Web Analytics Made Easy - Statcounter

میهمان این هفته برنامه بانوان قهرمان طرفداری، سبا سلیمی، لژیونر فوتبال بانوان است. دختر فوتبالیست ایرانی که سابقه بازی در عراق و آذربایجان را دارد، مقابل علیرضا هاشمی درباره گذشته و آینده فوتبالش حرف زد. این گفتگو را از دست ندهید

بانوان قهرمان یکی از بخش های ثابت طرفداری است که به معرفی چهره های مطرح ورزش بانوان و انعکاس دغدغه های بانوان ورزشکار اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، این بار در بخش بانوان قهرمان سراغ فوتبال رفته ایم. اما با این تفاوت که سوژه این هفته طرفداری بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران نیست. سبا سلیمی یکی از لژیونرهای فوتبال بانوان ایران است که بعد از تجربه موفق در فوتبال عراق، می خواهد حضور در فوتبال حرفه ای جمهوری آذربایجان را تجربه کند، هرچند دلش پیش تبریز و تراکتور است...

به شما توصیه می کنیم حتما گفتگوی علیرضا هاشمی با سبا سلیمی را که در دو قسمت تقدیم شما می شود، بخوانید و ببینید:

با سلام و احترام خدمت تمامی مخاطبان رسانه طرفداری، من علیرضا هاشمی از استودیو طرفداری با یکی دیگر از برنامه های بانوان قهرمان در خدمت شما هستم. امروز خانم سبا سلیمی، ملی پوش فوتبال کشورمان میهمان ما هستند. خانم سلیمی سلام، در خدمت شما هستیم.

سلام عرض می کنم خدمت تمام بینندگان محترم و عرض خسته نباشید خدمت تمامی همکاران محترم تان و خود شما.

خانم سلیمی چه خبر؟ روزهای سختی را پشت سر می گذرانیم. نه می توانید باشگاه بروید، تیم ملی هم که فعلا اوضاعش مشخص نیست. مشغول چه کاری هستید؟ تمرین می کنید؟

بله تمرین اختصاصی داریم با مربیان اختصاصی، بدنسازی، فوتبال.

خانم سلیمی یکی از معدود لژیونرهای حال حاضر فوتبال ایران در رده بانوان هستند، شما با یک تیم آذربایجانی قرارداد دارید دیگر؟

بله.

ولی هنوز بازی های شان آغاز نشده است؟

قرار بود یکی دو ماه قبل این اتفاق رخ دهد اما به دلایل کرونایی و جنگی که این کشور داشت هنوز نتوانستیم شرایط تیمی، تمرینی و مسابقات پیدا کنیم. ولی جلساتی رفتیم و برگشتیم و با باشگاه در ارتباط هستیم.

در مورد قرارداد شما خیلی شنیده ام. گویا مقداری عجیب و غریب شده چون شما در عراق بازی می کردید اگر اشتباه نکنم.

بله فصل قبل آن جا بودم.

با پایان لیگ عراق و جدایی، شما با تیم آذربایجانی توافق کردید.

بله درست است.

منتها از همان ابتدا نتوانستید به آذربایجان بروید. چون جنگ شد.

آن اوایل یک جلسه ای داشتیم ولی بعد به ایران برگشتم. حالت تمرینی و اینکه تیم را جمع کنند و همه باشند، نداشتیم. به جز من یک لژیونر دیگر هم در تیم است. از کشور استرالیا او را جذب کردند. هنوز تیم را جمع و جور نکردند اما برای جلسه رفتیم.

با توجه به موضوع کرونا و جنگ، نخواستید قراردادتان را فسخ کنید؟

چرا اتفاقا این تصمیم را داشتم که فسخ کنم. فیفا هم این اجازه را به همه بازیکنان داده که اگر قراردادشان یک ساله باشد، فسخ کنند. از ترس جمع و جور شدن باشگاه این کار را از طریق مدیر برنامه ام انجام دادم اما باشگاه اجازه فسخ نداد و گفت مهلت بده، دوست داریم شما در تیم باشی.

یعنی از شما درخواست کردند؟

بله مدیر عامل باشگاه شخصا درخواست کرد بمانم. من هم گفتم چشم. چون خودم هم فعلا دوست ندارم در لیگ ایران بازی کنم.

شرایط آن جا مشخص شده؟ گویا دیگر آتش بس شد.

آره یک صلح ریزی شده است (با خنده). انشاالله طی دو سه ماه آینده مجوز فدراسیون شان برای لیگ بانوان صادر می شود. لیگ آقایان در حال برگزاری است. چون در لیگ اروپا هم حضور دارند فدراسیون به تنهایی تصمیم گیرنده نیست. ولی اختیار برگزاری لیگ بانوان با خودشان است و گفتند مقداری صبر کنیم.

در آن روزهایی که می دانیم شرایط آن جا از نظر جنگی بد بود، شما گه گداری تمرین هم می رفتید چسبیده به مرز. چیزی شنیدیم که خانواده تان اینور خط بودند و شما آنور. چطور پیگیر حال شما بودند؟ واقعی بود این چیزی که ما شنیدیم؟

بله واقعی بود. اینطور بود که ما آن جا تمرین می کردیم، بعضی از دوستان می آمدند سلفی می گرفتند مثلا از آن ور مرز.

یعنی از ایران؟

بله، ما تمرین می کردیم و سلفی می گرفتند و داستان می شد برای ما.

جنگ هم همانجا بود؟

بله جنگ هم آنجا بود.

فکر می کنم کاریکاتور ترین اتفاقی بود که می شود از یک جنگ داشت.

تیم ملی چه خبر؟ در جریان هستید برنامه های تیم ملی چیست؟ اصلا برنامه داریم یا خیر؟

فعلا لیگ بانوان روی هوا است.

چیزی که عنوان کردند اواخر آبان بازی ها آغاز می شود.

عنوان کردند، بله ولی فعلا دست نگه داشتند که ببینند وضعیت چطور است. تیم ملی هم هنوز فوتسالش هم برگزار نشده، چه برسه به فوتبال.

چند سال است که فوتبال بازی می کنید؟

از سن 14 سالگی حرفه ای فوتبال را آغاز کردم.

به خاطر عرق به تراکتور فوتبالیست شدید؟ چون می دانم خانوادگی تراکتوری هستید.

بله.

دوست داشتید تیم بانوان تراکتور هم وجود داشت؟

صددرصد. بدون شک دوست داشتم اگر شهرم تیمی به نام تراکتور کبیر داشت، بدون دریافت یک قران پول، مجانی برای این تیم بازی کنم.

تبریز در حال حاضر در رده بانوان فعالیت دارد؟

نه متاسفانه. درخواست داریم که استان فعالیت داشته باشد. قبلا در شهرداری تبریز بازی می کردم. ولی کلا دیگر فعالیتی نمی کنند. خیلی هم درخواست کردیم برای تیم فوتبال ولی متاسفانه مسئولان کوتاهی می کنند. بچه های تبریز در تیم های دیگر پراکنده هستند.

چه شد که علاقه مند به فوتبال شدید؟ اشتیاق به فوتبال از کجا آمد. هوادار بازیکن یا تیمی بودید؟

قبلا در محله ای در تبریز ساکن بودیم که باشگاه تراکتور برای بازیکنانش آنجا خانه می گرفت. با بچه های تراکتور آن جا همسایه بودیم. مثلا تمرین که می رفتند و می آمدند، در راه روپایی می زدند. من می دیدم و خیلی دوست داشتم. قبل آن هم هر خبر فوتبالی که می شد، شش دانگ حواسم را جمع می کردم که تراکتور و بازی هایش چه شد. با در نوشابه بازیکن های تراکتور را درست می کردم، اسم می نوشتم. خیلی اشتیاق داشتم. پدرم در بین بازیکنان تراکتور دوستانی داشتند که شکر خدا ما را سمت فوتبال کشاندند.

یعنی علاقه مند به فوتبال شدید؟

بله علاقه مند به فوتبال شدم و ادامه دادم.

کدام بازیکن فوتبال داخل ایران، همیشه مشوق شما بود و خیلی بازی شان را دوست دارید؟

آقای مسعود شجاعی.

در فوتبال دنیا چطور؟ سبک بازی کدام تیم و بازیکن را می پسندی؟

بارسلونا و لیونل مسی.

در پست خودتان چطور؟

در پست خودم الگویی ندارم.

می خواهم در رابطه با برگزاری بازی های داخلی لیگ بانوان و شرایطی که ایجاد شده است از شما بپرسم. شما در لیگ برتر در سال های اخیر حضور داشتید؟

بله.

شرایط بازی، کیفیت بازیکنان و بازی ها چه در داخل و خارج زمین چطور بود؟ بازیکنان از خجالت هم در می آیند؟!

بله به قول شما فقط از خجالت هم در می آیند، نه حرفه ای گری می شود و نه آن طور که باید برگزار می شود. خدا را شکر در کشورمان همه چیز داریم. مربیان و سرمربیان خوبی داریم که رفتند و دوره های خوبی دیدند. سرمایه گذاران خصوصی و غیر خصوصی داریم ولی متاسفانه در بخش بانوان این کارها را انجام نمی دهند. نمی دانیم دلیلش چیست؟ برای مثال پوشش رسانه ای مان. همین شهر خودم را می گویم و جای دوری نمی روم. بعد از انتشار خبر من، از مسئولین خواهش کردیم که برای شهر خودمان یک تیم اوکی کنیم و مسئولین تراکتور، ماشین سازی، مس سونگون و ... برای آذربایجان و تبریز هستند. از آن ها خواهش کردیم ولی متاسفانه استارتی از آنها برای بانوان ندیدیم.

از مسئولان یا از تیم ها؟ چون به خاطر دارم تیم آینده سازان نجف آباد قهرمان لیگ شده بود و خب منحل شد اما یک تعدادی از بازیکنان خیلی خوب این تیم مثل الهام فرهمند و ... عرق شدید به اصفهان و سپاهان داشتند، 4 5 ماهی به سختی تلاش کردند تا در نهایت اجازه ای برای راه اندازی بانوان سپاهان بگیرند و همین شرایط گویا در تبریز وجود داشته منتها دست شما خالی بوده و کسی پشتیبان شما نشد.

ما در این مورد خیلی از مسئولین استان مان خواهش و تمنا کردیم ولی متاسفانه نمی دانیم دلیل کوتاهی شان چیست. چندین بار مدیرعامل تیم تراکتور در بیانیه ها و مصاحبه شان گفته بودند قرار است تیم داری کنند.

کدام مدیرعامل تراکتور؟ چون تراکتور اخیرا دو یا سه بار مدیرعامل عوض کرده است.

جناب آقای علیپور، همین مدیرعاملی که از مدیریت تراکتور استعفا دادند، طبق جلسه ای که با حاج آقا زنوزی داشتند، گفته بودند تیم داری و بومی سازی هم می کنند.

خب این اتفاق نمی افتد؟

فعلا که هیچ استارتی ندیدیم ولی خوشحال می شویم این اتفاق بیفتد که فصل بعد بیایم و در شهر خودم بازی کنم و آرزوی خودم بر آورده شود.

انقدر آرزو دارید؟

بله آرزوی اولم همین است.

علاوه بر مسئولان ورزشی استان تبریز، با خود مسئولان تراکتور، آقای زنوزی و ... هم صحبت کردید؟

چندین بار در مصاحبه هایم از آقای زنوزی خواهش کردم که لطف کنند و منت سر ما بگذارند تیم داری بانوان کنند که ما با اسم تراکتور و شهر تبریز به تیم ملی راه پیدا کنیم. نه اینکه سرمان را روی شانه هم بگذاریم و بگوییم از تیم فوتسال آمدیم. این خیلی برای ما و شهر ما بد است. شهر ما بازیکنان نامداری را به تیم ملی داده که فیکس بودند ولی خود بانوان بگویند ما از فوتسال آمدیم، جالب نیست. شکر خدا جواب مثبتی به ما دادند و از مصاحبه ها شنیده بودم که گفته اند تیم داری می کنند ولی نمی دانم چرا استارتش را نمی زنند.

پایان بخش اول

قسمت دوم تا ساعاتی دیگر منتشر می شود... 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بانوان قهرمان ولی متاسفانه لیگ بانوان تیم داری بازی ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام داور بازی نساجی با تراکتور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کمیته داوران فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال در فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.


بر این اساس علی صفایی به عنوان داور دیدار تیم‌های نساجی مازندران و تراکتور تبریز انتخاب شد.


این دیدار از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز جمعه ۳۱ فروردین در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر برگزار می‌شود.

اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین
پیکان تهران-هوادار تهران
داور: فرزاد منصوری کمک ها: حمیدرضا افشون، آبتین زاهدی و مهرداد خسروی؛ ناظر: حاتم بک پور

گل گهر سیرجان-استقلال خوزستان
داور: محمدرضا تارخ؛ کمک ها: نجف پناهی، سعید زیبا و مسعود حقیقی؛ ناظر: یدالله جهانبازی

صنعت نفت آبادان-پرسپولیس
داور: علی اصغر مومنی؛ کمک ها: محمد عطایی، دانیال باشنده و میثم حیدری؛ ناظر: مسعود مرادی

جمعه ۳۱ فروردین
نساجی مازندران- تراکتور
داور: علی صفایی؛ کمک ها: محمدعلی پورمتقی، صالح عرب آبادی و علی بای؛ ناظر: محمدرضا فلاح

استقلال تهران- شمس آذر قزوین
داور: وحید کاظمی؛ کمک ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور و عبدالنبی پورخلف؛ ناظر: حسن کامرانی فر

فولاد خوزستان-مس رفسنجان
داور: امیر ایار؛ کمک ها: علی اکبر نوری، اسماعیل احمدی و یعقوب آشوری؛ ناظر: ابوطالب طاهریان

یکشنبه دوم اردیبهشت
ذوب آهن اصفهان-آلومینیوم اراک
داور: سعید رحیمی مقدم؛ کمک ها: حسن انتظاری، امید افخمی و شاهین یزدانی؛ ناظر: حیدر شکور

ملوان بندر انزلی- سپاهان اصفهان
داور: مرتضی منصوریان؛ کمک ها: حسن ظهیری، محسن سلطانی و فرهاد امینی؛ ناظر: فریدون اصفهانی

دیگر خبرها

  • سفر شاگردان الهامی به قائمشهر برای مصاف با تراکتور
  • آخرین تمرین ملی پوشان فوتسال پیش از شروع جام ملت‌ها
  • غیبت ۵ بازیکن نساجی برابر تراکتور
  • اعلام داور بازی نساجی با تراکتور
  • نعمتی: نباید فقط خمس را مقصر دانست
  • سلفی عیسی با آینده‌های پرسپولیس (عکس)
  • تمرین تاکتیک‌های پرسپولیس برای بازی حساس آبادان
  • «خمز» با تیم فوتبال تراکتور چه کرد؟/ ناکام برابر تیم‌های بزرگ
  • فقط بذارید من برم!
  • آخرین تمرین تیم فوتبال تراکتور با حضور پاکو خمز