Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز که با تلاش های صورت گرفته ریش و قیچی به دست هیات داوری است، امیدها برای خلع ید اسدبیگی و دار و دسته اش از هفت تپه بیشتر شده و با رای این هیات می توان هفت تپه و چند هزار کارگر آن را که سالها سختی کشیده اند، نجات داد. آیا تعطیلی بدون برنامه ریزی در مهار کرونا موثر است؟! جان‌باختن ۴۸۲ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته سردرگمی مردم از نحوه اعمال محدودیت‌های کرونای جزئیات نشست فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی؛ قالیباف: سرمایه‌های بورس باید به سمت تولید هدایت شود

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

کلیدواژه: هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین فیلم شهیدآوینی پس از ۴۴ سال روی پرده رفت

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: هنر متعهد، هنر دولتی و هنر آزاد از جمله کلیدواژه‌هایی هستند که می‌توانیم آنها را در قالب عبارت «هنر» تعریف کنیم.

رئیس وقت ستاد کل سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: شهیدآوینی پرچم دار هنر متعهد بود و صاحب نظر که در دانشگاه هنرهای زیبای تهران به تحصیل سینما پرداخت و در دوره‌ای هم در سیمای آن روزها ممنوع‌التصویر شد… او در زمان جنگ و پس از جنگ، با آثارش حماسه‌ دفاع مقدس را به تصویر کشید که همین حرکت، نام «شهید آوینی» را به عنوان یک هنرمند صاحب سبک در مستندسازی به ثبت رساند. او بر روی پروژه‌ی سریالی در حال کار کردن بود که به شهادت رسید.

افشار در بخش دیگری از صحبت‌های خود ، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و فلسطین گفت: به اعتقاد من لازم است که در هنر سینما بیشتر از وضعیت فعلی در فکر تولید و ساخت آثار سینمایی مختلف با موضوع جنایات رژیم صهیونسیتی باشیم؛چرا که در این زمینه با کمبودهای بسیاری مواجه هستیم که باید روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم.

در ادامه‌ مصاحبه‌هایی از بزرگان در خصوص «شهید مرتضی آوینی» پخش شد و سپس مستند «دهکده‌ی برزان» نخستین فیلم‌ شهیدآوینی، برای نخستین‌بار پس از ۴۴ سال اکران شد.

در بخش دیگری از این برنامه یادبود گفت‌وگویی در خصوص چگونگی خلق و نگاه خلاقانه «مرتضی آوینی» بین «بهروز افخمی» و «اسماعیل براری» صورت گرفت.

افخمی در بخشی از سخنانش گفت: من وقتی فیلم «خان گَزیده‌ها» اثر «سید مرتضی آوینی» را تدوین کردم، فهمیدم که «سید مرتضی آوینی» بر اساس فرم تولید فیلمش اثر را می‌بیند. سید مرتضی بیش از هرچیزی شاعر بود و شاعرانگی در فیلم‌هایش هم بود. بر این گمانم که سید مرتضی اگر که اکنون پیش ما بود هیچ وقت به سراغ سینمای داستانی نمی‌رفت و اگر هم می‌رفت شاعرانگی را قطعا در این نوع از آثارش نیز حفظ می‌کرد.

«اسماعیل براری» هم در این نشست گفت: «سید مرتضی آوینی» کسی بود که بیش از ۷۰ فیلم برای «روایت فتح» ساخت و چنین رقمی در بین کارگردان‌های حاضر در جهان نیز انگشت شمار است… آن هم با شرایط و مشقت‌های تولید فیلم در آن دوره‌ی تاریخی.

وی ادامه داد : این فیلم‌ها و آثار و همه در مجموع سبب شده است تا «مرتضی آوینی» فراموش نشود و همواره در یاد و خاطر مردم بماند.

در بخشی دیگر از این نشست افخمی با اشاره به این که شهیدآوینی در میانه جنگ، ساختار کشف کرد، گفت: سید مرتضی اهل کشف و شهود بود و زیر بار اصول و چارچوب‌ها نمی‌رفت و در سیر تدوین هم اصول و قواعدی را که قصد داشتم به او منتقل کنم، پذیرا نبود و به دنبال کشف و شهود خود می‌رفت؛در مستندهای اشراقی نیز به همین شیوه بود که هیچ پیش‌فرضی به تیم خود نمی‌داد زیرا نوع روایت هر جنگنده‌ای در جنگ را منحصر به فرد می‌دانست.

براری در پایان صحبت‌هایش گفت: فیلم‌های آوینی باید کالبد شکافی شود، بذری که توسط او کاشته شد، هنوز جوانه نزده است.

این مراسم در سی و یکمین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • پشت‌پرده فسخ قرارداد سرمربی پاکو خمس با تراکتور!
  • اهدای مدال برای رهایی
  • نخستین فیلم شهیدآوینی پس از ۴۴ سال روی پرده رفت
  • پشت پرده برخی از رستوران های معروف شیراز
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • کامبک روسونری و رهایی از شکست خارج از خانه
  • برداشت ایران پرده از سالوس اسرائیل
  • ببینید | پشت‌پرده شایعه نسبت محمود دینی با خواننده لس آنجلسی!