Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به تعطیلی حدود دو میلیون واحد صنفی به علت اعمال محدودیت‌های کرونایی، گفت: پیشنهاداتی را در بیمه، مالیات، عوارض شهرداری و تعویق وصول تعهدات مالی ارائه کردیم تا این واحدها با خسارت کمتری تعطیلی دو هفته‌ای را پشت سر بگذارند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، «سعید ممبینی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابعاد وسیع تاثیر بیماری کرونا بر دنیا و همچنین در ایران، اظهار داشت: شیوع این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن موجب شده تا دستگاه‌های اجرایی در جهان تدابیر جدیدی را برای مدیریت کشورها اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه در ایران نیز شاهد این روند بوده ایم، تصریح کرد: اصناف کشور با توجه به مسئولیت اجتماعی که بر عهده داشتند در ماه‌های گذشته برای کنترل و کاهش شیوع کرونا همکاری لازم را به عمل آوردند.
رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به تعطیلات مقطعی برای گروهی از مشاغل در ماه‌های گذشته که اثر بخشی لازم را نیز به دنبال نداشته است، خاطرنشان کرد: با آغاز آذرماه تدابیر و اقدامات جدیدی در دستور کار قرار دارد که می تواند به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کند.
وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای چهار گروه صنفی در این مدت پیش بینی شده است، تاکید کرد: اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه تغییراتی در دسته‌بندی‌های اصناف انجام داده‌ایم، افزود: تعداد مشاغل گروه اول افزایش پیدا کرده است که بر اساس آن، تعمیرات لوازم خانگی، یدکی و واحدهای خدماتی اجازه فعالیت در روزهایی اعمال محدودیت دارند، البته در روزهای آینده تا زمان اجرای طرح احتمال بازنگری و تغییرات مجدد نیز وجود دارد.
ممبینی با بیان اینکه با آغاز آذرماه مشاغل گروه های 2، 3 و 4 مجوز فعالیت در مناطق قرمز را نخواهند داشت، تاکید کرد: بیش از 2 میلیون واحد صنفی مشمول این تعطیلی هستند که این موضوع به آنها ابلاغ شده و مکلف به اجرا هستند.
به گفته وی، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشان در صورت نصب اطلاعیه مبنی بر سرو غذای بیرون بر و عدم استفاده از محیط سالن غذاخوری امکان فعالیت خواهند داشت.
بسته پیشنهادی اصناف به دولت برای کمک به مشاغل در زمان تعطیلی
رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: برای کمک به 2 میلیون واحد صنفی که مشمول تعطیلی در مناطق قرمز شده‌اند پیشنهاداتی را ارائه کردیم تا با خسارت کمتری این تعطیلی را پشت سر بگذارند؛ به طور مثال واحدهای صنفی به دلیل اینکه از تعطیلی مراکز خود در هفته های پیش رو مطلع نبودند و اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود با چک کرده اند، با توجه به تعطیل نبودن بانک ها صاحبان چک می توانند نسبت به وصول آن اقدام کنند.
وی افزود: بسیاری از واحدهای صنفی با درآمد روزانه، هزینه های خود را تامین می‌کنند که با توجه به تعطیلی دو هفته ای مناطق قرمز و احتمال ادامه آن، توان پرداخت تعهدات مالی خود را نخواهند داشت که انتظار می‌رود دولت در این زمینه حمایت‌هایی از جمله تعویق وصول تعهدات مالی را در دستور کار قرار دهد.
ممبینی با بیان اینکه پرداخت بیمه، مالیات و عوارض شهرداری یکی از مهمترین مشکلات اصناف تعطیل، است، تصریح کرد: برخی از مشاغل مانند تالارهای پذیرایی در ماه‌های گذشته به طور کامل تعطیل بودند و برخی دیگر نیز از جمله آرایشگاه‌ها با محدودیت‌هایی به فعالیت خود ادامه داده‌اند که پیشنهاد کردیم برای این گروه از مشاغل معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود و بیمه و عوارض شهرداری نیز از اصناف مناطق قرمز مطالبه نشود.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز حمایت از اصناف را در دستور کار خود قرار داده است، تاکید کرد: حمایت از واحدهای صنفی، حمایت از حفظ اشتغال است زیرا در صورت تداوم تعطیلی کارکنان در بخش‌های مختلف تعدیل و بیکار می‌شوند و دولت مجبور به پرداخت بیمه بیکاری خواهد شد در حالی که می تواند همین هزینه را برای اشتغال این افراد صرف کند.
ممبینی خاطرنشان کرد: با وجود تمام شرایطی که تعطیلی‌ها در پی خواهد داشت اصناف با شبکه درمان کشور برای کنترل شیوع کرونا همکاری لازم را خواهند داشت تا با کاهش تردد، زنجیره انتقال و مرگ ناشی از آن قطع شود.
اصناف متخلف تعطیل می‌شوند
رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه دستورالعمل جامع مدیریت هوشمند تخلفات پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: واحدهای متخلف مشمول اخطار و تعطیلی می‌شوند که این برای مناطق قرمز یک ماه، نارنجی 15 روز و زرد یک هفته در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یکسال پیش از ووهان چین سر بر آورد و از اسفندماه سال 98 ایران نیز درگیر شیوع این بیماری شد که به موجب آن تعطیلی و اعمال محدودیت در دستور کار کشور قرار گرفت.
در حال حاضر با توجه به مرحله سوم اوج گیری این کرونا در کشور و افزایش قدرت انتقال آن به 10 برابر، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های جدیدی را برای آغاز آذرماه اعلام کرده است که شامل تعطیلی دو هفتهای در مناطق قرمز و اعمال محدودیت در شهرهای نارنجی و زرد می شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رییس اتاق اصناف ایران میلیون واحد صنفی اعمال محدودیت مناطق قرمز دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های چندین ساله روسای اتاق های اصناف سراسر کشور تامین دستمزد بازرسان و تجهیز لجستیک واحدهای بازرسی بوده است؛ در آخرین جلسه هیات عالی نظارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، این دغدغه مطرح و سرفصل درآمدی برای آن تعیین شد.

مجتبی صفایی افزود: امروز در دومین مرحله از تامین تجهیزات لجستیک بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور هستیم؛ با این توضیح که مدتی پیش، خودور تخصیص داده شد و امروز موتورسیکلت تامین شده است.

وی افزود: با به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز واحدهای بازرسی اتاق های اصناف و تامین دیگر مباحث مالی بازرسان، برخورد با واحدهای صنفی بی‌انصاف تشدید خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: لازم به ذکر است عموم واحدهای صنفی با انصاف هستند و در تمامی شرایط سخت، پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند؛ با اندک واحدهای صنفی که نتوانسته اند در اجرای قانون به طور کامل عمل کنند، نگاه قهری نیست؛ بلکه با توجه به سیاست های بازرسی هدفمند و سامانه محور که از سوی اتاق اصناف ایران دنبال می شود، رویکرد شکایت محور اولویت خواهد داشت و این تجهیزات لجستیک که شامل خودرو و موتوسیکلت می شود، کمک خواهد کرد تا مدت زمان رسیدگی به شکایات مردمی تسریع شود. به این ترتیب با سودجویانی که با آبروی اصناف بازی می کنند نیز مماشاتی نخواهیم داشت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898349

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید