Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب فردیس در تشریح خبر بازداشت خلبان قلابی در فردیس، گفت: این فرد با نام مستعار بابک با ارائه اوراق و اسنادی مدعی شد که خلبان شخصی مسئولان عالی نظام است.

خبرگزاری میزان – حسین ناصر خاکی از بازداشت متهم مدعی خلبانی خبر داد و گفت: فردی هفته گذشته با لباس خلبانی و نشان رسمی متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و اسپری اشک آور و شوکر و بی‌سیم به همراه چهار محافظ و خودرو‌های مدل بالای بنز و تویوتا به دادسرای فردیس به منظور تودیع وثیقه متهم دیگری مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فرد با نام مستعار بابک با ارائه اوراق و اسنادی مدعی شد که خلبان شخصی مسئولان عالی نظام است که این ادعا مورد تردید دادستان و یکی از قضات این مجموعه قرار گرفته و پس از دریافت این گزارش، دستور دادستانی فردیس به منظور بررسی اسناد ارائه شده و صحت ادعای این فرد صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس بیان کرد: طبق بررسی‌ها و استعلامات انجام شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، مشخص شد اسناد هویتی ارائه شده توسط این فرد جعلی است و وی بدون داشتن سابقه خلبانی با غصب عنوان و جعل کارت خلبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» فعالیت‌های مجرمانه داشته است.

وی به ابعاد فعالیت این متهم اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده این فرد تاکنون چندین بار توانسته با فریب افراد متمول به ویژه بانوان با پیشنهاد ازدواج و استفاده از خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت و امیدوار کردن قربانیان به امور واهی از طریق مرتبط نشان دادن خود با مقامات و مسئولان کشور، نزدیک به سه میلیارد تومان از اموال و وجوه مردم را از طریق کلاهبرداری تحصیل کند. همچنین متهم دارای سوابق عدیده کلاهبرداری و جعل و غصب عنوان است.

ناصرخاکی اضافه کرد: متهم پس از دستگیری با توجه به مستندات جمع‌آوری شده به جعل کارت شناسایی و اسناد رسمی و دولتی و اخذ وجوه از مردم اعتراف کرد و با قرار تامین کیفری مناسب به همراه سایر متهمان برای انجام تحقیقات روانه زندان شد.

وی با اشاره به موارد متعدد حضور مالباختگان در دادسرای فردیس متذکر شد: از مردم می‌خواهیم فریب افراد این چنینی که ادعای ارتباط با مسئولان عالی کشور را دارند نخورند و در صورت مشاهده چنین ادعا‌هایی موارد را به دستگاه قضایی یا مراجع انتظامی و اطلاعاتی گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس از انتشار تصویر متهم به منظور شناسایی قربانیان دیگر این کلاهبردار خبر داد و گفت: با توجه به شناسایی تعداد زیادی از شکات به دستور دادستانی شهرستان در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری تصویر متهم برای شناسایی بزه دیدگان احتمالی منتشر می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخبار منتشر شده مرتبط با دادسرای فردیس را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دادگستری دادستان فردیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادستان فردیس عمومی و انقلاب فردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک

مرد تبهکار که با معرفی خود به عنوان روانشناس و با ترفند ویزیت حضوری، زنان را مورد آزار و اذیت و اخاذی قرار می‌داد از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل زن جوانی به پلیس فتا مراجعه و از یک روانشناس به اتهام اذیت و آزار و اخاذی شکایت کرد.

شاکی درباره جزئیات این پرونده به پلیس گفت: مدتی پیش به‌دلیل مشکلات روحی به‌دنبال یک روانشناس در فضای مجازی بودم که با صفحه‌ای در اینستاگرام آشنا شدم که مطالب خوبی در آن بارگذاری شده و مربوط به یک روانشناس بود؛ بنابراین برای مراجعه حضوری با دفتر وی تماس گرفته و سپس با تعیین وقت به آنجا مراجعه کردم اما دقایقی پس از حضورم در دفتر مرد روانشناس ناگهان با تهدید اسلحه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و با تهدید مبالغی پول نیز از من گرفت.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات سایبری، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با بررسی‌های بیشتر، شاکی‌های این مرد تبهکار به بیش از ۱۰ نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و بعد از پیدا کردن سوژه‌های خود، اهداف مجرمانه‌اش را پیش می‌برد.

با تلاش‌های شبانه روزی پلیس فتا، این فرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از محل اختفای او، یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بی‌سیم نیز کشف و ضبط شد.

گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است؛ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرائم خود نسبت به جعل عنوان، برقراری ارتباط با سوژه‌ها و در نتیجه تهدید و اخاذی اعتراف کرد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  •  سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی گلستان دستگیر شد
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک