Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با امضای تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با سازمان بهزیستی 305 هزار نفر از مددجویان این سازمان بیمه می‌شوند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با سازمان بهزیستی گفت: با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پوشش بیمه بیش از یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی و عشایری به تصویب دولت رسید و درسال جاری اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توجه شود که در این صندوق 5 درصد حق بیمه توسط فرد و 10 درصد باقی مانده توسط دولت پرداخت می‌شود. اما بر اساس این طرح دولت در سال اول صد در صد حق بیمه را پرداخت و این میزان به طور نسبی درسالهای آتی کاهش می‌یابد تا به همان نسبت 5 به 10 موجود برسد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به 53 هزار بیمه شده موجود در صندوق تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: امروز 305 هزار نفر دیگر از این عزیزان تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان قرار خواهند گرفت. این طرح گامی موثر در پوشش بیمه این عزیزان در دولت تدبیر و امید است.
300 هزار معلول و زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش سازمان بهزیستی بیمه می‌شوند
در ادامه این جلسه وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه بخشی از مددجویان سازمان در روستاها حضور دارند خرسندیم که این زمینه‌ فراهم شده است تا بتوان آنها را تحت پوشش بیمه صندوق قرار داد.
وی ادامه داد: البته 50 هزار نفر از مددجویان این سازمان که شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان بهزیستی ساکن در روستاها تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق قرار داشتند در این مورد نیز 10 درصد حق بیمه آنها توسط دولت و 5 درصد دیگر توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد.
قبادی دانا افزود: بر طبق تفاهم‌نامه امروز تعداد 305 هزار نفر دیگر از مددجویان ساکن در روستاها و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که 300 هزار نفر از این تعداد دارای معلولیت و 50 هزار نفر دیگر زنان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان بهزیستی هستند.
وی تشریح کرد: سن این عزیزان 18 تا 50 سال است و پس از بازنشستگی می‌توانند از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت برخوردار شوند.
رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: هدف ما این است که تا حد امکان بتوانیم وابستگی این عزیزان به مستمری بهزیستی را به حداقل برسانیم و آنها را توانمند سازیم تا بتوانند بدون نیاز به مستمری سازمان حداقل امکان زندگی را برای خود فراهم کنند.
وی شیرکانی را منشاء تحول در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر معرفی کرد و گفت: در مدت حضور شیرکانی شاهد تحول بیش از پیش در صندوق هستیم. امیدواریم تا دولت و با تامین اعتبارات لازم بتواند این روند را ادامه داده و سهم بیمه شده در سال های بعد نیز توسط دولت تامین و پرداخت شود.
وی درپایان گفت: طبق تفاهم نامه امروز پرداخت کامل حق بیمه به مدت یک سال برای مددجویان بهزیستی محقق و تامین اعتبار نیز صورت گرفته است. با توجه به اینکه گرایش به تامین اجتماعی افرادی که در معرض آسیب قرار دارند یکی از اصول و برنامه تامین عدالت است امیدواریم با تفاهم نامه امروز بتوانیم گامی موثر در توانمندسازی و حمایت از تمام اقشار جامعه به ویژه کسانی که معرض آسیب قرار دارند داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر سازمان بهزیستی سرپرست خانوار تفاهم نامه پوشش بیمه تحت پوشش هزار نفر حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان