Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:28:06 GMT

خلبان قلابی در فردیس بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۰۳۵۱

خلبان قلابی در فردیس بازداشت شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری استان البرز، حسین ناصر خاکی افزود: فردی هفته گذشته با لباس خلبانی و نشان رسمی متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و اسپری اشک آور و شوکر و بی‌سیم به همراه چهار محافظ و خودروهای مدل بالای بنز و تویوتا به دادسرای فردیس به منظور تودیع وثیقه متهم دیگری مراجعه می‌کند که مدارک وی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «رسول. د» با نام مستعار بابک با ارائه اوراق و اسنادی مدعی می شود که خلبان شخصی مسوولان عالی نظام است که این ادعا مورد تردید دادستان و یکی از قضات این مجموعه قرار گرفته و پس از دریافت این گزارش، دستور دادستانی فردیس به منظور بررسی اسناد ارائه شده و صحت ادعای این فرد صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس بیان کرد: طبق بررسی‌ها و استعلامات انجام شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، مشخص شد اسناد هویتی ارائه شده توسط این فرد جعلی است و وی بدون داشتن سابقه خلبانی با غصب عنوان و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی و جعل کارت خلبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» فعالیت‌های مجرمانه داشته است.

وی به ابعاد فعالیت این متهم اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده این فرد تاکنون چندین بار توانسته با فریب افراد متمول به ویژه بانوان با پیشنهاد ازدواج و استفاده از خودروهای لوکس و گران‌قیمت و امیدوار کردن قربانیان به امور واهی از طریق مرتبط نشان دادن خود با مقامات و مسوولان نظام، نزدیک به سه میلیارد تومان از اموال و وجوه مردم را از طریق کلاهبرداری تحصیل کند. همچنین متهم دارای سوابق عدیده کلاهبرداری و جعل و غضب عنوان است.

ناصرخاکی اضافه کرد: این متهم پس از دستگیری با توجه به مستندات جمع‌آوری شده به جعل کارت شناسایی و اسناد رسمی و دولتی و اخذ وجوه از مردم اعتراف کرد و با قرار تامین کیفری مناسب به همراه سایر متهمان برای انجام تحقیقات روانه زندان شد.

وی با اشاره به موارد متعدد حضور مالباختگان در دادسرای فردیس  متذکر شد: از مردم می‌خواهیم فریب افراد این چنینی که ادعای ارتباط با مسئولان عالی کشور را دارند نخورند و در صورت مشاهده چنین ادعاهایی موارد را به دستگاه قضایی یا مراجع انتظامی و اطلاعاتی گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس از انتشار تصویر متهم به منظور شناسایی قربانیان دیگر این کلاهبردار خبر داد و گفت: با توجه به شناسایی تعداد زیادی از شکات به دستور دادستانی شهرستان در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری تصویر متهم برای شناسایی بزه دیدگان احتمالی منتشر می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مراجعه کنند.

برچسب‌ها البرز فردیس قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فردیس قوه قضاییه البرز فردیس قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقی که سعی داشت با سلاح گرم از یک سوپر مارکت در محله ولنجک سرقت کند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی قاسم پور در تشریح جزئیات این خبر، گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از سوپر مارکتی در خیابان ایثارگران شمالی، بلافاصله ماموران در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در جریان تحقیقات اولیه نیز مالک سوپر مارکت به ماموران گفت که فردی حدودا ۳۵ ساله وارد مغازه شده و با تهدید سلاح گرم، درخواست خالی کردن دخل مغازه را کرده اما سارق قبل از حضور واحد گشت از محل متواری شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۳ ولنجک با اقدامات فنی پلیسی و بررسی فیلم های محل سرقت، مشخصات ظاهری متهم و خودروی او را شناسایی کرده و در اختیار تمامی واحدهای گشت های انتظامی قرار داد.

وی با اشاره به آغاز عملیات تخصصی پلیسی ادامه داد: با اجرای طرح مهار پلیسی در سطح حوزه استحفاظی، نهایتا ساعتی بعد خودرو از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت و متهم دستگیر شد. پس از بازرسی اولیه از متهم و خودروی وی دو قبضه سلاح گرم، سه عدد خشاب و سه عدد تلفن همراه مسروقه نیز از او کشف و ضبط شد.

قاسم‌پور با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت از مغازه با سلاح گرم اعتراف کرد. در ادامه نیز برای او پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد با دستور قضایی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کاراگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است
  • پلیس: مرگ یک دختر در ساختمان وزرا بخاطر بی حجابی کذب است/ یک متهم از قرصِ نامعلوم استفاده کرد و فوت شد!
  • پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • دادستان اردبیل : عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در تهران