Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شب گذشته ۲۷ آبان ماه با حضور در برنامه «شب‌های هنر» درباره جزئیات برگزاری این دوره از جشنواره، ویژگی‌های بخش‌های مختلف، میزان بودجه اختصاص یافته به جشنواره و … صحبت و بر این نکته تاکید کرد که با وجود مشکلات پیش رو سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر امسال قطعاً برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وضعیت جشنواره تابعی است از وضعیت کل تئاتر و وضعیت کل تئاتر نیز تابعی است از وضعیت کشور درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: طبیعتاً با این شرایط نباید انتظاری را که از برگزاری جشنواره‌ها در گذشته داشتیم، امسال هم داشته باشیم همانطور که نباید از اجرای تئاترها توقع گذشته را داشته باشیم. همانطور که ما در شرایط بسیار سخت، تعطیلی‌های مداوم و شرایطی که برخی اوقات دست می‌دهد تئاتر کار می‌کنیم جشنواره هم ناچار است با همین شرایط خودش را تطبیق دهد و در عین حال حتماً برگزار شود.

وی درباره برگزاری جشنواره توضیح داد: ما هیچ تصمیمی برای تغییر تاریخ یا تغییر بخش‌های جشنواره نداریم اما در این شرایط احتمال اینکه به دستورالعمل‌های سخت بربخوریم و ناچار به تغییر باشیم، وجود دارد و آن زمان است که باید تصمیماتی منطبق با شرایط بگیریم. اما در حال حاضر با تمام مشکلاتی که وجود دارد هیچ تغییری در زمان برگزاری جشنواره به وجود نیامده است. البته پیش بینی تغییر داریم اما تصمیم نداریم و امیدوارم که این تغییر به ما تحمیل نشود. اما با تاکید می‌گویم که جشنواره تعطیل نخواهد شد چون معتقدم تئاتر اصلاً تعطیل بردار نیست چون زندگی تعطیل شدنی نیست.

مسافر آستانه با اشاره به اینکه تمام آثار حاضر در این دوره از جشنواره قرار است پخش اینترنتی داشته باشند، بر این نکته تاکید کرد که ناچارا این آثار باید با گروه‌های متعددی در کیفیت‌های قابل ارائه برای پخش مجازی ضبط شوند.

وی ادامه داد: اما قطعاً ما اجراهای زنده و فیزیکی هم در جشنواره خواهیم داشت که ممکن است پخش آنها به صورت آنلاین میسر نباشد. امیدوارم شرایط بهتر از وضعیت الان شود تا ما بتوانیم برخی نمایش‌ها را حداقل با یک سوم ظرفیت و یا حتی بدون تماشاگر و فقط برای اجرای داوری به صورت زنده داشته باشیم.

دبیر جشنواره سی و نهم تئاتر فجر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره میزان بودجه این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: قطعاً در این دوره هرچقدر بودجه به جشنواره تعلق بگیرد تمام آن برای هنرمندان داخلی هزینه خواهد شد و حتی اگر مهمان یا اجرای خارجی هم داشته باشیم قطعاً از این بودجه برای آنها خرج نخواهد شد و بودجه آن باید به طریق دیگری تامین شود.

وی در پایان یادآور شد: بودجه‌ای که برای این دوره پیشنهاد داده‌ایم مبلغ ۶ میلیارد و اندی است که از بودجه سال گذشته تقریباً حدود یک میلیارد تومان هم کمتر است اما هنوز این بودجه مصوب نشده که امیدوارم همین مبلغ تصویب شود و کمتر نشود. ما کاملاً مطالعه شده این پیشنهاد را مطرح کردیم و هزینه همه بخش‌ها را کاملاً تعریف کرده‌ایم. این دوره از جشنواره بیشتر جنبه حمایتی برای گروه‌های نمایشی دارد و خوشبختانه مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون هنری وزارت ارشاد نیز با ما همراه هستند.

کد خبر 566160 برچسب‌ها نمایش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمایش دوره از جشنواره داشته باشیم تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کاهش قیمت بلیط کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه‌کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر پیدا می‌کند تا قیمت بلیط این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

او با تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه تحت امرش برای سند ملی پویانمایی، گفت: با ابلاغ رییس‌جمهور اواخر اسفند ۱۴۰۲ بنیاد ملی پویانمایی را افتتاح کردیم. کارهای توسعه‌ای با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مساعدت رییس‌جمهور حل شده است. اعضای پیشنهاد برای هیات امنای بنیاد ملی پونمایی را معرفی کردیم و به زودی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن تعیین می‌شوند.

اسماعیلی از دنبال کردن شهر جهانی صنایع خلاقیت فرهنگی سخن گفت و افزود: ایجاد مجموعه‌های شهرک‌های تولید صنایع خلاق فرهنگی را در شهرهای اصفهان، کیش، تهران، مشهد، پرند و تبریز که تاثیر بسزایی در جهش اقتصاد فرهنگ‌بنیاد دارند، دنبال می‌کنیم. آثار خوب آن به زودی برای همه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بازسازی تئاتر شهر، گفت: این پروژه از ابتدای دی ۱۴۰۲ آغاز شده است و حداکثر تا سال آینده حریم تئاتر شهر با ایجاد فضاهای جدید نمایشی خارج از محدوده در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد. ساماندهی دست‌فروش‌ها در این منطقه نیز توسط شهرداری در جریان است.

وی ادامه داد: سند هنر نمایشی و تئاتر از قبل از عید نوروز در شورای هنر مطرح شده و ان‌شاءالله به زودی تصویب می‌شود. در بازدید از اداره تئاتر شهر تهران با مخروبه شدن این اداره روبرو بودیم که ان‌شاءالله ۸ پلاتوی جدید تا پایان سالجاری در این اداره در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان