Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: استان رتبه سوم اهدای پلاسما را در کشور دارد.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: استان رتبه سوم اهدای پلاسما را در کشور دارد.

بهزاد عمادی معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی افزود: استان با اخذ بیش از۸۰۰ واحد پلاسما در سال جاری رتبه سوم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مصرف و تقاضا در استان به ویژه در ارومیه برای پلاسما بیش از سایراستان ها است.

عمادی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا اهدای خون در استان ۱۷درصد کاهش یافته است، یاد آور شد: در مهر امسال ۴۱۸۸ واحدخونی اهداشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۵۲۰۰ واحد بوده کاهش را نشان می دهد، ولی وضعیت ذخایر خونی دراستان بحرانی نیست.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۴۰مراجعه کننده اهدای خون در استان ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۲۱۰ مورد بوده است.

وی ادامه داد: از تمام هم استانی های درخواست می شود با مراجعه به مراکز انتقال خون استان خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهدا خون پلاسما پلاسما درمانی اهدا پلاسما پلاسما تراپی پلاسما درمانی بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته جمعیت اظهار کرد: افزایش جمعیت متأثر از عوامل مختلفی است که علاوه بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و سلامت جسمانی، عامل فرهنگی، تغییر رویکرد و سبک زندگی نیز در آن به طور محسوسی تاثیرگذار است.

 نیر الهامی افزود: طبق اجرای قانون جوانی جمعیت، مدیران مربوطه در این حوزه وظیفه دارند با تمام توان در راستای برگزاری برنامه‌های تعریف شده در حوزه جوانی جمعیت تلاش نمایند.

وی گفت: نباید اجازه دهیم افزایش جمعیت سالمندان و کاهش نیروی جوان به یک بحران اساسی تبدیل شود.

 الهامی از برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه خبر داد و گفت: این رویداد از ۲۶ اردیبهشت در تالار وحدت ارومیه برگزار می‌شود و در این رویداد دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی، نخبگان، مدیران، رسانه‌ها، خانواده، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی از لحاظ عملکرد حوزه جوانی جمعیت ارزیابی و از برترین‌های این حوزه قدردانی به عمل خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی