Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@13:47:34 GMT

تایر سواری ۵۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۱۷۲۸

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک از افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایر سواری خبر داد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: مصطفی تنها،   با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایرسواری، گفت: از امروز ۵۰ درصد به قیمت لاستیک اضافه خواهد شد چرا که مواد اولیه بسیار گران شده است. این افزایش در حالی که رخ داده که قیمت مواد اولیه از اول سال تاکنون ۱۰۰ درصد گران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک بیان کرد: نخ تایر از اول سال که ۱۲۰ هزار تومان بود به ۲۲۰ هزار تمان رسیده، کائوچو مصنوعی تولید پتروشیمی ۱۰ هزار تومان بوده که اکنون به ۴۰ هزار تومان رسیده است. روغن فرآیندی تایر تنها از شهریور تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافته است. زمانی که مواد اولیه گران شود قطعات قیمت کالا نهایی باید گران شود.

تنها با بیان اینکه ارز تاثیرات مستقیمی بر نرخ کالا دارد، گفت: نه تنها قیمت مواد داخلی بلکه قیمت مواد خارجی هم گران شده چرا که ارز تاثیرات مستقیمی بر محصولات داخلی دارد. اکنون نرخ ارز ۲۷ هزار تومان است که اوایل سال حدود ۲۰ هزار تومان بود که همین امر تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید

نرخ ارز، فرمول اصلی محاسبه قیمت‌ها! / حباب قیمت خودرو‌های داخلی همچنان پابرجاست

او تشریح کرد: تولیدکننده موادی را که می‌آورد، با کمک نیرو‌های داخلی آن را تبدیل به کالا نهایی می‌کند و می‌فروشد. آمار‌ها نشان می‌دهد که تورم به میزان مشخصی افزایش یافته که همین میزان تورم بر قیمت تمام کالا‌ها تاثیر مستقیمی دارد، در حال حاضر قیمت بسیاری از کالا‌ها ۵۰ درصد گران شده است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک با تاکید بر اینکه کمبودی در حوزه لاستیک وجود ندارد، بیان کرد: امسال ۳۰ درصد افزایش تولید لاستیک داشته ایم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. این افزایش قیمت مربوط به تایر سواری است و سایر تایر‌ها افزایش قیمت نداشته است.

به گفته تنها، افزایش ۵۰ درصدی تایر دولتی نسبت به قیمت تایر در بازار آزاد ناچیز است و قیمت آن‌ها در بازار افزایش بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه خودرو ام وی ام X55 و بیسو T3

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خودرو تایر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودرو تایر هزار تومان گران شده ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان خارجی از نمونه اولیه تایر کامیون تقویت شده با گرافن رونمایی کرد. در این تایر‌ها از گرافن و کربن سیاه استفاده شده که این ترکیب موجب بهبود کیفیت تایر‌ها شده است. این تایر‌ها که در نمایشگاه فناوری تایر هانوفر به نمایش درآمد از ترکیب لاستیک طبیعی و لاستیک بوتادین تولید شده‌اند که به دلیل مقادیر گرافنی که در آن به کار رفته از ویژگی‌های بهبود یافته‌ی مکانیکی قابل توجهی برخوردار هستند.

آزمایش‌های مستقل انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی تون عبدل رازک (TARRC) نشان داده است که افزودن گرافن شرکت لاویدن می‌تواند منجر به کاهش ۲۳ درصدی مقاومت چرخشی تایر شود. همچنین نتایج اولیه حاکی از کاهش چگالی تایر دارد که این ویژگی منجر به کاهش وزن تایر شده که در نهایت مصرف سوخت را ۳ تا ۴ درصد کاهش می‌دهد.

گرافن تولیدشده در این شرکت از طریق کربن‌زُدایی توسط سامانه لوپ به دست می‌آید سامانه‌ای که گاز خروجی از دودکش کارخانه‌ها را گرفته و دی‌اکسیدکربن آن را به گرافن تبدیل می‌کند. استفاده از این گرافن در تایر خودرو می‌تواند انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داده و همچنین به تولیدکنندگان تایر کمک کند تا هیدروژن پاک و گرافن با کیفیت بالا تولید کنند و از این طریق انتشار گاز گلخانه‌ای را کاهش دهند.

الی گالنیس، مدیر توسعه تجاری  درباره این تایرها توضیح داد: در حال انجام مأموریتی هستیم که در آن به صنعت برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن کمک می‌کنیم. از این که نتایج کار خود در بخش تولید تایر را منتشر می‌کنیم بسیار خوشحال هستیم. استفاده از این تایر‌ها می‌تواند حداقل سه درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد که این صرفه‌جویی معادل تقریبا نیم میلیون تن دی‌اکسیدکربن در سال برای بریتانیا است.

لازم به ذکر است که با استفاده از دستگاه لوپ (Loop) این شرکت، گاز‌های زائد خروجی از کارخانه‌ها را می‌تواند به هیدروژن و گرافن تبدیل کند. با این کار از آلودگی هوا جلوگیری شده و مواد ارزشمند برای استفاده در صنعت به دست می‌آید. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مربوط به انرژی در سطح جهان بوده، در حالی که این فناوری جدید منبع جدیدی از هیدروژن تمیز و گرافن با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • صفر تا صد خرید لاستیک دولتی در ۱۴۰۳ + مدارک و شرایط دریافت