Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، روزانه پیامک‌های ارسالی شما به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ در سایت باشگاه خبرنگاران جوان به نشانی www.yjc.ir منتشر می‌شود.

از میان انبوه پیامک‌های رسیده در تاریخ بیست وهشتم آبان ماه مهمترین آن‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

۳۶۱۱....۹۱۹: باسلام. خسته نباشید. خداقوت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. خواهشمندیم به دادحواله داران آبان و آذر خودرو کوییک سایپا برسید به خدا نداریم انصاف نیست مهر ماهیا با ۱۰۰ ملیون تحویل بگیرند آن وقت آبان ۱۴۰ میلیون از پارسال چشم انتظاریم. خواهشمندیم رسیدگی کنید. باتشکر

۴۵۷۹....۹۱۵: سلام پژو پارس مدل ۹۸ صفر خریداری متاسفانه سیستم برف پاک کن و موتور برف پاک کن از کار افتاد وقتی باز کردیم مشاهده شد با پلاستیک سیستم را می‌چرخاند. خواهش می‌کنم پیگیر باشید. محب علی رهدار از زاهدان

۵۹۹۳....۹۱۳: با سلام من برج ۱۱ پارسال ساینا آپشنال نوشتم و برج ۶ تکمیل وجه کردم قرار بوده یک ماه بیاد الان تازه برام پیام آمده اگر بروید نمایندگی و به ساینا معمولی تغییرش بدهید شاید زودتر بهت تحویل بدهیم زنگ زدم نمایندگی می‌گوید باید بیایید کتبی بنویسید هر وقت دادن بهتون میدیم گفتم بقیه پول که ۱۵ میلیون میشه چی میگه ۶ یا ۷ ماه طول میکشه لطفا پیگیری کنید.

۸۱۰۹....935: با سلام و خسته نباشید؛ باتوجه به محدودیت های اعلامی که از ابتدای آذرماه اعمال می شود از مسئولان تقاضا می شود در رابطه با چکهای برگشتی و اجاره مغازه ها و واحدهای تجاری تدبیرکنند.

۹۴۴۵....۹۱۲: با سلام و احترام، مرکز تلفن شهید رجایی کرج (گوهردشت) استان البرز مدت‌های طولانیست که نه ثبت نام خط تلفن ثابت دارد و نه درخواست تغییر مکان و جابجایی خطوط در سطح منطقه را قبول می‌کند این امر باعث بروز مشکلات زیاد برای اهالی و افزایش سرسام آور قیمت‌های تلفن توسط دلالان شده لطفا از مسؤلان مخابرات استان توضیح بخواهید. مردم چه بایدبکنند؟

۶۱۷۷....۹۱۸: باعرض سلام خسته نباشید.. اسم من فردین است در یکی از روستا‌های اطراف کرمانشاه زندگی می‌کنم از جاماندگان سهام عدالت هستم تو را به خدا از مسئولان خواهشمندم چاره‌ای بیندیشد که به سهام عدالت برسیم.

۵۱۰۹....۹۱۲: سلام تورو به خداپیگیری کنیدالان یک ماهه یه فردناشناس ازمن کلاهبرداری تلفنی کرده شکایت کردم پرونده رفته دادسرا، ولی کاری برای من نکردند. خواهش می‌کنم پیگیر باشید.

۷۳۹۸....۹۱۲: سلام لطفا درخصوص وضعیت اسفبار خیابان خاوران تهران که در منطقه ۱۵ تهران واقع شده و محیطی کارگری است گزارش تهیه بفرمائید. این منطقه هنوز فاقد آب شهری است. علی رغم اینکه سازمان آب آماده واگذاری انشعاب است، ولی شهرداری منطقه به هیچ ملکی مجوز حفاری نمی‌دهد. کلی آدم از کرونا در این منطقه فوت شده اند، ولی شهرداری توجه نمی‌کند.

۳۷۲۱....۹۱۸: رییس دانشگاه آزاد گفتند که شهریه واحد‌های عملی تشکیل نمی‌شود رو دریافت نخواهند کرد مثلا رشته دامپزشکی دو ترم آخر عملی و شهریه هر ترم نزدیک ۷ میلییون است با اوضاع اقتصادی و تشکیل نشدن عملی لطفا پیگیری کنید.

۰۸۵۸....۹۳۶: سلام چراسازمان بهزیستی سیصدهزارتومان که بنیاد مستعضعفان داده به بعضی مددجویان داده به بعضی‌ها نداده چرا مگر ما چه گناهی کردیم شما را به خدا قسم پیگیری کنید ماهمه بیمار هستیم حدقل پول دارویمان می‌شود یا علی بگو پیگیر باشید تشکر

۹۱۱۷....۹۹۰: سلام خسته نباشید من سی درصد از سهام عدالت خودم را به فروش گذاشتم و هیچ پولی نگرفتم.

۳۶۲۶....۹۰۲: خواهش می کنیم دوباره بومی گزینی رو فعال کنید که آزمون استخدامی من مریض بودم نتوانستم فعال کنم


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه پیامکی شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان خسته نباشید سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف از سال  گفت: در این ۲۱ سال کاهارهای بسیار خوبی در شوراها دنبال شده است. تا چند سال پیش می‌توان گفت که تقریباً در هر محله مسجد و یا منطقه شوراهای حل اختلاف دایر بودند، اما سپس این شوراها جمع‌تر و قانونمندتر شدند. در سال ۱۳۹۴ و در قانون برنامه پنجم توسعه، قانون موقتی برای فعالیت شوراها تدوین شد. در سال ۱۴۰۲ نیز قانون دائمی فعالیت شورای حل اختلاف تصویب و در هفتم مهرماه امسال لازم‌الاجرا شد.

وی آمار پرونده‌های شوراهای حل اختلاف افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۵۵ پرونده در سراسر کشور به شورای حل اختلاف وارد شدند. از سال قبل نیز ۲۵۷ هزار و ۹۵۶ پرونده وجود داشت که با تلاش مجموع همکاران ما در شوراهای حل اختلاف در مجموع تعداد ۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۳۰۸ پرونده در سراسر کشور مختومه شده است. این تعداد پرونده معمولاً حدود دو سوم پرونده‌های قابل سازش را شامل می‌شود. حدود یک میلیون از این پرونده‌ها مربوط به امور حسبی، حصر وراثت و یا تامین دلیل است که به نوعی یک طرفه هستند و یا قابلیت سازش ندارند.

 ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح کشور وجود دارد

به گفته صادقی، در حال حاضر ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه حل اختلاف در سطح کشور وجود دارد. از این تعداد حدود ۴۴۰۰ شعبه شهری و مابقی روستایی هستند. در مجموع حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در این شب مشغول به کار هستند. قبلاً این کارکنان ۳۲ هزار نفر بودند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو یا جذب سازمان‌های دیگر و یا ساماندهی شدند که در حال حاضر تعداد کارکنان شورای حل اختلاف به ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

حل اختلافی معادل ۲۰ کیلوگرم طلا با تلاش کارکنان شعبه حل اختلاف بازار تهران

وی درباره نحوه فعالیت شعب تخصصی ادامه داد: شعب تخصصی پرونده‌های زیادی را رسیدگی نمی‌کند و پرونده‌های آن‌ها به شکل موردی با آن‌ها ارجاع می‌شود و مواردی را که تاکنون از آن‌ها انتظار داشته و ورود کردند موفق بودند. در این شعبه‌ها هرچند تعداد پرونده‌ها اندک است، اما مبلغ و میزان رسیدگی‌ها معمولاً مبالغ بالایی است. در یکی از شعب تخصصی در بازار تهران حدود ۲۰ کیلو طلا رقم اختلاف بین دو نفر از شکات بود که با تلاش کارکنان این شعب حل و فصل شد. قضات این شعب معمولا از جنس و طبقه همان اصناف و مورد اعتماد و وثوق طرفین هستند بنابراین درصد بالایی از پرونده‌های ارجاعی به این شعب معمولا به سازش منجر می‌شود و عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار صلح‌یار در سراسر کشور درباره صدور پروانه داوری نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ پروانه داوری برای متقاضیان صادر شده و با توجه به اینکه این پروانه‌ها مرتباً و در طول و روزانه برای افراد صادر می‌شود احتمال می‌رود تا پایان سال به حدود ۲۰۰۰ نفر برسد. افرادی که پرونده تشکیل دادند آموزش دیدند گزینش را با موفقیت سپری کردند پروانه داوری برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی درباره جزییات برگزاری آزمون داروری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز پس از پایان دوره‌های آموزش آزمون برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون به طور دقیق مشخص نیست و پس از فرآیند آموزش برگزار می‌شوند. ممکن است این آزمون در سال ۱۴۰۳ بیش از یکبار و چند نوبت برگزار شود که جزئیات و زمان برگزاری این آزمون‌ها در زمان مقتضی به اطلاع عموم می‌رسد.

صادقی بااعلام آغاز فعالیت دادگاه‌های صلح از اردیبهشت ماه امسال در توضیح بیشتر گفت: این طرح به صورت مرحله‌ای و در ۳ مرحله در سراسر کشور اجرا می‌شود و در مرحله اول ۱۰ استان در سراسر کشور فعالیت خود را از اردیبهشت ا آغاز می‌کنند. ۱۰ استان بعدی از مرداد ماه و ۱۰ استان نیز از مهر ماه سال ۱۴۰۳ دادگاه‌های صلح را تاسیس خواهند کرد. در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح در کشور در حال آماده سازی است و بررسی می‌شود که هر شهر از هر استان در سراسر کشور و در هر بخش به چه تعداد دادگاه صلح و چه تعداد نیرو نیاز است. پس از این نیازسنجی‌ها احکام مربوطه صادر می‌شود و فعالیت دادگاه‌های صلح به صورت رسمی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در خاتمه درباره آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: استخدام همکاران ما بر اساس قانون جدید انجام خواهد شد و اجازه استخدام ۱۰ هزار نفر برای ما صادر شده و بر اساس ماده ۶ قانون جدید شوراهای حل اختلاف استخدام این افراد انجام می‌شود. برنامه‌ریزی برای این آزمون با همکاری معاونت منابع انسانی قوه قضاییه انجام شده است و در سال ۱۴۰۳ آزمون استخدام برگزار و شرکت در این آزمون برای عموم مردم آزاد است، اما اولویت استخدام برای متقاضیان این آزمون با افرادی است که در شورای حل اختلاف در حال فعالیت هستند. این اولویت‌ها از حیث سوابق کاری، میزان توانمندی و مهارت در انجام کار و صلح سازش و برخورد مناسب در محیط کار در اولویت‌های آن‌ها لحاظ می‌شود و متقاضیان برای هریک از موارد پیش گفته امتیاز می‌گیرند و به همراه امتیازی که در آزمون کسب می‌کنند به امیدخدا زمینه استخدام آن‌ها فراهم می‌شود. زمان برگزاری این آزمون متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • بومی سازی قالب پنجره
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • درخواست هواداران از ستاره رئال: لطفا بمان!