Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: کارآفرینی فرایند علمی خلق فعالیت اقتصادی با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش خطرات احتمالی برای کسب منافع مادی و معنوی و استقلال مالی است.

وی با بیان اینکه کارآفرین فعالیت اقتصاد کوچک و جدیدی را با سرمایه خود برای رسیدن به استقلال مالی و رضایت شخصی آغاز می‌کند، افزود: کارآفرینان با ایده‌ای نو  و قبول خطرات احتمالی، خدمات جدیدی را به جامعه ارائه می‌کنند و با خلق فرصت‌های جدید شغلی، بستر اشتغال‌زایی را در کشور افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و روحیه مشارکت اجتماعی را از ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی در کشور دانست و افزود: خلق فرصت‌های جدید شغلی موجب جلوگیری از بزرگ شدن دولت شده و با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه شخصی، تولید و رونق اقتصادی در جامعه افزایش می‌یابد.

آقازاده با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در کشور تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی کشور بدون اتکا به قدرت‌های سلطه، با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان که با سرمایه شخصی و شهامت اقتصادی، وارد میدان کار شدند محقق شده و توجه ویژه به فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی می‌تواند، اقتصاد جامعه را ارتقا بخشد.

وی کارآفرینی را یکی از عوامل  مهم توجه به توان داخلی دانست و افزود: کارآفرینی و روحیه‌ اعتماد به خود از عوامل مهم جهش تولید در کشور  بوده و مسؤولان مربوطه باید در این راستا بیش از گذشته به جوانان اعتماد کنند.

آقازاده با تأکید بر لزوم  توانمندسازی منابع انسانی در کشور گفت: متأسفانه آسیب‌دیدگی فرهنگ کار و مشکلات پیش روی کارآفرینان، دستیابی به توسعه و توانمندی‌های نیروی انسانی جوان و خلاق را آسیب‌پذیر کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان جوان توسط دستگاه‌های مربوطه، بیان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان به‌جای حمایت از جوانان کارآفرین، مانع کار و فعالیت آن‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره کارآفرینی، اشتغال‌زایی و خرید کالای ایرانی تصریح کرد: مردم می‌­دانند که مصرف هر کالای خارجی یعنی بیکاری یک کارگر ایرانی، اما کارآفرینان هم بدانند که رغبت مردم به مصرف کالاهای داخلی با شعار تحقق نمی­‌یابد، بلکه نیازمند افزایش کیفیت این کالاهاست.

‌ آقازاده با اشاره به بروکراسی دست‌وپاگیر اداری برای کارآفرینان توسط دستگاه‌های مربوطه افزود: اگرچه متولیان در کلام، حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مطرح می‌شود، اما در عمل با ایجاد قوانین ددست‌وپا گیر رغبت جوانان برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و بزرگ را کاهش داده و مانع بزرگی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور پررنگ دولت در اقتصاد ایران را مانعی برای رقابت مؤثر بخش خصوصی و کارآفرینان دانست و بیان کرد: کارآفرینان  موانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی را مانع کسب‌وکار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اراده مجلس یازدهم برای حمایت از جوانان و کارآفرینان در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: پیشرفت و استقلال اقتصادی کشورها علاوه بر اینکه به سرمایه، امکانات مادی و فناوری وابسته است، به انسان‌های خلاق، توانمند و کارآفرین نیز نیازمند است تا با حمایت و درایت گام‌های بزرگی در عرصه اقتصاد کشور بردارند.

آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: باور به توانمندی‌ها منابع و امکانات خود، کار و تلاش مضاعف و مصرف کالای ایرانی می‌تواند اقتصاد ایران را بهبود ببخشد.

به گزارش فارس، هفته جهانی کارآفرینی از ۲۶ آبان آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کارآفرینی جوانان اعتماد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس حمایت از کارآفرینان تأکید بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 با محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دیدار با دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قوانین و مقررات مضر تولید است، افزود: ستاد تسهیل با جایگاه ویژه قانونی، قدرت و توان مقابله با مقررات و قوانین دست و پا گیر را دارد، لذا اگر مجمع کارآفرینان ایران به طور مثال ده چالش تولید را روی میز بگذارد ما آماده پرداخت به آن‌ها با هدف رفع چالش‌ها هستیم.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه ساختار و شرایط فعلی کشور منجر به جهش تولید نخواهد شد و نمی‌توان فقط بخش خصوصی را در این باره مخاطب قرار داد، گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌های تولید در بخش‌های دولتی متمرکز شده است و به همین خاطر، همواره به جای رفع چالش به چالش‌های موجود افزوده می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز در این دیدار با پیشنهاد برگزاری جلسات ستاد تسهیل درخصوص پیشران‌های مولد بخش خصوصی در مجمع کارآفرینان ایران گفت: همه اعضای مجمع کارآفرینان ایران صد در صد از بخش خصوصی هستند. در واقع ما یک نهاد واسطه گر هستیم که با همزبانی بیشتر می‌توانیم بسیاری از چالش‌ها را از بین ببریم.

حمیدرضا غزنوی با تاکید براینکه به دلیل تاثیرگذاری باید به پیشران‌های مولد توجه ویژه‌ای شود و حتی خط سبزی برای آن‌ها طراحی شود، افزود: فقدان سند سیاست صنعتی در کشور یکی از چالش‌های مهم تولید است و بدون شک عدم توجه به مزیت‌های رقابتی و گسترش آن در اقتصاد کشور و استفاده از مزیت‌های فعالیت پیشران‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور، ناشی از بی توجهی به سیاست‌های صنعتی در کشور است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران همچنین در پایان تاکید کرد: مجمع کارآفرینان ایران در سطح کارشناسی همواره آماده همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است