Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری " نیوز گئورگیا "، زورابیشویلی امروز (چهارشنبه) در یک مصاحبه رادیویی افزود: بعید می‌دانم آمریکا برای استقرار پایگاه نظامی خود در گرجستان که می‌تواند توجه روسیه و نیز گروههای تروریستی بسیار فعال در منطقه ما را جلب کند، آماده باشد .

وی در عین حال آمریکا را شریک راهبردی مهم گرجستان عنوان کرد و گفت که تفلیس نیز یک شریک قابل اعتماد و شناخته شده برای واشنگتن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری گرجستان با اشاره به افزایش تعداد ناوگان دریایی آمریکا در «دریای سیاه» افزود که از نظر راهبردی این دریا برای آمریکا خاصی دارد.

زورابیشویلی همچنین با اشاره به این که گرجستان نیز در کنار دریای سیاه قرار دارد و در ساحل دیگر این دریا کشورهای عضو ناتو از جمله رومانی و بلغارستان هستند، اضافه کرد: ما در حال آماده‌سازی هستیم تا دریای سیاه به پیوند مهمتری بین گرجستان و ایالات متحده تبدیل شود .

وی روابط نظامی مستقیم گرجستان با آمریکا و ناتو را برای دفاع بهتر از کشورش مهم ارزیابی کرد .

رییس جمهوری گرجستان با تاکید بر این که منطقه و جهان نیاز به قفقاز صلح‌آمیز، با ثبات و دمکراتیک دارد، گفت: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به تفلیس نشانه  اهمیت گرجستان، قفقاز و دریای سیاه برای واشنگتن است .

"مایک پمپئو " وزیر امور خارجه آمریکا دیشب برای دیدار دو روزه وارد تفلیس پایتخت گرجستان شد .

وزیر امور خارجه آمریکا امروز ( چهارشنبه ) با سالومه زورابیشویلی رییس جمهوری، " گئورگی گاخاریا " نخست‌وزیر و " داوید زالکالیانی " وزیر خارجه گرجستان و همچنین در ادامه با "ایلیا دوم" اسقف اعظم این کشور و جمعی از مسوولان  و نمایندگان جامعه مدنی گرجستان دیدار کرد .

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا باکو گرجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا باکو گرجستان ایالات متحده آمریکا باکو گرجستان اخبار کنکور رییس جمهوری دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: ایران مبتنی بر حق ذاتی خود اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را که مستقیم علیه حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد: آمریکا بر روی طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌کند.

از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها کناره‌گیری نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گفتگو‌های انجام شده در مورد لغو تحریم‌ها در جریان سفر وزیر خارجه به نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

طرفی که در برجام زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد: شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدار‌ها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدار‌هایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟