Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:53:03 GMT

راهنمای انتخاب و خرید فرش مدرن

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۹۷۸۵

راهنمای انتخاب و خرید فرش مدرن

چند دهه‌ای است دکوراسیون و سبک معماری خانه‌ها از سنتی یا کلاسیک به سمت فضاهای مدرن سوق داده شده و به علت سبک زندگی و آپارتمان‌نشینی، دکوراسیون منازل و انتخاب وسایل مورد استفاده از اهمیت زیادی برخوردار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سرای ابریشم، انتخاب نوع فرش هم مانند سایر وسایل با تغییرات به وجود آمده در سبک زندگی ملزم به تغییر بوده و دیگر نمی‌توان از فرش‌هایی با طرح و نقشه سنتی در تمام اتاق‌ها کمک گرفت، بلکه لازم است برای هر فضا فرشی متناسب با دکوراسیون و کاربرد آن در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل مجموعه سرای ابریشم این امکان را برای شما بوجود آورده که با انواع طرح‌ها و نقش‌های به روز فرش مدرن همراه انتخاب شما باشد.

فرش مدرن که مد نظر ما در این متن است، از جدیدترین انواع بافته‌هایی است که به علت تفاوت با انواع سنتی یا کلاسیک به خوبی جای خود را در منازل ایرانیان پیدا کرده‌ است.

طرفداران اصلی فرش‌ مدرن جوانان هستند و این محصول به خوبی می‌تواند سلیقه تمامی افراد یک خانواده جوان برای خرید فرش جهزیه را در برگیرد.

معرفی فرش ماشینی مدرن

فرش‌های ماشینی که در حال تولید هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته کلی فرش سنتی یا کلاسیک و  فرش مدرن قابل تقسیم‌بندی هستند. فرش‌های ماشینی سنتی یا کلاسیک همان طرح‌هایی است که توسط استادکاران از گذشته تا به امروز در حال تولید بوده‌اند و جزء اولین طرح ها محسوب می‌شوند.

ویژگی اصلی آن‌ها نقش و نگاره‌هایی با طرح‌های سنتی در تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها و شکل‌های موزون و زیبا است و انواع ساده و گل برجسته آن به تناسب طرح و نقش با فضاهای خاص هماهنگ می‌شود و طرح‌هایی با نام‌های طرح بته جقه، طرح افشان، درختی و خشتی بیشتر به سبک دکوراسیون خانه‌های کلاسیک می‌آیند.

اما دسته دیگر که طرح‌های مدرن نام دارند، در طی چند سال اخیر طراحی و وارد بازار فروش فرش ماشینی شده‌اند و با وجود جدید بودن مورد استقبال زیادی قرار گرفته و طرح های ساده موجود در فرش مدرن دقیقا خلاف چیزی است که در فرش‌های دستباف و فرش ‌های ماشینی سنتی یا کلاسیک وجود دارد.

شاید بتوان گفت کسانی که از طرح‌های سنتی و فضاهای قدیمی و بعضا تکراری فرش‌ها خسته شده باشد، فرش ماشینی مدرن می‌تواند یک گزینه‌ی فوق العاده خوب برای او محسوب شود.

انواع فرش ماشینی مدرن در دکوراسیون امروزی

فرش ماشینی مدرن تنوع زیادی دارد و در فضاهای مختلف خانه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که به چند نمونه برتر آن اشاره می‌کنیم.

فرش شگی: فرش از نوع شگی یا پُرز بلند نمونه‌ای از فرش‌های مدرن است که در آن‌ها از الیاف پلی‌استر، آکرولیک، پشم و یا پلی‌پروپلین کمک گرفته شده است. در بین الیاف مختلف نخ پلی‌استر دارای محبوبیت و استفاده بیشتری است.

از خواص مهم فرش شگی تک رنگ می‌توان به قابلیت استفاده در انواع فضاهای اداری، منزل، اتاق خواب، اشاره کرد. بلندی پرز فرش شگی موجب ایجاد نرمی و حس گرما و آرامش می‌شود.

 اما ممکن است آلودگی در بین پُرزها نفوذ کرده و به سختی از آن خارج شود، از این رو لازم است هر از چندگاه فرش‌های شگی را تکان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود.

همچنین فرش شگی سه بعدی کاملا متفاوت از فرش شگی تک رنگ است، طراحی فرش سه بعدی به گونه‌ای است که با نگاه بر فرش حس برجستگی و دیدن طرح‌های سه بعدی را خواهیم داشت.

فرش فریز: اگر در بین فرش‌های مدرن و امروزی در جستجوی فرشی می‌باشید که علاوه بر زیبایی و استحکام، آسیبی در مدت زمان زیاد نسبت به نیروی وزن اجسام نداشته باشد، فرش فریز منطقی‌ترین انتخاب برای شما است. فرش فریز به علت برجسته بودن و سطح ناصاف، شباهتی با دیگر فرش‌های ماشینی سنتی برجسته دارد.

فرش شنل: فرش شنل نقطه مقابل فرش‌های شگی است و برخلاف آن پُرزهای بسیار کوتاه دارد، فرش‌های مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از نوع شنل هستند. فرش‌های شنل با داشتن پُرزهای کوتاه، نرم و لطیف هستند و مانند فرش‌های فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند.

فرش کودک: تا قبل از تولید فرش‌های مدرن، کف‌پوش مناسبی برای اتاق کودکان جز موکت در دسترس نبود، اما طرح مدرن با ارائه فرش‌های عروسکی و کودکانه تمام کف پوش‌های اتاق کودکان را به خود اختصاص داده اند.

ویژگی‌هایی مانند شاد بودن طرح، عدم حساسیت، لطافت در بافت و الیاف، قابلیت شستشوی بالا و عدم جذب آلودگی از ویژگی‌های مهم فرش‌های مدرن کودک است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید فرش مدرن فرش فرش ماشینی مدرن سنتی یا کلاسیک فرش های مدرن فرش مدرن طرح ها فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره

با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که همه ما یک سوم از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم ... - اخبار بازار -

با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که همه ما یک سوم از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم بنابراین برای اینکه خوابی راحت را تجربه کنیم و از همه مهم تر سلامت جسمانی خود را در اولویت قرار دهیم، باید هنگام خرید تشک طبی توجه و دقت کافی را داشته باشیم تا تشکی مناسب با شرایط جسمانی خود خریداری نمائیم.
تشک طبی با نام تشک ارتوپدیک یا مدیکال هم شناخته می‌شوند و از اسفنج، مموری فوم هوشمند، لاتکس، ریباند و ... تولید می‌شود و هیچ فنری داخل تشک طبی نیست به همین علت سطح متوسط رو به سفتی دارند. البته میزان نرمی و سفتی این متریال‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال تشک طبی که از اسفنج و ریباند تشکیل شده دارای سطح سفت تر و تشک طبی که از مموری فوم و لاتکس ساخته شده دارای سطح نسبتا نرم تری می‌باشد.
تشک طبی به علت ساختاری که دارد به طور کامل از بدن، ستون فقرات و شکل طبیعی آن محافظت می‌کند در نتیجه برای درمان و پیشگیری مشکلات ستون فقرات، کمر و دیسک کمر بسیار کاربرد دارد.
به علت نبود فنر در تشک طبی، لرزش و ارتعاش به شخص دیگر در تشک‌های دونفره منتقل نمی‌شود و کیفیت خواب بالایی را به شما می‌دهد.

تشک طبی نیز مانند تمامی تشک ها دارای ابعاد مختلفی برای تشک یک نفره و دونفره می باشد که در ادامه ابعاد استاندارد تشک یک نفره و دونفره و کاربرد هریک را ذکر خواهیم کرد.

جهت خرید  تشک طبی با بیشترین تخفیف، ارسال رایگان و پرداخت درب منزل از فروشگاه خوابکو

 

تشک طبی یک نفره

تشک طبی یک نفره 200 * 90 سانتی‌متر: سایزاستاندارد تشک یک نفره است و برای افرادی با جثه متوسط و افرادی که فضای زیادی در اتاق خواب خود ندارند، مناسب است.تشک طبی یک نفره 200 * 100 سانتی‌متر: این سایز تشک تقریبا سفارشی است و تشک یک نفره بزرگ محسوب می‌شود و برای افرادی با جثه درشت و افرادی که تمایل دارند هنگام خواب فضای بیشتری داشته باشند، مناسب است.تشک طبی یک نفره 200 * 120 سانتی‌متر: به این سایز تشک، تشک یک و نیم نفره نیز گفته می‌شود. تشک یک و نیم نفره برای افرادی با جثه درشت یا افرادی که می‌خواهند همراه فرزندشان بخوابند و افرادی که تمایل دارند هنگام خواب فضای بیشتری داشته باشند، مناسب است.

تشک طبی دونفره

تشک طبی دونفره 200 * 140 سانتی‌متر: به تشک سایز 140، تشک دونفره کوچک گفته می‌شوند. این سایز تشک برای زوج هایی که فضای کمی در اتاق خواب خود دارند مناسب است.تشک طبی دونفره 200 * 160 سانتی‌متر: سایزاستاندارد تشک دونفره است. این سایز تشک به تشک کوئین معروف است و برای تمامی زوج ها مناسب است.تشک طبی دونفره 200 * 180 سانتی‌متر: به این سایز تشک، تشک کینگ سایز گفته می‌شود و تشک دونفره بزرگ محسوب می‌شود. تشک کینگ سایز برای زوج هایی که فضای زیادی در اتاق خوابشان دارند یا می‌خواهند همراه فرزندشان بخوابند و زوج که تمایل دارند هنگام خواب فضای بیشتری داشته باشند، مناسب است.تشک طبی دونفره 200 * 200 سانتی‌متر: به این سایز تشک، تشک کالیفرنیا کینگ گفته می‌شود و تشک دونفره بزرگ محسوب می‌شود. تشک کالیفرنیا کینگ نیز مانند تشک کینگ برای زوج هایی که فضای زیادی در اتاق خوابشان دارند یا می‌خواهند همراه فرزندشان بخوابند و زوج که تمایل دارند هنگام خواب فضای بیشتری داشته باشند، مناسب است.

تشک طبی برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که پیش تر گفته شد، تشک طبی برای افرادی که مشکل ستون فقرات، کمردرد و دیسک کمر دارند مناسب است.افرادی که ترجیح می‌دهند برروی تشک سفت بخوابند یا عادت دارند روی زمین بخوابند، می‌توانند از تشک طبی استفاده کنند.

مزایای تشک طبی

پیشگیری و درمان دردهای ستون فقرات و کمر از مزایای تشک طبی می‌باشد.یکی دیگر از مزیت های تشک طبی عدم انتقال لرزش و ارتعاش در تشک دونفره است.

بهترین برندهای تشک طبی

امروزه برندهای زیادی هستند که اقدام به تولید تشک طبی می‌کنند اما چون کیفیت تشک شما در سلامت شما تاثیر مستقیم دارد، پس باید تشک خود را از بهترین برندهای موجود در بازار تهیه کنید.
فروشگاه خوابکو بزرگترین فروشگاه اینترنتی می‌باشد که تنوع بالایی از برندهای مطرح و باکیفیت موجود در بازار را دارد و شما می توانید از میان تمام برندهای مطرحی که در زیر به شما معرفی خواهیم کرد، تشک طبی خود را تهیه نمایید.

تشک رویاتشک ویسترتشک نفیستشک زستتشک آدنیستشک تن آسایتشک نرم آساتشک داتیس تشک وگال

راه های ارتباطی جهت خرید تشک طبی یک نفره و دونفره

شما مشتریان عزیز می توانید با مراجعه به سایت خوابکو به نشانی khabco.com ، خرید تشک طبی یک نفره و دونفره خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان هم اکنون با کارشناسان ما در تماس باشید:

شماره تماس:  02128422926شماره تماس:  09981538051شماره تماس:  09013976767شماره تماس:  09120696529

مزایای خرید تشک طبی از فروشگاه خوابکو

فروشگاه خوابکو با ارائه برندهای مطرح و معتبر و محصولات باکیفیت تشک طبی، تمام تلاش خود را می‌کند که شما مشتریان عزیز بتوانید خریدی رضایت‌مند با بهترین کیفیت و بهترین قیمت را داشته باشید. همچنین خدمات دیگر فروشگاه خوابکو برای مشتریان خود بصورت زیر می‌باشد:

خرید بصورت حضوری و اینترنتیارسال فوری و رایگانپرداخت در محلمشاوره 24 ساعته و رایگان

این خدمات پاسخی است به حسن انتخاب شما.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • معرفی کابینت های جدید
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری
  • راهنمای انتخاب ایزوگام در دلیجان: همه چیزی که باید بدانید
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری اصلاح شد
  • انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • راهنمای خرید انواع کلید حرارتی زیمنس