Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:22:20 GMT

مددجوی غیرعمد پس از ۱۱ سال از زندان جلفا آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۸۹۰۳

مددجوی غیرعمد پس از ۱۱ سال از زندان جلفا آزاد شد

ایسنا/آذربایجان شرقی با کمک ستاد دیه آذربایجان‌شرقی و خیران، مددجوی غیرعمد پس از ۱۱ سال از زندان جلفا آزاد شد.

مددجوی ۵۶ ساله که حدود ۱۱ سال پیش به علت محکومیت مالی، روانه زندان شده و دو سال در زندان کرج و ۹ سال نیز در زندان جلفا، دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، با کمک خیرین از پشت میله‌ها رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مددجو، اقدام به خرید چند قطعه زمین کرده بود، اما پس از مدتی و در حین فروش زمین‌ها به اشخاص ثالث، معلوم می‌شود که اسناد اولیه مالکیت جعلی بوده و فروشنده بدوی با اسناد جعلی املاک را به فروش رسانده است، لذا با طرح شکایت خریداران از فروشنده بدوی و مطالبه وجه، این مددجو حدود ۱۱ سال پیش روانه زندان کرج شده و سپس به زندان جلفا منتقل می‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در این خصوص به ایسنا گفت، با بیان این‌که مبلغ کل بدهی این مددجو یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، افزود: برای کمک به این مددجو، ۲۰۰ میلیون تومان از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه استان و ۴۵۰ میلیون تومان نیز با کمک خیران شهرستان جلفا و همچنین رضایت شکات و... فراهم شده و مقدمات آزادی وی فراهم شد.

رسول تقی‌پور با بیان این‌که این مددجو به مدت ۹ سال در زندان جلفا دوران حبس خود را سپری می‌کرد، گفت: این مددجو به مدت دو سال نیز در زندان کرج بود و در مجموع ۱۱ سال در پی خرید زمین با اسناد جعلی، در پشت میله‌های زندان روزگار می‌گذراند.

دادستان جلفا نیز در این رابطه با بیان این‌که این مددجو متولد سال ۱۳۴۳ بود، اضافه کرد: این مددجو که به علت محکومیت مالی بیش از ۹ سال بود در زندان جلفا دوران حبس خود را سپری می‌کرد، با مشارکت خیران، کمک ستاد دیه استان و مشاوره‌های مددکاران زندان جلفا در جلب رضایت شکات، از زندان آزاد شد.

یوسف احمدی در ادامه از زحمات رئیس و اعضای هیات امنای ستاد دیه استان و همچنین مدیر این ستاد، به خاطر تلاش برای آزادی این مددجو قدردانی کرد.

رییس زندان جلفا هم با اشاره به آزادی این مددجوی ۵۶ ساله بعد از ۹ سال از زندان جلفا، گفت: این مددجو از زندانیان خوب زندان جلفا بود، ولی متاسفانه به علت بالا بودن مبلغ بدهی به مدت ۹ سال در زندان شهرستان محبوس بود و طول کشید تا رضایت شکات، کمک‌ها و مبالغ جمع شده و مقدمات آزادی وی فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندانی جرائم غیرعمد آذربايجان شرقي ستاد ديه مجمع خیران کشور زندان جلفا ستاد دیه ۱۱ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم

محمد امیر ابراهیمی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ودرک فیوضات لیالی قدر برای همه گفت: پویش مردمی به حرمت امام علی (ع) می بخشم با هدف آزاد سازی زندانیان و محکومین به قصاص از ولادت امام علی (ع) شروع شده است و تا شهادت آن حضرت ادامه داد.

وی افزود: در این پویش با تاسی از آموزه های دینی و اعتقادی و توسل به سیره اهل بیت (ع) تعداد زیادی از زندانیان و محکومین به قصاص از زندان رهایی یافته اند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای این پویش، تعداد۲۳۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد و ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه پویش به حرمت امام علی (ع) و با تاسی از رفتار و منش آن امام بزرگوار با حمایت معنوی افراد تعداد زیادی از زندانیان از زندان آزاد شده، همچنین شاهد نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده خود در این ماه مبارک باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۳۴۷ زندانی مالی استان اردبیل آزاد شدند
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه درجشن گلریزان
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند