Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@20:36:01 GMT

پیشنهاد اجرای طرح پلیس افتخاری سلامت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۹۳۵۹

پیشنهاد اجرای طرح پلیس افتخاری سلامت


  می‌گوید: «باید همه ما به‌عنوان شهروندان مسئول و متعهد دست به دست هم دهیم تا از این بحران به سلامت عبور کنیم.» «ایوب بوچانی» ادامه داد: «یکی از پیشنهادات ما به مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ این بود که از ظرفیت دانش‌آموزان برای مهار و کنترل ویروس کرونا بیشتر استفاده کنیم. به این شکل که دانش‌آموزان به‌عنوان «پلیس افتخاری سلامت» در خانه، رفتار والدین و اعضای خانواده را زیر نظر بگیرند و در مواقعی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها رعایت نمی‌شود به آنها تذکر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»بوچانی ادامه داد: «اداره آموزش و پرورش و شهرداری منطقه۱۶ می‌توانند با برگزاری مسابقه و رقابت بین دانش‌آموزان، آنها را به همکاری در چنین اموری تشویق کنند، همچنین برای تشویق اهالی پیام‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا تهیه و در معابر و نقاط پر رفت‌وآمد نصب شود.»
وی افزود: «در محله باغ‌آذری حدود ۱۵ مدرسه دخترانه و پسرانه وجود دارد و حدود هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این مراکز مشغول به تحصیل هستند بنابراین می‌توان از این فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده برد.»

کد خبر 565788 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی همشهری محله منطقه ۱۶

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی همشهری محله منطقه ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا بیان کرد: توجه به نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد به ویژه توجه به جایگاه پراهمیت سلامت دهان دندان در دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و برای کنترل پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در جوامع، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در سنین پایین‌تر ضروری محسوب می‌شود.

وی افزود: با پیگیری مداوم و همکاری‌های مستمر دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شد که مهمترین موضوع مطرح شده در این تفاهم نامه، اجرای طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بختیاری نیا ادامه داد: طرح وارنیش فلوراید تراپی یک برنامه کشوری است که هرسال در طول سال تحصیلی (مهرماه تا خرداد ماه) در سطح مدارس ابتدایی کل کشور به طور همزمان اجرا شده و طی این طرح دانش‌آموزان ابتدایی دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح به عنوان خدمات سطح یک توسط بهورزان در سطح روستا‌ها و توسط مراقبین سلامت در سطح شهر‌ها انجام می‌شود و هدف نهایی این طرح ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از طریق جلوگیری از پوسیدگی دندانهاست.

وی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۹۰ در حال اجراست و دانش آموزان شهری از ابتدای مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد فلوراید تراپی قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود. این ماده با هدف حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود. این روش حفاظت از دندان‌ها برای کودکان و به‌خصوص کودکان کم سن و سال ایده آل است چراکه انجام آن آسان بوده و نیازی به خشک بودن دندان‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی