Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@13:06:57 GMT

آخرین وضعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۳۴۵۹

«بحث تعطیلی یا عدم تعطیلی آزمایشگاه‌ها به عهده معاونت پژوهشی است.» مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: موضوع تعطیلی دانشگاه روز شنبه بعد از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - ایلنا نوشت: «سید مسعود موسوی شفائی» در مورد وضعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه با توجه به تعطیلات پیش روی استان تهران گفت: قرار است که معاونت پشتیبانی و منابع انسانی با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، در این خصوص برنامه ریزی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار باشد مشاغل سطح دو، سه و چهار از اول آذر ماه در شهر‌هایی که قرمز هستند از جمله تهران تعطیل شود دانشجویان هم در این رده قرار می‌گیرند و باید ببینیم معاونت پشتیبانی و منابع انسانی از این چه تفسیری خواهد داشت.

موسوی شفائی تاکید کرد: موضوع تعطیلی دانشگاه روز شنبه بعد از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص خواهد شد، اما بحث تعطیلی یا عدم تعطیلی آزمایشگاه‌ها به عهده معاونت پژوهشی است.

وی ادامه داد: به زودی مشخص خواهد شد که آیا منظور این است که دانشجویان به طور کامل حضور نداشته باشند یا فقط نیرو‌های ستادی در دانشگاه باشند. قاعدتا می‌شود با یک ظرفیت حداقلی که ستاد ایمنی دانشگاه در مورد آزمایشگاه‌ها تعیین می‌کند و با نظر استاد راهنما، مدیر گروه و مدیریت پژوهش‌های کاربردی ادامه فعالیت‌ها در دانشگاه و آزمایشگاه صورت بگیرد. از نظر کلاس‌های آموزشی مشکلی نداریم، زیرا همه کلاس‌ها بر اساس ساختار مجازی به صورت lms است.

موسوی شفائی بیان کرد: ترم گذشته کلاس‌ها در بستر lms اجرا شد و اکنون و با کیفیت خوبی در حال برگزاری است و فقط کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی باقی می‌مانند. از طرفی خدمات آموزشی از جمله گواهی‌های فارغ التحصیلی، دانش آموختگی، دانش نامه ها، تاییدیه‌ها و استعلام از جا‌های مختلف الکترونیکی شده و در حال انجام است. یعنی این دانش نامه‌ها و گواهی‌ها با پست به آدرس دانشجویان ارسال می‌شود و مشکل حضوری نداریم، مگر برای بعضی از دانشجویان که برای مشمولی نظام وظیفه و مواردی از این دست عجله دارند و به ما مراجعه می‌کنند که در این خصوص ما نیز با آن‌ها همراهی خواهیم کرد.

مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس افزود: ما اکنون به یکی دو روز زمان نیاز داریم تا معاونت پشتیبانی تعیین تکلیف کند که با تعطیلی تهران آیا دانشگاه کامل تعطیل می‌شود یا خیر. اگر کامل تعطیل شود دیگر بحثی وجود ندارد و اگر حالت نیمه تعطیل باشد حضور یک سوم پرسنل و کارکنان را با نظر مرکز بهداشت و با رعایت پروتکل‌ها خواهیم داشت. از طرفی با ظرفیتی که تعیین می‌کنند امور آزمایشگاهی را برای دانشجویان متقاضی اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما تعطیلی دو هفته‌ای و کامل تهران چه آسیبی به پژوهش‌هایی که متکی به زمان هستند وارد خواهد کرد؟ و چطور این بازه زمانی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی جبران خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر ما یک تقویم منعطف داریم و دانشگاه را با این شرایط سازگار کردیم و دانشجویان که از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه بر اساس تقویم آموزشی پیش رفتند و به شکل منظم در کلاس‌ها حضور داشتند.

او افزود: ممکن است به علت ضعف برخی از زیرساخت‌های اینترنتی که بیشتر شان مربوط به بیرون دانشگاه است مشکلاتی وجود داشته باشد، ولی ما برای دانشجویان ارشد و دکتری که از قبل در دانشگاه بودند مشکلی نداریم. دانشجویان نو ورود ارشد و دکترا را هم پذیرش کردیم و کلاس هایشان شروع شده است.

مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام به شکل مجازی صورت گرفته است، گفت: تمام فرایند ثبت نام در سال تحصیلی جدید الکترونیکی شد و به هیچ عنوان دانشجو نیازی به این نداشت که در دانشگاه حضور پیدا کند. در دانشگاه ما پذیرش حدود ۲۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۶۰۰ نفر دانشجوی دکتری تماما به صورت مجازی انجام شد.

موسوی خاطرنشان کرد: ما دیگر خودمان را با این چارچوب سازگار کرده‌ایم، چه در خدمات آموزشی و چه در برگزاری کلاس‌ها؛ بنابراین با دو هفته تعطیلی وقفه یا مشکل اساسی برایمان به وجود نمی‌آید. ولی در بخش پژوهش و آزمایشگاه دانشجویانی که در مرحله نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا هستند به آزمایش و آزمایشگاه نیاز دارند یا بعضی از رشته‌های ما در دانشکده کشاورزی، دانشکده منابع طبیعی و دانشکده مهندسی که دروس عملی دارند، ممکن است با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تا به امروز سعی شده با اعلام سطح‌بندی‌ها از سوی معاونت پژوهشی و کمیته ایمنی دانشگاه و همچنین مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، سطح خطر و مشکلات در دانشگاه به صورت هفتگی ارزیابی شود که این روند مشخص می‌کند در هر هفته ما به چه شکلی فعالیتمان را ادامه دهیم. البته این برنامه‌ها فشار مدیریتی زیادی به همکاران وارد می‌کند، زیرا دائما برنامه‌ها در حال تغییر است، ولی تاکنون چراغ پژوهش خاموش نشده و کار‌ها در حال انجام است، اما دو هفته تعطیلی باعث می‌شود در کار پژوهشی وقفه‌ای ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که آماری از تعداد دانشجویان شهرستانی که نتوانستند به سامانه آموزشی دانشگاه وارد شوند، دارید؟ گفت: فکر می‌کنم این آمار اندک باشد. اداره یادگیری الکترونیکی ما یعنی معاونت آموزشی هماهنگی بسیار خوبی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دادند و لینک‌هایی را که دانشگاه ما، از آن طریق آموزش الکترونیکی را انجام می‌دهد در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کرده است، از این رو دانشجویان ما به خاطر ورود به کلاس مجازی و الکترونیکی نباید بابت این ترافیک هزینه بپردازد.

موسوی گفت:، ولی مشکل دسترسی به اینترنت ممکن است در برخی نقاط وجود داشته باشد به همین خاطر به اساتید دو دستورالعمل داده شد، یکی اینکه نماینده کلاس آن را ضبط کرده و فایل صوتی‌اش را به طرق مختلف برای دانشجویان ارسال می‌کند، دوم اینکه استاد موظف است محتوای درس را در هر جلسه در قالب یک بسته‌ای برای دانشجویی که به سامانه متصل نشده ارسال کند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال من یک دانشجو دارم که در روستا زندگی می‌کند و دسترسی برایش مشکل است، اما مطالب را به این دو شیوه که گفتم به او می‌رسانیم و فایل‌های صوتی کلاس را در اختیارش می‌گذاریم و این وظیفه اساتید است.

مدیر آموزشی دانشگاه تربیت گفت: کرونا باعث شد برخی از ظرفیت‌ها را که فعال نکرده بودیم، فعال و آموزش ترکیبی را شروع کنیم. آموزش الکترونیکی ۱۰ سال است که در کشور وجود دارد و در برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های دکترا به صورت الکترونیکی است. مسلما رشته به رشته متفاوت است و بعضی از رشته‌ها که به جنبه عملی خیلی متکی هستند ممکن است قدری با افت و یا آسیب مواجه شوند و راه حلی که ما پیدا کردیم این بود که در دو مقطع که کرونا قدری کاهش یافت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقطع کوتاهی برای دو یا سه هفته دروس عملی را به صورت ضربتی برای آن رشته‌ها و دانشجویان برگزار کردیم که در تیر ماه بود.

مدیر آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه بسیار از اساتید با آموزش الکترونیکی آشنا نبوده‎اند، گفت: تقریبا ۹۰ درصد اساتید ما با ابزار‌های آموزش ترکیبی، lms چگونگی تولید محتوای درسی مجازی و اداره کلاس آشنا نبودند، اما اکنون این ظرفیت ایجاد شده و آن‌ها آشنایی لازم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: نحوه حضور اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها از اول آذر

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دانشگاه دانشجویان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان برای دانشجویان خواهد شد ستاد ملی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان آژانس شاغل در شهرداری از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار توجه به وضعیت معیشت و حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: در سال گذشته افزایش حقوق رانندگان توسط اعضای شورا مصوب شد، اما متأسفانه با برخی رفتارها و افزایش ساعت کاری این رانندگان به گونه‌ای عمل شد که گویا افزایش حقوقی اعمال نشده است.

وی افزود: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود تا این رانندگان زحمتکش نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند. در ضمن از مدیریت شهری قزوین خواستاریم تا درباره نحوه پرداختی حقوق رانندگان نظارت‌های بیشتری صورت گیرد تا این افراد شرمنده خانواده خود نباشند.

رئیس شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری شورا با هدف بررسی وضعیت فعالیت یا انحلال شرکت آرمان بنای قزوین، خاطرنشان کرد: در این جلسه وضعیت اقدامات و عملکرد شرکت آرمان بنای قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا فعلاً شرکت به فعالیت خود ادامه دهد و از انحلال آن جلوگیری شود.

فرمانی از بررسی لایحه حفظ و نگهداری دهکده طبیعت در جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی و املاک خبر داد و افزود: ضمن بررسی این لایحه بر لزوم توجه به پرداخت به موقع حقوق کارکنان و نیروهای شرکتی دهکده طبیعت تأکید جدی شد.

کد خبر 745671

دیگر خبرها

  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان