Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه بررسی و ساماندهی وضعیت راه‌های منتهی به مبادی ورودی شهرهای استان سمنان با بیان اینکه اختلافات بین شهرداری‌ها و راه و شهرسازی استان باید هرچه سریع‌تر برطرف شود، افزود: شهرداری‌ها به دنبال دریافت حقوق و مطالبات به‌حق خود هستند که نیاز است تا راه و شهرسازی ضمن تقویت تعاملات فی‌مابین، نسبت به پرداخت مطالبات و حقوق معوق شهرداری‌ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری‌ها وظایف گسترده‌ای در خصوص مدیریت امور شهری بر عهده دارند و یقیناً پرداخت مطالبات و حقوق معوقه و تقویت بحث مالی و درآمدی شهرداری‌ها، باعث ارتقاء شاخص‌های خدمات شهری خواهد شد.

فخری با اشاره به این مطلب که امروز به‌واسطه شیوع کرونا، شهرداری‌ها با مشکل کمبود درآمدهای ثابت و افزایش هزینه‌ها و در کنار آن کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات مواجه هستند، اظهار داشت: پرداخت به‌موقع و منظم اعتبار و حقوق‌های معوق از محل واگذاری ۱۰ درصد زمین توسط راه و شهرسازی، می‌تواند تأثیر شایانی در تقویت مباحث مالی شهرداری‌ها و بهبود خدمات شهری و درنهایت افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم تسریع در رفع موانع موجود بر سر راه اجرای کمربند سبز، فضاسازی و زیباسازی بلوار سمنان به سرخه و مسیر سمنان به مهدی‌شهر و شهمیرزاد تأکید کرد و اذعان داشت: راه و شهرسازی نیاز است تا در این حوزه نیز ورود کرده و یار و همراه شهرداری‌ها باشد؛ انجام ندادن تعهدات موجود بر عهده راه و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین و پرداخت حقوق مرتبط با آن به شهرداری‌ها، قابل‌قبول نخواهد بود و نیاز است تا توجه جدی و ویژه‌تری در دستور کار قرار گیرد.

 تأکید بر تأمین مالی و تقویت درآمدهای شهرداری‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های ارائه خدمات امور مدیریت شهری و کاهش درآمدهای ثابت شهرداری‌ها از طریق تعامل با راه و شهرسازی و دریافت حقوق و مطالبات معوق شده، تأکید بر تسریع در روند امور، اقدامات و تعاملات شهرداری با راه و شهرسازی به‌منظور بهبود ارائه خدمات امور مدیریت شهری از اهم مباحث مطرح‌شده در جلسه بوده است.

در این جلسه تأکید شد که پرداخت حقوق شهرداری‌ها از محل ۱۰ درصد واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی در دستور کار قرار گیرد و  اجرای مبحث احیای بافت فرسوده از سوی راه و شهرسازی از مطالبات اصلی شهرداری‌ها است که نیاز به توجه جدی دارد.

تأکید بر تقویت و مساعدت همراه با نگاه و رویکرد مثبت به شهرداری‌های استان به‌منظور ارتقای شاخص‌های مدیریت امور شهری و رضایتمندی بیشتر شهروندان و رفع موارد و مباحث پیرامون زیباسازی از طریق اجرای فضای سبز در بلوار سرخه به سمنان و مسیر ارتباطی سمنان به مهدی‌شهر و شهمیرزاد و اجرای هرچه سریع‌تر این مهم از دیگر مباحث مطرح‌شده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرسازی سمنان شهرداری ها حقوق منوچهر فخری معاون امور عمرانی استاندار سمنان راه و شهرسازی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.

به گزارش شهر، وی در مورد شرایط استخدام اظهار کرد: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد با حداقل حقوق ۱۱و نیم میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • نامگذاری ۳۱ میدان در تهران به نام ۳۱ استان کشور
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • مدیریت شهری از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • به‌روزرسانی ماشین‌آلات خدمات شهری شهرداری قم
  • راهبری بیش از ۲۰ پروژه مطالعاتی شهرداری اصفهان انجام شد
  • شهرداری، ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد