Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@20:54:01 GMT

افزایش ۵۰درصدی قیمت تایر سواری

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۵۳۴۵

پس چند هفته بحث بر سر افزایش قیمت کارخانه ای تایر خودروهای سواری، نهایتا طبق اعلام سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، مصوبه افزایش قیمت ابلاغ و از روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه اجرایی خواهد شد. براین اساس باتوجه به نوسان افزایشی عوامل موثر بر قیمت تمام شده تایرهای داخلی، فعلا با افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایرها موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی است که پیرامون قیمت تایرها با موضوع مجوز افزایش قیمت براساس قیمت تمام شده و متناسب با سود مجاز، بحثهایی مطرح است. در این رابطه به تازگی رییس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران، ضمن اشاره به اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز، تولید لاستیک با قیمت های قبلی دیگر صرفه اقتصادی ندارد، افزایش قیمت درخواستی اتحادیه تولیدکنندگان تایر برای افزایش قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر را حدود ۸۰ درصد اعلام کرد.
در نهایت، با تصمیم مشترک تولیدکنندگان تایر و وزارت صمت در جلسه با مسئولان ستاد تنظیم بازار، موضوع افزایش قیمت تایرها نهایی و قرار براین شد که در شرایط فعلی و به لحاظ رعایت حقوق مصرف کنندگان، نرخ های اعلامی توسط انجمن تایر در دو مرحله اجرایی شود.
در این رابطه مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تویلدکنندگان تایر در گفت وگو با ایسنا، اعلام کرد: با توجه به اینکه قیمت گذاری تایر به علت نوسان شدید و مداوم قیمت مواداولیه داخلی از یک سو و نرخ ارز (به جهت تهیه مواداولیه خارجی) از سوی دیگر، به خود تایرسازان و البته تحت نظارت سازمان حمایت واگذار شده است، در روز دوشنبه (۲۶ آبان ماه)، طی جلسه ای میان مقامات مسئول ستاد تنظیم بازار و نمایندگان تایرسازان توافق شد که ۵۰ درصد به قیمت های رسمی تایرسازان اضافه شود.

برچسب ها: تایر ، لاستیک ، خودرو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KmQ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تایر لاستیک خودرو افزایش قیمت قیمت تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران

(تصاویر) آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بازار لاستیک ترمز برید