Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، نظرسنجی «پولیتیکو و مورنینگ کانسالت» در ایالات متحده نشان داد ۴۶ درصد رای‌دهندگان ثبت‌نامی معتقدند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باید فوراً نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را بپذیرد، در حالی که ۳۲ درصد گفتند در صورتی که وی نتواند از ادعاهای خود درباره تقلب گسترده در انتخابات دفاع کند باید فوراً شکست را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ۱۲ درصد در این نظرسنجی گفتند رئیس‌جمهور آمریکا در هر صورت نباید نتیجه را بپذیرد و نه درصد گفتند در این خصوص نظری ندارند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، نتایج همچنین تضاد قابل توجهی را در بین نظرات رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه نشان داد، در بین طرفداران حزب جمهوری‌خواه هم اختلاف نظر درباره رفتار ترامپ دیده می‌شد.

هفتاد و دو درصد دموکرات‌ها در مقابل ۱۶ درصد جمهوری‌خواهان گفتند ترامپ باید فوراً نتیجه انتخابات را که «جو بایدن» را پیروز نشان می‌دهد، بپذیرد. در میان جمهوری‌خواهان، ۴۸ درصد گفتند ترامپ باید در صورتی که نتواند ادعای تقلب را ثابت کند، پذیرای نتیجه باشد. یک چهارم رای‌دهدگان ثبت نام شده در انتخابات آمریکا از حزب جمهوری‌خواه هم گفتند مهم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد، او نباید نتیجه را بپذیرد.

این نظرسنجی با شرکت هزار و ۹۹۴ رای‌دهنده ثبت‌نامی بین ۱۳ تا ۱۶ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان) با حاشیه خطای دو درصد انجام شد. نظرسنجی مذکور با هدف افکارسنجی مردم آمریکا در میانه بحران انتخاباتی این کشور و امتناع رئیس‌جمهور آن از پذیرش شکست در انتخابات و کارشکنی در روند انتقال قدرت انجام شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

با وجود اینکه برخی رسانه‌های آمریکایی با توجه به آرای شمارش شده الکترال، بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی کرده‌اند، اما تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ نظرسنجی جو بایدن انتخابات آمریکا بحران انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پایان جلسه اول در مقابل دادگاه منهتن در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: ما عادلانه محاکمه نخواهیم شد ما واقعاً با این قاضی مشکل داریم.

براساس گزارش النشره، محاکمه دونالد ترامپ در یک پرونده جنایی روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، اتفاقی که ممکن است تغییری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند که در آن جمهوری خواهان به دنبال بازگشت به کاخ سفید هستند.

اما موضع ترامپ ۷۷ ساله در قبال این پرونده به هیچ وجه دیدگاه خوان مرچان، قاضی رسیدگی کننده به آن را تغییر نداد. اوپیش از این در اقدامی معمول با همه متهمان به ترامپ هشدار داد که باید در دادگاه حضور یابد. قاضی همچنین به ترامپ نسبت به تلاش‌های مکرر او برای برهم زدن جلسات با پست‌های تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که در یک پرونده جنایی در دادگاه حاضر می‌شود، در محاکمه‌ای که می‌تواند منجر به محکومیت حبس شود و در نتیجه تعادل کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری را که این میلیاردر به عنوان یک نامزد حزب جمهوری خواه اجرا می‌کند، برهم بزند. 

در این دادگاه ترامپ در پرونده‌ی به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد. وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • بایدن و ترامپ هر دو مضرند