Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@21:26:25 GMT

عدت های مخرب در زندگی زناشویی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۰۲۰۳

عدت های مخرب در زندگی زناشویی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان ، لطیفه شیخ زاده روانشناس و مددکار اجتماعی ، درباره نکاتی که زوجین هنگام مشاجره با همسر خود باید بدانند، اظهار کرد: اگر به بحث و مشاجره‌های بین زوجین دقت کنیم، شاهد رفتار‌ها و سخنانی هستیم که به جای سوق دادن آن‌ها به سمت رفع مشکل، آن مشکل را تشدید می‌کنند، لذا به این قبیل رفتار‌ها عادات مخرب می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره عادت‌های مخرب روابط زوجین گفت: ۷ عادت مخرب در رفتار‌های کنترل بیرونی وجود دارد که به تدریج که ازدواجتان رو به افول می‌گذارد، شما و همسرتان هر روز بیشتر از روز قبل از آن استفاده می‌کنید.

این روانشناس تصریح کرد: نخستین و به باور ما مخرب‌ترین این عادت‌ها، انتقاد است. اگر به بحث و مشاجره‌های خود و همسرتان دقت کنید، پی خواهید برد که گفت‌وگو‌های شما پر از انتقاد است، لذا  بلندترین ساز ارکستر سمفونیک ازدواج‌ها همین ساز انتقاد است.

شیخ زاده با تأکید بر اینکه بعد از انتقاد یکی دیگر از عادت‌های مخرب روابط زوجین، سرزنش کردن است، گفت: گفت‌وگو‌های زناشویی بین همسران ناخرسند، مملو از سرزنش است. هیچگاه سرزنش گر تقصیر ندارد، همیشه مقصر طرف دیگر است. معمولا یکی از زوجین انتقاد می‌کند و دیگری سرزنش می‌کند و هر دوی آن‌ها شکایت می‌کنند. وقتی پای گفت‌وگو با همسرتان می‌نشینید، بحث را به سرزنش و ملامت نکشانید. احساس تان را گردن همسرتان نیندازید، چون باعث می‌شود در لاک دفاعی‌اش فرو برود و نتوانید گفت‌وگوی راحتی داشته باشید. در عوض سعی کنید، خواسته‌هایتان را مطرح کنید. اغلب زوج‌ها‌ی متخاصم در این عادت‌ها و رفتارهای تخریب‌گر دیگر استاد هستند.

وی با بیان اینکه سومین عادت مخرب شکایت کردن است، ادامه داد: قدم اول برای رسیدن به خواسته‌های خود در زندگی، این است که ببینید در اصل چه خواسته‌ای دارید. وقتی خواسته‌ خود را، خالصانه مطرح می‌سازید، هم سخن خودتان را تصدیق می‌کنید و هم به همسرتان فرصت مناسبی می‌دهید، اما شکایت کردن، تولید کسالت می‌کند وجذابیتی به سخن شما نمی‌دهد.

این روانشناس با بیان اینکه چهارمین عادت مخرب غر زدن است، ادامه داد: در بیشتر موارد افراد به جای توضیح دادن، ساده‌ترین راه یعنی غر زدن را انتخاب می‌کنند. یکی از زوجین غر می‌زند و دیگری شروع به تهدید می‌کند که در نهایت منجر به تنبیه و سپس رشوه دادن می‌شود. در یک مشاجره همه‌ این عادت‌های مخرب اتفاق می‌افتد.

شیخ زاده با تأکید بر اینکه پنجمین عادت مخرب، تهدید کردن است، اضافه کرد: از مهم‌ترین حرف‌هایی که نباید به همسر گفت، تهدید کردن است. با تهدید همسرتان در حین دعوا، در واقع از بدترین کار‌هایی که ممکن است در زمان دشمنی انجام دهید، به او خبر می‌دهید. این تهدیدها، اعتماد همسرتان را کم کرده و اگر عاقل باشد، می‌فهمد که باید برای محافظت از خود اقداماتی بکند.

وی ادامه داد: شاید این حرف‌ها را تنها از روی خشم زده و بعد دعوا از او عذرخواهی نیز بکنید، اما اگر همیشه این شیوه را بکار ببرید، به مرور زمان شاهد دور شدن و سرد شدن رابطه زناشویی‌تان خواهید بود.

این روانشناس با اشاره به اینکه ششمین عادت مخرب، تنبیه است، تصریح کرد: اگر هر کسی را برای مدت طولانی تحت فشار و زور قرار دهیم، به جایی خواهیم رسید که ممکن است هرگز دوباره صمیمیتی بین ما ایجاد نشود و بازگشتی وجود نداشته باشد. پس هرگز در مشاجره‌های خود، همسرتان را تنبیه نکنید.

شیخ زاده با بیان اینکه آخرین و هفتمین عادت مخرب، رشوه دادن است، افزود: در رشوه دادن به جای مذاکره و گفت‌وگوی دوطرفه از کنترل استفاده می‌شود، دادن حق حساب یا باج برای تحت کنترل درآوردن دیگری. اگر شما بتوانید این هفت عادت مخرب انتقاد، سرزنش، شکایت، غرغر، تهدید، تنبیه و رشوه دادن را از تعاملات زناشویی خود دور کنید، آنگاه زندگی زناشویی شما به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

وی گفت: افراد کمی در دنیا هستند که واقعا همیشه بدجنس باشند؛ آن‌هایی که ما را می‌رنجانند خودشان نیز در عذاب هستند؛ بنابراین واکنش مناسب به هیچ وجه بدبینی یا خشونت نیست، بلکه درمواقعی نادری که فرد می‌تواند از عهده اش برآید، همیشه عشق است. یادمان باشد احتمال اینکه یک انسان کامل و بی نقص از ناکجا سروکله اش پیدا شود، صفر است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: در صورتی که به تنهایی قادر به حل مشکلات در روابط خود نیستید، می‌توانید از یک زوج درمانگر متبحر در این زمینه استفاده کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عادت مخرب زندگی خانواده رشوه دادن عادت مخرب شیخ زاده عادت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به‌مناسبت "روز جهانی زمین پاک" (2 اردیبهشت ماه) در یادداشتی تصریح کرد: دیپلماسی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست و تاکنون تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

متن یادداشت سخنگوی وزارت امور خارجه به‌شرح زیر است:

ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند
با وجود صد تبر، یک شاخِ بی‌بَر نشکنیم!
"شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی"

"روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم.

احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است. مقابله با فجایع طبیعی زیست‌محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست‌محیطی از جمله گردوغبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست. در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند به‌عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • تاپ شات؛ شادی جود بلینگام پس از زدن گل پیروزی‌بخش در ال‌کلاسیکو
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند