Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:34:23 GMT

شهرداری تربت‌حیدریه سه هزار میلیارد ریال بدهی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۲۹۹

شهرداری تربت‌حیدریه سه هزار میلیارد ریال بدهی دارد

سعید اکبریان روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، مهمترین درخواست حوزه سرمایه‌گذاری را در حوزه ساخت و ساز مسکن عنوان کرد و افزود: آمارها نشان می دهد تقاضا برای مسکن در این شهر زیاد است و لذا از انبوه سازان و همه دست اندرکاران و سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز دعوت می کنیم تا از فرصت هایی که مدیریت شهری برای آنها مهیا کرده است استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهر تربت حیدریه در ظاهر دارای تهدیدهای شهری است اما در اصل، سرشار از فرصت‌هاست و اگر شهرها را با توجه به سیر تکاملی آنها یک موجود در حال رشد تصور کنیم باید مواردی که زندگی شهری را تهدید می کند به فرصت تبدیل کرد.

شهردار تربت‌حیدریه گفت: بر همین اساس در سطح شهر شاهد نازیبایی‌ها، مخروبه‌ها، فضای بی دفاع شهری و اراضی رها شده متعددی هستیم اما در کنار آن فرصت‌های بی‌بدیلی نیز داریم که باید از این ظرفیت‌ها در مسیر رشد و توسعه استفاده کرد.

اکبریان افزود: ۲۰۰ هکتار اراضی رها شده در شهر تربت حیدریه شناسایی شده است و مصوبه شورای شهر دریافت شد و قصد داریم طبق قانون، تکلیف این اراضی را تعیین کنیم لذا با راهبرد تشویق و تنبیه در ابتدا آن دسته از کسانی که پس از ابلاغ شهرداری برای دریافت پروانه و یا دیوار کشی مراجعه کنند با پنج درصد تخفیف و آن دسته از کسانی که توجهی به ابلاغ نداشته باشند اراضی شان توسط شهرداری به یک فضای شهری تبدیل خواهد شد.

وی از مسیل‌ها و کانال‌های داخل و اطراف این شهر به عنوان دیگر تهدید مدیریت شهری یاد کرد و ادامه داد: همین مسیل‌ها اما ظرفیتی را ایجاد کرده‌اند که می‌توان در مواقع بحران شهری برای تامین آب پایدار و همچنین پارک محوری از آنها استفاده بهینه‌ای کرد.

شهردار تربت‌حیدریه گفت: در حالی که هر دستگاه و سازمانی برای نه گفتن قانون خاص خودش را دارد اما مخاطب همه این دستگاهها و نهادها شهروندان هستند و برای حل مشکلات مردم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی باید قوانین خود را برای خدمت رسانی به مردم منعطف کنند.
اکبریان با اشاره به این که از زمانی که تربت حیدریه در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته فرصت‌های مطلوبی برای مردم این منطقه به وجود آمده که هنوز از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب استفاده نشده است افزود: سالها پیش با یک نگاه اشتباه، کمربندی را در اطراف شهر تربت حیدریه به بهانه عبور خودروهای سنگین ایجاد کردند و این اقدام نامناسب علاوه بر این که مسیر تردد زائران را ۱۰ کیلومتر دورتر کرد، منفعت اقتصادی را نیز از این شهر خارج کرد.
وی با بیان این که این کمربندی نیاز به اصلاح و ساماندهی دارد ادامه داد: در حالی که می توانستیم بولوار امام رضا (ع) را به یک بزرگراه  اصلی و شریانی تبدیل و از آن منفعت اقتصادی نصیب شهر کنیم اما احداث این کمربندی مانع این اتفاق شد و بنا داریم تا این مسیر را به بزرگراه تبدیل کنیم.
این مقام مسوول از بلاتکیلفی پارک جنگلی ۸۰۰ هکتاری پیشکوه به عنوان دومین معضل شهری یاد کرد و افزود: پارک جنگلی پیشکوه تربت‌حیدریه بعد از درگز به لحاظ وسعت، ارتفاعات، آب و هوا و فضای موجود بهترین نقطه بکر و تفریحی استان به شمار می‌رود اما نداشتن راه دسترسی مناسب و فقدان خدمات در این منطقه باعث شده نتوانیم از این منطقه به شکل مطلوب استفاده کنیم.
اکبریان از بازگشایی دو مسیر منتهی به منطقه پیشکوه خبر داد و گفت: تا چند روز آینده از انتهای خیابان آبشار و همچنین خیابان صدف، دو مسیر منتهی به پارک پیشکوه بازگشایی خواهد شد، ضمن اینکه از مسیر ورودی شهر از سمت گناباد، کنار پارک ثامن نیز مسیری را برای ورود زائران و گردشگران در حال تهیه و ساخت داریم.
وی از احیای بافت تاریخی شهر تربت‌حیدریه به عنوان یکی دیگر از فرصت‌های موجود یاد کرد و گفت: بافت‌های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد که برای تورهای گردشگری بسیار جذاب است و باید با کمک سایر دستگاه‌ها و هماهنگی بین بخشی، زیر ساخت توسعه و گردشگری در این مناطق را فراهم کنیم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها شورای شهر تربت حیدریه شهرداری تربت حیدریه اعتبارات مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر تربت حیدریه شهرداری تربت حیدریه اعتبارات مدیریت شهری شورای شهر تربت حیدریه شهرداری تربت حیدریه اعتبارات مدیریت شهری اخبار کنکور شهر تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید شیردل کامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به محموله بار دو دستگاه کامیون کشنده که به صورت غیربهداشتی و در قالب گالن‌های ۱۰۰ لیتری حمل می‌شد، مشکوک شدند.   سرهنگ حمیدرضا خوشخو افزود: ماموران در ادامه به منظور بررسی بیشتر، این خودرو‌ها را به داخل ایستگاه هدایت کردند و پس از کنترل اسناد و مدارک راننده، دریافتند محموله‌های موردنظر رب غیربهداشتی فاقد پروانه تولید و بهره برداری است که طبق اعلام کارشناسان شبکه بهداشت، قابل مصرف نیست.   وی بیان داشت: پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی ارجاع و کالای مکشوفه به معاونت غذا و داروی شبکه بهداشت شهرستان تربت حیدریه تحویل داده شد.   سرهنگ خوشخو تاکید کرد: مقابله پلیس با محصولات غیربهداشتی که به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه تولید، تهیه و روانه بازار می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، با قاطعیت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق