Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:27:44 GMT

گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت مسدود شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۴۰۹۰

گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت مسدود شدند

به گزارش خبرگزای فارس از قزوین، جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با آغاز بارش اولین برف در گردنه‌های پیچ بن و سپارده در الموت شرقی و غربی  به منظور حفظ ایمنی تردد کنندگان و پیشگیری از حوادث این دو گردنه توسط عوامل راهداری مسدود شدند.  

وی افزود:گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت، تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین، الموت به کلاچای قرار دارند و با توجه به شرایط خاص این مناطق هرسال به محض شروع بارش برف در آبان ماه توسط  راهداران مسدود  و در فصل بهار پس از پایان بارش ها بازگشایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی ادامه داد:گردنه پیچ بن با سه هزار و ۳۰۰ متر و گردنه سپارده با ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا از مرتفع ترین گردنه های استان قزوین بوده و در فصل زمستان با  بارش برف و پدیده کولاک مواجه هستند. 

حق‌لطفی با اشاره به آمادگی ۳۵۰ راهدار  به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه استان قزوین برای خدمت‌رسانی در ایام زمستان به هموطنان توصیه کرد در زمان بارش برف و سرمای هوا از سفرهای غیر ضروری خودداری و در صورت سفرهای ضروری خودروی خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کاربران جاده‌ای برای آگاهی از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها می‌توانند اطلاعات را  از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین گردنه پيچ بن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین استان قزوین پیچ بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اینک بارش باران در جاده های اصلی و فرعی شهرستان های درگز، کلات، مشهد بویژه در بخش احمدآباد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

یوسف بنی اسدی افزود :  همچنین بارش باران جاده های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده گردنه های تیوان و کبکان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان، بزرگراه باغچه- نیشابور در مسیر گردنه شریف آباد و جاده مشهد- کلات در گردنه گوجگی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: هم اکنون وضعیت جوی در سایر راه های استان به صورت نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد گزارش شده و تردد به صورت عادی و روان در این مسیرها جریان دارد.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش های بهاری امروز پنجشنبه نیز در استان تداوم خواهد یافت و بارش ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است

دیگر خبرها

  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی