Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رییس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: بدیهی است که اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ به سراغ برنامه و محورهایی همچون برجام و مذاکره با آمریکا خواهد رفت و به دنبال برجام ورژن دومی هستند که به نام خودشان ثبت شود.

محمد سالاری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و پیروزی جو بایدن و تاثیر آن بر سرنوشت روابط بین ایران و آمریکا و برجام، گفت: ما بعد از انتخابات آمریکا شاهد ایجاد یک فضای دو قطبی در جامعه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه که مخالفان برجام و مذاکره با آمریکا هستند و اتفاقا بدشان نمی‌آمد که ترامپ برنده انتخابات شود و گروه دیگری که امیدوار هستند اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بتواند شرایط بین‌المللی و البته اقتصادی و تجاری ایران را بهبود بخشد و از مشکلات معیشتی مردم کم کند.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب افزود: فرضیه احتمال بازگشت آمریکا به برجام و مذاکره با ایران امر بعیدی نیست و صرفا بستگی به رفتار ایران و آمریکا به ویژه کاخ سفید در آینده نزدیک دارد. در مورد مخالفان برجام یا همان دلواپسان باید گفت که ما در همین ایام کوتاه شاهد شعارها و ادبیاتی تند علیه برجام و مذاکره بودیم. این مواضع تند و صریح حکایت از دو دیدگاه متفاوت دارد که البته اشتراکاتی نیز باهم دارند.

سالاری ادامه داد: گروه اول کسانی هستند که منافع خودشان را در تحریم‌ها می‌بینند و برهمین اساس به استقبال لغو تحریم‌ها نخواهند رفت. دومین گروه مخالف برجام کسانی هستند که اساسا مذاکره و ارتباط با جهان را برای خودشان یک زنگ خطر می‌دانند و ترجیح می‌دهند که سیاست خارجی ایران در کشورهایی چون روسیه، چین، کوبا، آمریکای جنوبی و برخی کشورهای گمنام جهانی خلاصه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان اخیر "حمیدرضا ترقی" کنشگر سیاسی اصول‌گرا مبنی بر اینکه باید یک اصولگرا مذاکرات با آمریکا را عهده‌دار شود، گفت: این نظر و گفته آقای ترقی حامل دو پیام ویژه است که از یکی به گرمی استقبال می‌کنیم و در مورد دیگری بحث جدی داریم. اینکه آقای ترقی به عنوان یک عضو حزب سابقه دار و قدیمی موتلفه اصل مذاکره با آمریکا را پذیرفته است و مذاکره را به عنوان یک روش و مسیر برای منافع ملی قبول کرده ، یک اتفاق خوب و یک گام رو به جلوست؛ سابق بر این شاهد بودیم که خیل عظیمی از اصول‌گرایان اصل و ماهیت مذاکره را یک تابو تصور می‌کردند ولی برجام باعث شد تا بخش بزرگی از این مخالفان نظرشان تغییر کند.

وی اضافه کرد: اما پیام دومی که می‌توان از سخنان آقای ترقی برداشت کرد اشاره به آن دارد که ایشان به نوعی نسبت به تیم مذاکره کننده‌ای که مورد تایید و حمایت رهبر انقلاب قرار دارد بی اعتماد است و  به نوعی اصول‌گرایان را شایسته مذاکره با آمریکا می‌داند که چنین دیدگاهی می‌تواند مصداق تمامیت خواهی باشد.

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: با توجه به تاثیر تحریم‌ها و مشکلات شدید اقتصادی، بسیاری از مواضع تند اصول‌گرایان درباره مذاکره و برجام کاربرد انتخاباتی دارد و آن‌ها سعی می‌کنند با حفظ مواضع قبلی به تامین نظر حامیان خود برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بپردازند وگرنه در صورت پیروزی در انتخابات آینده و یا تصمیم نظام مبنی بر انجام مذاکرات در چارچوب برجام و یا بیش از آن، همانطور که اکنون زمزمه‌هایی شنیده می‌شود، اصول‌گرایان نه می‌خواهند و نه می‌توانند مخالفت تاثیرگذاری در این موضوع داشته باشند، بلکه ترجیح می‌دهند خودشان پای میز مذاکره بنشینند.

وی در پایان یادآور شد: بدیهی است که اصول‌گرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ به سراغ برنامه و محورهای ثانویه‌ای می روند که قطعا یکی از همین موضوعات بحث برجام و مذاکره با آمریکا خواهد بود. آنان دنبال ورژن دومی از برجام هستند که به نام خودشان ثبت شود.

اخبار مرتبط محمد سالاری: اصلاح طلبان شورای گفتگو با حاکمیت تشکیل دهند/ تمامیت خواهان مخالف نزدیک شدن اصلاح طلبان به رهبری هستند واکنش محمد هاشمی به صحبتهای ترقی: اصولگرایان بگویند در کدام مذاکره موفق بوده‌اند! پاسخی به جناب ترقی ترقی: اگر مذاکره کنندگان اصولگرا باشند، مذاکره اشکالی ندارد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا اصولگرایان برجام محمد سالاری حمیدرضا ترقی انتخابات 1400 دلواپسان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برجام و مذاکره مذاکره با آمریکا اصول گرایان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در واکنش به انتشار اخباری درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.

این اظهارات در واکنش به حادثه بامداد امروز مشاهده چند ریز پرنده در آسمان مرکز ایران، مربوط می‌شود که بلافاصله توسط سامانه‌های پدافندی منهدم شده بودند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما حمله بی سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و از دو طرف می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ایجاد روحیه امید و همبستگی ملی از ثمرات وعده صادق است