Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: نیاز است تا تعامل و ارتباطات مابین راه و شهرسازی و شهرداری ها تقویت و راه و شهرسازی نسبت به تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان به نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان؛ فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز سه شنبه ۲۷ آبان در جلسه بررسی و ساماندهی وضعیت راه های منتهی به مبادی ورودی شهرهای استان با بیان اینکه اختلافات مابین شهرداری ها و راه و شهرسازی استان باید هرچه سریعتر برطرف شود، افزود:شهرداری ها به دنبال دریافت حقوق و مطالبات به حق خود هستند که نیاز است تا راه و شهرسازی ضمن تقویت تعاملات فی مابین، نسبت به پرداخت مطالبات و حقوق معوق شهرداری ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:شهرداری ها وظایف گسترده ای در خصوص مدیریت امور شهری برعهده دارند و یقینا پرداخت مطالبات و حقوق معوقه و تقویت بحث مالی و درآمدی شهرداری ها، باعث ارتقاء شاخص های خدمات شهری خواهد شد.

فخری با اشاره به این مطلب که امروز به واسطه شیوع کرونا، شهرداری ها با مشکل کمبود درآمدهای ثابت و افزایش هزینه ها و در کنار آن کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات مواجه هستند، اظهار داشت: پرداخت به موقع و منظم اعتبار و حقوق های معوق از محل واگذاری ۱۰ درصد زمین توسط راه و شهرسازی، می تواند تاثیر شایانی در تقویت مباحث مالی شهرداری ها و بهبود خدمات شهری و در نهایت افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان بر لزوم تسریع در رفع موانع موجود بر سر راه اجرای کمربند سبز، فضاسازی و زیباسازی بلوار سمنان به سرخه و مسیر سمنان به مهدیشهر و شهمیرزاد تاکید کرد و اذعان داشت: راه و شهرسازی نیاز است تا در این حوزه نیز ورود کرده و یار و همراه شهرداری ها باشد؛ انجام‌ندادن تعهدات موجود بر عهده راه و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین و پرداخت حقوق مرتبط با آن به شهرداری ها، قابل قبول نخواهد بود و نیاز است تا توجه جدی و ویژه تری در دستور کار قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان راه و شهرسازی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری یاسوج