Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@15:09:35 GMT

ترجیح ما این است امتحانات نهایی حضوری باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۰۸۱۳

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: محیط زندگی ما محیط پویایی بوده و تغییرات بسیار پرشتاب است، نقشها دائما تغییر پیدا می‌کند و کیفیت ایفای نقشهای قبلی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تغییرات هم سلامت جسمی و روانی و هم سلامت اجتماعی را مورد مخاطره قرار می‌دهد و افراد را از فردی فعال به فردی منفعل تبدیل می‌کند آنچه همه ما باید مراقبت کنیم این است که نسلها باید از آسیب تغییرات مصون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دغدغه اصلی آموزش و پرورش است، آنها بیش از بقیه در معرض این مخاطرات هستند و باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم. بر این اساس در آموزش و پرورش، نظام مراقبتهای اجتماعی دانش‌آموزان را اجرا می‌کنیم.

مدرسه از دانش‌آموزان مراقبت می‌کند

حاجی‌میرزایی عنوان کرد: اعتقاد داریم هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین حضور دانش آموزان در مدرسه شود، امیدواریم جامعه ما از مواجهه هیجانی با پدیده‌ها خارج شود، مدرسه جایی است که از دانش آموزان مراقبت می‌کند. نمی‌توانیم دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی را تحت آموزش غیرحضوری قرار دهیم؛ با آرام شدن بیماری به تدریج باید زمینه حضور دانش‌آموزان در مدرسه فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه محل اتصال خانواده با مدیر و معلم است و اگر مدرسه تعطیل شود این حلقه اتصال را حذف کردیم و تنها زمانی مدرسه کاملا بسته می‌شود که هیچ کس حق ندارد سرکارش حاضر شود؛ البته که قطعا کار در این فضا فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد که باید از آن مراقبت کنیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری جامعه باید در برابر تکانه‌های موجود روی پای خود بایستد و بر این اساس شبکه شاد را ایجاد کردیم که مولودی 6 ماهه است و ظرفیت بالایی برای تعامل با ذینفعان ما ایجاد کرده است.

ترجیح ما این است امتحانات نهایی حضوری باشد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امتحانات نهایی را برای حدود 700 هزار نفر برگزار کردیم و مشکلی هم پیش نیامد، ترجیح ما این است،

منبع: تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش شرایط استفاده دانش‌اموزان دبیرستانی از تک ماده در امتحانات نهایی را توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

 محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره امکان استفاده تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان  گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در 2 درس با امتحانات نهایی و 2 درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحانات نهایی ممکن شد.

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک ماده در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که 2 درس از امتحانات نهایی و 2 درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک ماده برای 4 درس امتحانات نهایی فراهم است.

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" در 4 درس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

طبق تک ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره 7 و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل 10 باشد، فارغ التحصیل شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • مکالمه خنده دار مادربزرگ و محسن در مدرسه با لهجه شیرازی
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است