Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:25:07 GMT

ورود سامانه بارشی آسمان لرستان از روز جمعه

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۰۴۴۸

ورود سامانه بارشی آسمان لرستان از روز جمعه

مرکز پیش بینی هواشناسی لرستان در توصیف شرایط جوی مورد انتظار از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی به لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛هواشناسی لرستان ورود این سامانه را به استان روز  جمعه بعدازظهر 30/8/99 ،نوع مخاطره را ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، افزایش سرعت وزش باد تا بازه نسبتاً شدید تا شدید لحظه ای، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ در نواحی مستعد و مه آلود شدن هوا ،منطقه اثر را   همه نقاط استان ( بویژه مناطق شمالی، جنوب شرق تا حدودی جنوب ) و زمان پایان این سامانه بارشی را  یکشنبه  اعلام کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هواشناسی لرستان  اثر مخاطره را آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی است.

 مرکز پیش بینی هواشناسی لرستان همچنین اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه ای جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی و پرهیز از صعود به ارتفاعات را به مردم توصیه کرد.

 شایان ذکر است بیشینه فعالیت سامانه بارشی از بامداد شنبه لغایت یکشنبه صبح می باشد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواشناسی بارندگی سامانه بارشی هواشناسی لرستان سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها تا روز پنجشنبه در کشور ادامه دارد و سامانه بارشی فعلی از بعداز ظهر پنجشنبه، ۶ اردیبهشت از کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز، چهارشنبه، از سمت غرب با کاهش ابر روبه‌رو می‌شویم به همشهری آنلابن گفت: «در این روز شمال شرق، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط جنوب و مرکز بارندگی دارند و همچنین سواحل خزر وخلیج فارس هم مواج است.» به گفته فریبا گودرزی، روز پنجشنبه بارش‌ها در نیمه جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و یزد ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی بعداز ظهر این روز از کشور خارج می‌شود.

او همچنین از بارش‌های پراکنده در روز شنبه بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس خبر داد و افزود: «تا روز جعه نیمه شرقی وزش باد را خواهد داشت که گاهی شدید می‌شود. از پنجشنبه تا اواسطه هفته آینده نیز روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت.»

سازمان هواشناسی روزهای ابتدایی هفته یک هشدار نارنجی صادر کرد که برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بود، اما هشدار جدیدی که روز گذشته صادر شد تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت اعتبار دارد امروز، چهارشنبه‌ گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و فردا، پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی تحت‌تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

نوع مخاطره در این هشدار رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ ذکر شده است.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ ذکر شده است و توصیه هواشناسی، احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران