Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:55:05 GMT

ادارات قم ملزم به اجرای دورکاری کارکنان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۸۴۴۵

ادارات قم ملزم به اجرای دورکاری کارکنان هستند

محمدرضا گروسی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با تصویب طرح جامع مدیرتی ترددها و تجمع ها در ستاد ملی کرونا و ابلاغ آن به تمام استان های کشور، همه دستگاه های دولتی ملزم هستند تا این محدودیت ها را به دقت اجرایی کنند و نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام جدی تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس از روز شنبه اول آذرماه دستگاه های ضروری واقع در گروه یک با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت و سایر دستگاه ها در بازه ۲ هفته با یک سوم کارکنان فعالیت خواهند داشت.

معاون استاندار قم گفت: رعایت این دستورالعمل الزامی است و این موضوع به همه دستگاه های استان بخشنامه شده و با مدیران متخلف در این زمینه برخوردهای قانونی انجام می شود.

گروسی با تاکید بر این که تیم های نظارتی به صورت جدی بر فعالیت دستگاه های اجرایی در ادارات نظارت و با اهمال کاری ها در رعایت مسائل بهداشتی برخورد می کند، افزود: همه موظف به اجرای بخشنامه ستاد ملی کرونا هستند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در دستگاه های اجرایی در راستای اجرای این دستورالعمل های ابلاغی، به مدیران متخلف از تذکر شفاهی ، درج  در پرونده، کسر از حقوق و انفصال از خدمت برخورد می شود.

معاون استاندار قم تاکید کرد: شرایط کنونی شیوع کرونا در کشور و استان تعارف بردار نیست و اگر پیشگیری لازم صورت نگیرد در هفته های آینده با آمار چهار رقمی مرگ و میر در کشور مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه رئیسان ادارات، مسئول حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی هستند، ادامه داد: در روزهای اخیر با نظارت های انجام شده، برخی مجموعه ها از جمله برخی ادارات و بانک ها در استان پلمب شده اند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد ملی قم فاصله گذاری اجتماعی استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی قم فاصله گذاری اجتماعی استانداری قم ویروس کرونا ستاد ملی قم فاصله گذاری اجتماعی استانداری قم اخبار کنکور ویروس کرونا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست

امام جمعه همدان گفت: اگر ما یک آمار بگیریم از کسانی مشارکت دارند در دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست و این نشانه خوبی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امروز صبح در جلسه شورای اقامه نماز استان با بیان اینکه نماز یکی از اصلی ترین وظایف دینی ما است اظهار داشت: باید توجه ویژه‌ای به این امر شود که این وظیفه مدیران دستگاه‌ها است که باید این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما یک آمار بگیریم از کسانی مشارکت دارند در دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست، افزود: این نشانه خوبی نیست که در اینجا چندین سوال پیش می‌آید از جمله اینکه آیا کارکنان کلا نماز نمی‌خوانند یا اینکه نماز می‌خوانند، ولی در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند.

امام جمعه همدان در ادامه، افزود: برای پی بردن به این موضوع ما به یک تحقیق میدانی نیاز داریم که کسانی که از بیت‌المال پول دریافت می‌کنند چند درصد از این افراد نماز می‌خوانند.

شعبانی با اشاره به اینکه توجه به نماز یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه‌ها است، تصریح کرد: اگر نماز در دستگاه‌ها ضعیف شد اخلاق هم ضعیف می‌شود و کسی که نسبت به نمازش تعهد نداشته باشد به مردم هم تعهد ندارد و باید تحقیق کنیم که چرا در ادارات نماز خوانده نمی‌شود که این حیطه به فکر اساسی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مدیران تاثیر فراوانی در تشویق کارکنان خود به برپایی نماز دارندف گفت: یکی از چیزهایی که در این حیطه مهم است این است که خود مدیران در نماز جماعت شرکت کنند که این عمل تاثیر فراوانی در تشویق کارکنان به نماز جماعت دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه روحانی وظیفه دارد باعث تشویق کارکنان به برگزاری نماز جماعت شود، بیان کرد: روحانی‌ها در ادارات باید ارتباط قوی با کارکنان داشته باشند به گونه‌ای که قبل از نماز با کارکنان صحبت کند و آنها را تشویق به این کار کند.

شعبانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در الویت این برنامه‌ها قرار دارد، افزود: غالبا اول صبح مدارس برنامه‌هایی دارند چقدر خوب است که هر روز در این برنامه ها 5 دقیقه در مورد نماز صحبت شود و در آنجا دانش‌آموزان را به این کار تشویق شوند و باید در مدارس فضایی ایجاد شود که شور و نشاط نماز را گسترش دهد و برای معلمان و دانش‌آموزان باید جلسات تخصصی نماز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد از ستون‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم کمبود خادم برای مساجد است و بعضی از مساجد اصلا خادمی‌ ندارند که برای همین ما نمی‌توانیم درب مساجد را هر روز باز بگذاریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • رییسی: همه بخش‌ه ملزم به اجرای قانون حجاب هستند
  • ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • رئیسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رییسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند