Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@04:25:54 GMT

ضدعفونی روزانه مسجدالحرام در ۴ نوبت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۳۰۱

ضدعفونی روزانه مسجدالحرام در ۴ نوبت + عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، درهای خانه خدا از ۱۳ مهرماه با از سرگیری عمره مفرده به روی زائران باز شد و با توجه به شیوع کرونا در جهان، متولیان حرمین شریفین تصمیم گرفتند با بازگشایی درهای مسجدالحرام، ضدعفونی روزانه را مدنظر قرار دهند.

 

این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده است که بر همین اساس، روزانه در چهار نوبت تمامی قسمت‌های خانه خدا به ویژه مسیر حرکت زائران و عمره‌گزاران ضدعفونی و شست‌وشو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسجدالحرام بیش از ۴ هزار خدمه فعالیت دارند که این افراد در قالب ۹ تیم اصلی نظافت در شیفت‌های مختلف به خدمت‌رسانی به زوار می‌پردازند.

 

با شیوع کرونا فعالیت تیم شست‌وشوی مسجدالحرام بیشتر شده است و در هر مرحله عمره مفرده، خانه خدا به طور کامل شست‌وشو می‌شود.

اکنون مرحله چهارم عمره مفرده در ایام کرونا در حال برگزاری است و زائران کشورهای خارجی نیز برای به جا آوردن اعمال به مکه مکرمه مشرف شده‌اند. این امر در حالی بود که از اواخر سال گذشته هیچ اعزامی به مدینه منوره صورت نگرفت و حج تمتع نیز با حضور حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

در ادامه تصاویری از شست‌وشو و ضدعفونی مسجدالحرام در ایام کرونا مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مکه مکرمه حج مسجدالحرام عمره مفرده ازسرگیری عمره مفرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ ‌مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی و هماهنگی عربستان سعودی مبنی بر موافقت مجوز‌های پروازی عمره به جمهوری اسلامی ایران، اعزام زائران عمره قبل از حج تمتع آغاز می‌شود.
ساغرچی افزود: کل زائران حج عمره در کشور چهار هزار نفر است که برای هر استان یک یا دو کاروان تخصیص داده شده که از استان مرکزی یک کاروان 85 نفره می باشد که هفت اردیبهشت ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
او گفت: در این مرحله از اعزام‌ها، اولویت با افرادی است که قبلا ثبت‌نام را انجام دادند و هزینه سفر خود را در مرحله قبل واریز کرده باشند و این کاروان، اولین کاروانی است که آذرماه سال گذشته فراخوان شده اند.
مدیر حج و زیارت استان گفت: زائران حج عمره پنج روز در مدینه منوره و پنج روز هم در مکه مکرمه که مجموعا 10 روز مدت سفر می باشد.
ساغرچی افزود: اعزام سایر متقاضیان بعد از برگزاری حج تمتع برنامه‌ریزی خواهد شد.
گفتنی حج تمتع از نیمه اردیبهشت ماه آغاز می شود.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اعزام سه کاروان از سیستان و بلوچستان به حج عمره
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا