Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی دادمان امروز در دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه فرهنگ و هنر و چندین برابر شدن تولیدات هنر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به حوزه هنری و تحقق این مطالبات توسط ظرفیت‌های استانی است.

دادمان بر ضرورت تبدیل سوژه‌ها و مضامین انقلابی در استان‌ها به تولیدات فاخر هنری تأکید کرد و افزود: در راستای استعدادیابی، پرورش نیروهای علاقمند به اسلام، انقلاب و کشور باید برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به پیشتازی گیلان در این حوزه می‌توان این استان را نمونه‌ای برای ترغیب دیگر استان‌ها معرفی کرد.

رئیس حوزه هنری به استفاده از گروه‌های مردمی در اجرای مأموریت‌ها و نیز توجه به شکل گیری مرکز نوآوری در حوزه صنایع خلاق با بهره گیری از هنرهای دیجیتال اشاره و بیان کرد: باید با خلق ظرفیت‌های جدید، فضای کسب و کار فعالان غیردولتی گسترش یابد.

لزوم توجه به راه‌اندازی صنایع خلاق برای تولیدات فرهنگی

استاندار گیلان نیز در این دیدار حوزه هنری را برخاسته از انقلاب اسلامی و بر پایه اندیشه‌های انقلاب استوار دانست و اظهار کرد: این انتظار وجود دارد که با توجه به گستره مخاطبان عام تولیدات این مجموعه و نیز تأکیدات مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، اولویت‌های کشور در برنامه‌های اصلی تولید محتوا قرار گیرند.

وی ضرورت توجه به فضاهای متنوع فرهنگی و لزوم آشنایی با فناوری‌های جدید و شناخت و بهره گیری از ظرفیت‌های آنها را از مهمترین موضوعات امروز جامعه عنوان و بیان کرد: به سبب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور و استان‌ها این امر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت پرهیز از استفاده سیاسی و ابزاری از هنرمندان و پژوهشگران، گفت: چابکی و پویایی با نیروی انسانی محدود رمز موفقیت حوزه هنری گیلان است.

وی ادامه داد: توجه به موضوع ایثار، شهادت و فرهنگ انقلاب و تنظیم سند راهبردی توسعه فرهنگی در گیلان برای اجرای انتظارات رهبر معظم انقلاب از حوزه هنری و تربیت نیروی انسانی، می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

زارع با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی با پیشرفت بالا و نیز توجه به حوزه‌های فرهنگ، هنر و آموزش استان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با تخصیص اعتبار لازم از اقدامات در حال انجام به ویژه ساخت پردیس سینمایی در مرکز استان حمایت می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به راه اندازی صنایع خلاق در جهت تبلور اقدامات مبتکرانه در عرصه‌هایی همچون بازی‌های رایانه‌ای، تبلیغات فضای مجازی، پویانمایی، معماری، طراحی و گرافیک تأکید و تصریح کرد: از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری در مسیر انجام اقدامات خلاقانه علمی، فرهنگی و آموزشی با محوریت شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و حوزه هنری بیش از پیش بهره گیری شود.

کد خبر 5075047

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب حوزه هنری محمدمهدی دادمان نیروی انسانی استانداری گیلان ارسلان زارع ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا گرگان آمار کرونا کرمانشاه هفته بسیج محدودیت های کرونایی شهرکرد شهرستان کرج بوشهر کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران نیروی انسانی حوزه هنری ظرفیت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف، در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: شهرداری مشهد بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد که ۱۵ همت آن ثبت شده است.

وی در خصوص در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: نشست کلانشهرهای کشور به عنوان مجمع کلانشهرها با ریاست علیرضا زاکانی به صورت دوره‌ای در کلانشهرها برگزار می‌شود که هدف آن بررسی مسائل روز مدیریت شهری است که در حوزه‌های مختلف، تبادل تجربیات و برنامه‌ریزی برای اقدامات مختلف در رابطه با مسائل مدیریت شهری در سطح کلان برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز به همراه تمام شهرداران کلان‌شهرها با حضور ۳۱ شهردار و مسائل مرتبط در ابتدای سال‌جاری موارد مورد بررسی قرار گرفت که یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت دهه کرامت بود که با هماهنگی با آستان قدس رضوی برنامه‌های تدوین می‌شود که به صورت منسجم مراسم دهه کرامت برگزار شود و یک جشن بزرگ در کشور برگزار کنیم که لبخند بر لب مردم بنشانیم.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین موضوعات مختلف دیگر مدیریت شهری مورد توجه قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله در ابتدای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ای را تدوین کنیم و این جلسات در ایام مختلف سال برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله هوشمندسازی پیشرو است، افزود: در حوزه خدمات شهری و پسماند نیز اقدامات بسیار خوب و بزرگی انجام شده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود، تأثیر مثبت مدیریت شهری در حوزه خدمات مختلف است، به خدماتی که توسط شهرداری کلان‌شهرها بدون کمک دولت صورت می‌گیرد باید توجه بیشتری شود؛ تبادل تجارب بین کلان‌شهرها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته وی، سه دهه پیگیر برای قانون درآمدهای پایدار بودیم اما آن چیزی که تصویب شد، مورد قبول شهرداری نبود.

قلندرشریف ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی دولت توجه خوبی به یارانه‌های بلیت ندارد که باید به این امر نیز توجه شود، دولت در حوزه بازآفرینی شهر قوانینی را تصویب می‌کند اما توجهی به آن ندارد که نتیجه آن افزایش حاشیه‌نشینی و بالا رفتن هزینه‌های شهرداری‌ها است.

شهردار مشهد در خصوص مطالبات شهرداری مشهد از دولت گفت: مطالبات امری طبیعی است که با توجه به خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌دهند و دستگاه‌های دولتی که در استان‌ها حضور دارند، برخی بدهکاری‌ها خود دستگاه‌های دولتی مستقر در استان و مشهد به شهرداری‌ها دارند و برخی مطالبات بر اساس قانون بودجه هست که باید دولت به شهرداری‌ها پرداخت کند که شهرداری‌ها از دولت مطالبه دارند پیگیر وصول آن هستیم که بتوانیم مطالبات را اخذ و در ارائه خدمات استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: مشهد بیش از ۳۰ همت مطالبه دارد که بیش از ۱۵ همت آن ثبت شده است که پیگیر آن هستیم.

کد خبر 745724

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است