Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و هادی رضایی، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در این نشست با اشاره با جلسه روز گذشته ستاد توکیو در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اظهار داشت: نحوه برگزاری اردوها بررسی شد تا پیگیری صدور مجوز ستاد کرونا برای اردوها توسط فدراسیون های ذیربط انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبات ستاد کرونا دو هفته در شرایط قرمز و تعطیل هستیم. امیدواریم از ۱۵ آذر به بعد وضعیت بهتر شود. از مصوبات ستاد کرونا تبعیت می کنیم. اولویت همه ما سلامتی ورزشکاران است. در برخی شهرها وضعیت قرمز نیست و راحت تر هستیم البته اتاق تک نفری و خرید بلیط هواپیما حتی ۲ صندلی برای یک نفر و امکانات وی آی پی لحاظ می کنیم.

تابع ضمن تاکید بر اینکه مصوبات قبلی ستاد پابرجاست، ادامه داد: گروه بندی های مصوب نقض نشده است. صرف کسب سهمیه، ملاک اعزام نیست. یکی از اولویت های ۴ گانه مصوب کمیته باید لحاظ گردد. با شرایط فنی رشته های مختلف، رنک ۱ شایسته طلا، رنک ۲ نقره  و رنک ۳ برنز و چهارم طلایی های پاراآسیایی که شانس طلای پاراآسیایی بعدی باشند. اکنون در ۹ رشته تیر و کمان، تیراندازی، وزنه برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال باویلچر مردان، قایقرانی(کانو)، جودوی نابینابان، پارا دو و میدانی و  پاراتکواندو کسب سهمیه شده است. به دلیل شرایط رنکینگ و کلاس بندی، پارا دو و میدانی هنوز شانس دارد. 

وی درخصوص تجهیزات برخی ورزشکاران گفت: بسیاری از موارد، خریداری و توزیع شده ولی برای برخی در مسیر گمرک یا به دلیل تحریم ها مشکلاتی ایجاد شده  است. قایق خانم بهروزی راد که از مرداد تا حالا از گمرک ایران ترخیص نشده چون از سالها پیش، فدراسیون به گمرک بدهی دارد لذا تقاضای عاجل از مراجع دارم که با کمک به فدراسیون، مشکل این ورزشکار طلایی ما را حل کنند.

دبیر اجرایی در پاسخ به چرایی تکرار در رکوردگیری دو و میدانی گفت: طبق قرارداد باید ورزشکاران هر چند ماه یکبار سنجش شوند. آمادگی بدنی و رکورد با هم رصد می شود. افت یا روبه جلو بودن ورزشکاران کنترل و بررسی می شود. متاسفانه افت زیادی داشتیم نسبت به مسابقات جهانی امارات. لذا این روند رکوردگیری و رصد ادامه دارد. در رشته های دیگر هم همینطور است. آماده ترین ورزشکار برای اعزام، نهایی می شود. نکته دیگر اینکه کلاس بندی تایید شده بین المللی نیاز است لذا موقع ثبت نام باید رکوردشان ثبت شود. در پارادو و میدانی نیمه اول فروردین باید اسامی قطعی توکیو اعلام شود.

تابع درخصوص حقوق ورزشکاران گفت: حمایت ها با مصوبات ستاد برای رنک ۱ ۵۰درصدی بوده وبرای رنک های بعدی هم از شش ماهه دوم است. طبق گزارش تمرین و اردویی که از فدراسیون واصل می شود، پرداخت در ددستور کار قرار می گیرد. ضمنا چون به دلیل کرونا از برگزاری اردوها منع شده بودیم، حق الزحمه ورزشکاران تا ۵۰ درصد پرداخت می شد که در ستاد تصویب شد تا در سه ماهه آخر سال به طور کامل پرداخت گردد.

هادی رضایی، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ نیز در این نشست مجازی گفت: قوانین سال قبل برای توکیو از طرف ما و کمیته بین المللی پارالمپیک پابرجاست. جلسه مشترک مجازی پارالمپیک کشورها با دست اندرکاران کمیته بین المللی پارالمپیک و ستاد برگزاری توکیو ۲۰۲۰ نیز امروز برگزار شد. بعضی کشورها علاقمند بودند زودتر بروند به توکیو. ما ۲۴ آپارتمان داریم که می توانیم حتی بازدید کنیم. نحوه ورود، شرایط ورود به دهکده و ... هر ۲ ماه یکبار با جلسه وبیناری منجر به بروزرسانی اطلاعات می شود. چنانچه تغییری در تصمیمات حاصل شود با هر رشته هم هماهنگ می شویم. محدودیت تعداد همراه در توکیو برای کرونا داریم. ۹ ماه فرصت داریم. نگران کاهش مدال ها هم هستیم. از کاروان اعزامی ۳ روز قبل تست می گیرند، در فرودگاه هم تست می گیرندو شرایطی را تعبیه کرده اند که سلامتی جمعی حفظ شود.

وی افزود: سیاست کیفی گرایی از ۲ سال قبل ادامه دارد و توکیو برای کسب تجربه نیست. ادامه سیاستهای ستاد را خواهیم داشت. برگزاری اردوها با رعایت ابلاغ های ستاد کرونا میسر می شود. در جودو سال قبل مجوز داشته اند. حریف تمرینی هم داشته اند و هزینه هم با پارالمپیک بوده است.

هادی رضایی درخصوص جانشین راضیه شیرمحمدی توضیح داد: سیاست اعزام با پارالمپیک است که باید مقام آور باشند و کسب رکورد فقط ملاک نیست. قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک هم مانع است چون کلاس بندی در ۲ سال گذشته باید داشته باشند. خانم عسگری اجازه قانونی حضور در توکیو ندارد مگر اینکه در یک مسابقه بین المللی با حضور کلاس بند مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک حضور داشته باشد. اگر چنین شود حالا سیاست داخلی ما برای اعزام مورد بررسی قرار می گیرد. بعضی رشته ها حتی امکان اضافه شدن به لحاظ قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک را ندارند. چون زمانش گذشته که رشته یا ماده ای را به اعزام افزود. به عنوان نمونه، شنا مسابقات ندارد و اعزامی نداریم.

سرپرست کاروان ایران در توکیو اظهار داشت: شرایط پزشکی افراد در توکیو از طریق کمیته در حال رصد است. خوداظهاری هم در دستور کار قرار دارد. هر مشکلی هم برای ورزشکار به وجود بیاید پارالمپیک با کمک فدراسیون پزشکی در خدمت ورزشکار است.
  وی درخصوص اعزام فوتبال ۵ نفری اظهار امیدواری کرد که یک تیم انصراف دهد تا فوتبال ۵ نفری ایران جایگزین شود.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته بین المللی پارالمپیک دو و میدانی ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت