Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

مهدی محمودی مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور در مراسم رونمایی از اعطای اولین شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که صبح امروز برگزار شد، گفت: پس از تصویب قانون اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی که در سال ۹۸ به تصویب رسید و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن ابلاغ شد با همکاری همه دستگاه‌های عضو و همچنین ثبت احوال روند و مراحل اعطای شناسنامه به این فرزندان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گذشته و در سال ۸۵ ماده واحده‌ای در قانون وجود داشت که بر اساس آن به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که بالای ۱۸ سال سن داشتند شناسنامه اعطا می‌شد این قانون خلاهایی داشت که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قانون اعطای تابعیت به همه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی از ابتدای تولد تصویب شد و به همه استان‌ها ابلاغ و اعلام گردید.

مدیر کل اتباع و مهاجرین وزارت کشور با اشاره به روند صدور این شناسنامه گفت: مراحل اجرایی این شناسنامه پس از تقاضای افراد سه الی چهار ماه طول می‌کشد که در این مدت احراز هویت و بررسی‌های بیشتر در خصوص اصالت مدارک و استعلام‌های مربوط به آن انجام می‌شود. افراد متقاضی نیز می‌تونند یا در سامانه اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور ثبت‌نام کنند و یا به صورت حضوری به استانداری و فرمانداری محل سکونت خود مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

محمودی با اشاره به صدور اولین شناسنامه برای دو کودک حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی گفت: امروز برای دو کودک که حاصل ازدواج یک خانم پرستار ایرانی با یک پزشک تبعه افغانستان است شناسنامه صادر شد مادر این دو کوک جزو شهدای سلامت بوده که در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا در فروردین ماه به شهادت رسیده است پدر این کودکان نیز پزشک بوده و در حال حاضر در ماموریت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار کودک زیر ۱۸ سال و ۴۷ هزار فرزند بالای ۱۸ سال برای دریافت شناسنامه ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون نیز ۱۰ هزار پرونده تکمیل شده و طی فرآیندی به ادارات ثبت احوال استان‌های مربوط ارسال می‌شود. این اقدام یک اقدام انسانی و در نگاه حقوق بشری یک اقدام مثبت است و امیدواریم این روند به صورت سراسری در کشور طی شود و این فرزندان موفق به دریافت شناسنامه شوند که در مجموع ۷۵ هزار نفر هستند که در سامانه ثبت نام کردند.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شناسنامه ازدواج شناسنامه ثبت احوال زنان ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مدیر سابق ۸۶ ساله در جنوب چین پس از ۶۰ سال دوری با اولین عشق خود، که اکنون ۸۱ ساله است، ازدواج کرد.

به گزارش فرارو، این ویدئوی بحث‌برانگیز در ۱۴ آوریل در شهر یایانگ در استان هونان فیلمبرداری شده است.

ژو گویلین، مدیر سابق دبیرستان گائوپینگ در یایانگ، با اولین عشق خود از دوران تحصیل در دانشگاه پکن، خانم یانگ ژیوگی ازدواج کرد.

محل برگزاری عروسی پر از هیجان بود، با یک فرش قرمز طولانی که در آن زوج سالخورده دست در دست هم راه می‌رفتند و در محاصره دانش آموزانی که پرچم‌ها را تکان می‌دادند و گروه‌های نمایش محلی که به فضای جشن کمک می‌کردند.

این زوج در ابتدا در روز‌های اولیه جمهوری خلق چین زمانی که هر دو دانشجوی دانشگاه پکن بودند با هم آشنا شدند و دوستی و عشق عمیقی نسبت به یکدیگر داشتند. با این حال، به دلیل شرایط تاریخی و رویداد‌های مختلف زندگی، آن‌ها راه خود را برای دنبال کردن مشاغل در مکان‌های مختلف جدا کردند و رویای ازدواج آن‌ها محقق نشد.

با وجود ساختن خانواده‌های جداگانه و لذت بردن از زندگی در محاصره فرزندان و نوه‌ها، مرگ همسران عشق دیرینه آن‌ها را دوباره زنده کرد.

اکنون در سال‌های گرگ و میش زندگی آنها، ازدواج آن‌ها از صمیم قلب مورد حمایت خانواده و دوستانشان قرار گرفته است. ۶۰ سال پس از اولین برخورد، فارغ التحصیلان دانشگاه پکن عشق خود را در مقابل عزیزان اعلام کردند و سرانجام ازدواج کردند.

دیگر خبرها

  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!
  • عکس| اولین تصویر از مراسم ازدواج رضا اسدی
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟