Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این نظرسنجی ۱۳ تا ۱۷ نوامبر نشان می‌دهد که اعتراض آشکار دونالد ترامپ به پیروزی جو بایدن در آرای مردمی و آرای الکترال به نظر می‌رسد در اعتماد عمومی به دموکراسی آمریکایی خصوصا در میان جمهوری‌خواهان تاثیر گذاشته است.

در مجموع، ۷۳ درصد از پرسش‌شوندگان موافق هستند که بایدن انتخابات را برده است، در حالی که ۵ درصد گمان می‌کنند ترامپ برنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وقتی مشخصا از آنها پرسیده شد آیا بایدن "به درستی" برنده شد یا خیر، جمهوری‌خواهان نشان دادند که درباره چگونگی کسب پیروزی به دست بایدن تردید دارند.

پنجاه و دو درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که ترامپ به درستی برنده شده، در حالی که تنها ۲۹ درصد گفتند که بایدن به درستی پیروز انتخابات شده است.

جمهوری‌خواهان در پاسخ به چرایی این دیدگاهشان، به نتایج آرای ایالتی که به نفع بایدن است، اشاره داشتند؛ ۶۸ درصد از جمهوری‌خواهان نگرانند که در انتخابات تقلب رخ داده باشد، در حالی که تنها ۱۶ درصد دموکرات‌ها و یک‌سوم شرکت‌کنندگان مستقل نگرانی مشابهی داشتند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌های بیشتری به نسبت چهار سال پیش به فرایند انتخاباتی آمریکا شک کرده‌اند.

در مجموع ۵۵ درصد از افراد بالغ در ایالات متحده باور دارند که انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر "مشروع و صحیح" بود که هفت درصد نسبت به نظرسنجی مشابهی که اندکی پس از انتخابات ۲۰۱۶ انجام شد، کاهش نشان می‌دهد. ۲۸ درصدی که گفتند به اعتقاد آنها این انتخابات "نتیجه رای غیرقانونی یا تقلب انتخاباتی" بود به نسبت چهار سال پیش ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد، تعداد جمهوری‌خواهانی که امسال به شکست ترامپ مشکوک هستند، نسبت به دموکرات‌هایی که چهار سال پیش به شکست انتخاباتی هیلاری کلینتون مشکوک بودند، بیشتر شده است.

۵۲ درصد از دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ گفتند که شکست هیلاری کلینتون مقابل ترامپ "قانونی و صحیح" بوده است، حتی در شرایطی که گزارش‌هایی از تلاش روس‌ها برای نفوذ در این نتیجه منتشر شد. امسال تنها ۲۶ درصد از جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند که شکست ترامپ به شکل مشابهی مشروع بوده است.

نظرسنجی رویترز – ایپسوس به صورت آنلاین، به زبان انگلیسی و در سراسر ایالات متحده انجام شد. این نظرسنجی پاسخ‌های ۱۳۴۶ تن از جمله ۵۸۹ دموکرات و ۴۹۶ جمهوری‌خواه را گردآوری کرد و معیار دقت آن ۵ درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بایدن ترامپ انتخابات امریکا جمهوری خواهان نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین، اوربان در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر طرفداران "صلح" و نه "جنگ"، در انتخابات ماه ژوئن (خرداد) پارلمان اروپا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) پیروز شوند، پایان جنگ در اوکراین امکان پذیر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ طلبان در اوکراین، افزود: جنگ در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ خاتمه می یابد.

به عقیده نخست وزیر مجارستان، چنانچه صلح طلبان در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند، تصمیمات نظامی در این قاره کند، متوقف و یا حتی لغو می‌شود.

اوربان سپس در ادامه با اشاره به اینکه جو بایدن نامزد جنگ طلب و دونالد ترامپ کاندیدای صلح طلب انتخابات پیش‌روی آمریکا است، گفت: انتخابات دیگری هم در آمریکا برگزار می‌شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. چنانچه کاندیدای صلح جو پیروز شود، آنگاه ما از آمریکا حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین پس از برگزاری این انتخابات‌ها، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خداوند به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا گام بردارند و ما می‌توانیم این جنگ را تا پایان سال به پایان برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد