Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران داریم، همچنین در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران و در شب باران و برف در ارتفاعات این مناطق و همچنین ارتفاعات رشته کوه البرز به ویژه البرز مرکزی شامل ارتفاعات قزوین البرز و تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز شدت بارش ها در گیلان است، افزود: امروز در برخی مناطق یزد، جنوب و شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۹ آبان در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران گاهی وزش باد شدید موقت داریم، همچنین در برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش ها روز پنجشنبه در استان گیلان است.

اصغری اظهار کرد: روز جمعه از غرب کشور سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب مازندران، غرب سمنان، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و شمال خوزستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و همچنین ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور برف پیش بینی می شود، شدت بارشها روز جمعه در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

وی گفت: روز شنبه ۱ آذر با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب و شمال شرق و شمال و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران خواهیم داشت و در مناطق مستعد در غرب و جنوب غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش‌ها روز شنبه ۱۱ آذر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال استان مرکزی، شمال خوزستان و استان‌های تهران و البرز است.

اصغری گفت: روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق بارش باران داریم و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز دوشنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور شامل غرب و شمال غرب، شمال و شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در شمال شرق دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه می‌رسد.

اصغری تأکید کرد: با توجه با بارش های پیشِ رو، به کشاورزان و دامداران توصیه می شود تنظیم دمای سالن های مرغداری، پرورش قارچ، گلخانه ها و دامداری ها با توجه به سرما در دستور کار باشد، جلوگیری از ورود آب های گل آلود به استخر های پرورش ماهی، استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر باد، تامین سوخت گلخانه، مرغداری و دامداری ها، عدم استفاده از آب باران برای دام ها، پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع ، تغذیه کمکی کولونی ها و تامین خوراک مورد نیاز کندوها جهت زمستان گذرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از امروز تا ۵ روز آینده دریای خزر مواج است، خلیج فارس امروز و شنبه یکم آذر و تنگه هرمز و خلیج فارس دو روز آینده مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه نیمه ابری گاهی با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و پنج درجه خواهد بود همچنین از اواسط وقت جمعه آسمان تهران ابری و در اواخر وقت جمعه بارانی خواهد بود، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش باران در پایتخت خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد و بیرجند با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در ۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی پیش بینی می شود بارش باران شمال شرق شدت بارش بارش ها زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه موج جدید بارشی از فردا سوم اردیبهشت ماه وارد کشور می شود، گفت: فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت جوی همچنین در برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه  سه‌شنبه دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد افزود:  روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز  چهارشنبه بارش در شمال غرب و غرب پایان می یابد، اما در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

وی افزود: سامانه بارشی روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید
  • هشدار هواشناسی برای آسمان البرز/ سیل و آبگرفتگی در راه است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • پیش بینی باران های رگباری در شمال استان سمنان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق