Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور امروز در محل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با تحویل دادن اولین شناسنامه ایرانی فرزندان اتباع خارجی، گفت: امروز اولین شناسنامه‌های صادر شده به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدر خارجی تحویل داده شد.

محمودی تصریح کرد: در گذشته و در سال ۸۵ ماده واحده‌ای در قانون وجود داشت که بر اساس آن به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که بالای ۱۸ سال سن داشتند شناسنامه اعطا می‌شد این قانون خلاهایی داشت که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قانون اعطای تابعیت به همه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی توسط مجلس شورای اسلامی و همکاری سایر نهادها تصویب شد و به همه استان‌های سراسر کشور ابلاغ و اعلام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حدود سه الی چهار ماهی است که روند صدور شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی آغاز شده است. در اولین گام شناسنامه خانواده شهبازی فرزندی که پدرش پزشک و مادرش پرستار بود و حین خدمت به بیماران کرونایی شهید مدافع سلامت شد، تقدیم شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، افزود: در این طرح مجموعاً ۷۵ هزار نفر شامل ۲۸ هزار نفر زیر ۱۸ سال و ۴۷ هزار نفر، بالای ۱۸ سال نام نویسی کرده‌اند و هم اکنون ۱۰ هزار پرونده تکمیل شده است. این اقدام جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بین الملل و حقوق بشر هم قابل ارج و احترام است. امروز تمام کشورهای جهان از این اقدام ایران تقدیر و تشکر کردند.

محمودی در خصوص فرایند صدور شناسنامه گفت: یک فرایند سه ماهه از استعلام و تا بررسی هویت طول می‌کشد و در نهایت بعد از اخذ تاییدیه های لازم کار صدور شناسنامه در سازمان ثبت و احوال صورت می‌گیرد.

مدیرکل اتباع در خصوص تعداد ازدواج‌های صورت گرفته در این حوزه هم گفت: طبق آمارهای اخذ شده حدود ۳۵ هزار ازدواج صورت گرفته و فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها تابع این قانون خواهند بود.

محمودی در خصوص شمولیت طرح هم گفت: این قانون کلی است و برای همه کشورها قابلیت اعمال داد و ما ثبت‌نام‌هایی از کشورهای اروپایی و آمریکایی هم داشتیم.

وی در خصوص نحوه ثبت نام هم گفت: ثبت نام برای اخذ شناسنامه از دو مجرای حضور در محل اداره کل اتباع، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، دفاتر خدمات اتباع خارجی و دیگری به صورت مجازی با ثبت مشخصات در سایت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی (BAFIA) صورت می‌گیرد.

کد خبر 5074975

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی محمودی شناسنامه اتباع خارجی وزارت کشور ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی شورای شهر سربازی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور وضعیت معابر شبکه شاد شهرداری گردشگری فرزندان حاصل از ازدواج اتباع و مهاجرین خارجی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مراسم تجلیل از زوجین دهه شصتی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج نموده اند برگزار شد. در این مراسم از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.
مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.
علیخانی گفت: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.
حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این آیین گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.
وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.
خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند