Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:00:54 GMT

مشهد در زمره کلانشهرهای اجرای محدودیتهای شدید است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۷۸۶۱

مشهد در زمره کلانشهرهای اجرای محدودیتهای شدید است

دکتر محمدحسین بحرینی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس مطابق مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت همه مشاغل به استثناء "مشاغل سطح یک" به مدت دو هفته متوقف و تعطیل خواهد شد.
وی "مشاغل سطح یک" را که مستثنی از محدودیت در فعالیت هستند "شغلهای ضروری شامل واحدهای فروش مواد غذایی، نهادهای خدماتی در حوزه آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل، نیروهای امداد و نجات و بیمارستانها و مراکز درمانی" برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد ادامه داد: دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی نیز ظرف این دو هفته که از اول آذر ماه آتی آغاز می‌شود تنها با حضور یک سوم کارکنان در محل اداره فعال خواهند بود.
وی گفت: همچنین در طول این مدت خودروهای فاقد پلاک بومی حق رفت و آمد به مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی را ندارند و هر شهروند در صورت تخطی از این امر، با برخورد قانونی پلیس و جریمه سنگین روبرو می‌شود.
دکتر بحرینی به محدودیت در فعالیت مکانهای مذهبی و فرهنگی نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا ظرف دو هفته مورد نظر آیینهای نمازجماعت و نمازجمعه نیز در مناطق دارای وضعیت قرمز و نارنجی از لحاظ شیوع ویروس کرونا، اقامه نخواهد شد. 

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان خدمات بهداشتی و درمانی را در چارچوب فعالیت دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور دریافت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۵۵ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۷۹۱ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۹۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۳۸ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۸۲۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۸۰ بیمار کووید ۱۹ و ۲۵۲ هزار و ۶۵۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه چهاردهم را پس از آلمان در میان کشورهای جهان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای مرحله سوم پروژه‌های زودبازده در دستور کار شهرداری قرار گرفته و برای هر محله ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ شده است. - اخبار استانها -

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با بیان اینکه شورای ششم، شورای مردم‌محور بوده و سیاست‌های ابلاغی خود به شهرداری را هم بر اساس همین نگاه تدوین کرده است، گفت: یکی از جلوه‌های تحقق این رویکرد، تعریف پروژه‌های زودبازده بوده که طی دو سال گذشته اجرایی شده است.

وی افزود: خوشبختانه پیشرفت پروژه‌های زودبازده یک به 100 درصد رسیده و میانگین پیشرفت پروژه‌های زودبازده 2 هم حدود 70 تا 80 درصد برآورد شده که گام موثری در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهرداری در محلات حاشیه شهر و هدف بازآفرینی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه اجرای پروژه‌های زودبازده یک و دو رضایتمندی عمومی خوبی را در سطح جامعه ایجاد کرده است، افزود: براساس همین اهمیت، وارد مرحله سوم پروژه‌های زودبازده در سال 1403 می‌شویم.

سلیمی تصریح کرد: امسال برای هر محله هدف، 15 میلیارد تومان و در سرجمع 1200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم که همچون گذشته، با نظر و خواست ساکنان و شوراهای اجتماعی محلات هزینه خواهد شد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های پروژه‌های زودبازده 3، پیش‌بینی امکان تعریف و اجرای پروژه‌های کلان‌تر با تجمیع اعتبار مصوب است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تامین آب روستایی در زمره دستاوردهای دولت
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل کرمان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • سیل در تانزانیا با ۵۸ کشته