Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:51:35 GMT

«سیم کارت» گمشده،پای صاحبش را به دادگاه کشید+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۱۷۲

«سیم کارت» گمشده،پای صاحبش را به دادگاه کشید+ جزئیات

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران از سواستفاده یک باندکلاهبرداری از سیم‌کارت گمشده یک جوان خبر داد.

سرگرد وحید سلطانی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: مدتی قبل جوان ۳۰ ساله‌ای برای انجام امورات اداری به یکی از شعبات بانک در تهران مراجعه می‌کند که متوجه مسدود بودن حساب بانکی‌اش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پسر جوان با پیگیری و مراجعه به مرجع قضائی متوجه می شود حساب بانکی اش با دستور قضایی با شکایت ۸ شاکی در خصوص پرونده کلاهبرداری مسدود شده است.

سرگرد سلطانی ادامه داد: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که پسر جوان دارای 3 سیم کارت است که یکی از آنها را ۶ ماه قبل در اسباب‌کشی خانه اش گم کرده و ‌با توجه به اینکه با سیم‌کارت گمشده کاری نداشته، متوجه موضوع نبوده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پسر جوان در ادامه پیگیری‌ها اطلاع پیدا کرد که یک باند کلاهبرداری با استفاده از سیم‌کارت وی در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش و تراکنش‌های بانکی انجام داده است و در برابر اتهام کلاهبرداری قرار گرفته است.

سرگرد سلطانی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی برای شناسایی اعضای این باند در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: شهروندان پیگیر اسناد و مدارک و سیم کارت خود باشند و آنها را در گاوصندوق نگهداری کنند و از طریق اپراتورهای مختلف پیگیر باشند که چند سیم کارت به‌نامشان است تا افراد سودجو از سیم‌کارت‌های شهروندان استفاده نکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس پیشگیری پایتخت سیم کارت کلاهبرداری کلاهبردار پلیس ناجا سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی مراجعه متصدی یک واحد صنفی به پلیس فتا و اعلام اینکه مرد جوانی با حضور در مغازه ام اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده که پس از گذشت چند ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که بلافاصله مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن افزود: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی متوجه این موضوع شدند که متهم با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب فروشنده بوده، کالا را تحویل و محل را ترک کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

مختاری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۹ شاکی به این پلیس مراجعه کرده‌اند گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشته با توجه به دانش کافی، نسبت به نصب بدافزاری با عنوان اپلیکیشن رسید ساز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد از واحدهای صنفی حتی در شهرستان‌های مجاور کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن از شهروندان خواست برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طریق بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 6088135

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟
  • ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • ماجرای کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • اعترافات قاتلی که جنایت را انکار می‌کرد | پشت پرده کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • رابطه صمیمی ۲ پسر جوان رنگ خون گرفت!
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند