Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا و ۵ کشور آسیای مرکزی در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که برای پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان باید آتش‌بس فوری در این کشور برقرار شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزاری خارجه قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان و نیز معاون اول وزیر خارجه قرقیزستان و نیز نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و معاون رئیس کمیسیون اروپا و کمیساریای اروپا برای مشارکت‌های بین المللی در یک نشست مشترک خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط اتحادیه اروپا، شرکت‌کنندگان توافق کردند که آتش‌بس کامل و فوری برای پیشبرد روند مذاکرات بین‌الافغانی لازم است و افغانستان صلح‌آمیز، مرفه و عاری از تروریسم برای توسعه همه منطقه ضروری است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این بیانیه می‌افزاید: در این زمینه، شرکت‌کنندگان بار دیگر بر تعهد مشترک خود برای تقویت همکاری‌ها برای پیشبرد روند صلح فراگیر، حقوق بشر و توسعه پایدار در افغانستان تاکید کردند.

اتحادیه اروپا: آتش‌بس اولویت روند صلح افغانستان باشدبیانیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان: دولت افغانستان و طالبان آتش‌بس کننداتحادیه اروپا: طالبان فرصت حضور در کنفرانس ژنو را از دست داد

«رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در واکنش به این بیانیه گفت: همه 5 کشور آسیای مرکزی به همراه اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شدند، این یک گام بزرگ رو به جلو است، پس از پاکستان 3 کشور همسایه نزدیک افغانستان نیز برای پذیرش آتش‌بس اجتناب ناپذیر طالبان را تحت فشار قرار می‌دهند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار افغانستان اتحادیه اروپا اخبار افغانستان اتحادیه اروپا آتش بس فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، عمرو تصریح کرد: ملت فلسطین همواره قربانی حوادث و قطعنامه‌هایی بین‌المللی بوده که در آن دستی نداشته است.

وی همچنین گفت: فلسطین شایسته عضویت کامل در سازمان ملل است.

عمرو اضافه کرد: منازعه فلسطینی اسرائیلی از حد و مرزهای فلسطین و اسرائیل عبور کرده و به دیگر مناطق کشیده شده است.

وی گفت: شورای امنیت امروز لازم است برای واداشتن اسرائیل به توقف جنگ و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه مداخله‌ای فوری داشته باشد.

عمرو خاطرنشان کرد: اسرائیل و کشورهای حامی آن کاملا در برابر حجم گسترده ویرانی‌ها در غزه مسئول هستند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است بامداد جمعه پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی مبنی بر اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را به رأی بگذارد.

پیشتر روز سه شنبه یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل که درخواست عضویت کامل فلسطین را بررسی می‌کند، نتوانست به اجماعی در این زمینه دست یابد.

گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

قطعنامه مذکور، برای تصویب نیازمند رأی مثبت ۹ کشور از مجموع ۱۵ عضو این شوراست، مشروط به آنکه هیچ کدام از کشورهای دارای حق وتو با آن مخالفت نکنند.

آمریکا اعلام کرده است به این پیش نویس رأی مخالف خواهد داد و تلاش می کند برخی از ۱۰ کشور مذکور را به امتناع از رأی مثبت به آن، اقناع نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است