستین مانور (مانور زمینی و دریایی) در دریای سیاه به شمار می‌آید.

 تمرینات «پل دوستی» از سال ۲۰۱۵ توسط نیروهای دریایی روسیه و مصر برگزار می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر روسيه دریای سیاه نیروهای دریایی مصر دریای مدیترانه دریای سیاه مصر و روسیه پل دوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6081624

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ