Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@14:40:32 GMT

لرستان/ رهایی از اعدام پس از ۱۶ سال

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۴۹۹۰

لرستان/ رهایی از اعدام پس از ۱۶ سال

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان لرستان از صلح و سازش پرونده قتل عمد، با تلاش و همت روستای صاحب الزمان شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، یاراله کاکولوند معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان لرستان اعلام داشت: در سال ۸۳ هنگام تقسیم چراگاه دام، بین دو خانواده اختلاف پیش می آید که منجر به درگیری می شود و متاسفانه یک نفر به قتل می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: متهم پس از قتل متواری می گردد که بعد از چند سال توسط مامورین در شهرستان بروجرد دستگیر می شود، با توجه به این که پرونده در استان خوزستان تشکیل شده بود، متهم تحویل محاکم قضایی خوزستان شد. پس از رسیدگی پرونده در محاکم قضایی، حکم قصاص علیه قاتل صادر می گردد.

کاکولوند عنوان نمود: در این مدت بین خانواده طرفین و اقوامشان درگیری و اختلافات فراوان صورت گرفته که منجر به خسارتهای فراوان  شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان افزود: با توجه به اینکه خانواده مقتول ساکن شهرستان خرم آباد می باشند تلاش جهت برقراری سازش و پایان دادن به درگیری و اختلاف آغاز شد. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های فراوان شورای حل اختلاف قریه صاحب الزمان شهرستان خرم آباد و وساطت ریش سفیدان و معتمدین، صلح و سازش بین خانواده ها برقرار شد و خانواده ی مقتول رضایت خود را نسبت به قاتل اعلام نمودند. 

کاکولوند در پایان گفت: این صلح و سازش موجب خیر و برکت و پایان دادن به نزاع بین خانواده های طرفین شده و آرامش به منطقه بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: رهایی از اعدام پس از ۲ قتل قوه قضاییه: نجات ١٩٧ محکوم به اعدام از چوبه دار طی ۶ ماه نجات جوان خرم‌آبادی، 2 روز قبل از اعدام صدور حکم اعدام بعد از قسم خوردن 50 نفر بخشش جوان محکوم به اعدام در اردبیل بخشش یک اعدامی در کاشان لینک کوتاه: asriran.com/003Apw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اعدام حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه  گفت: در جریان پویش "به عشق علی(ع) می‌بخشم" که طی مدت 68 روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به اجرا درآمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در 85 پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور "رضایت" حاصل شد، 3 هزار و 433 نفر از زندان آزاد شدند و 383 نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

اعلام گذشت 422 اولیای دم منجر به نجات 422 نفر از حکم قصاص در 95 روز

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، 613 مورد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول