Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: در ۲ هفته آینده نزدیک به ۷۵ درصد از فعالیت‌های اقتصادی کشور تعطیل و به موجب این امر فشارهای سنگینی بر اقتصاد وارد می‌شود و از سوی دیگر خسارت بزرگ‌تری یعنی در خطر بودن جان انسان‌ها ما را تهدید می‌کند و بایستی زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم تا بتوان از این شرایط بحرانی عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان و تمامی افرادی که در حوزه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، خسته شدند حتی محدودیت فعالیت برای گروه‌های شغلی بر وضعیت اقتصادی آنها خدشه وارد ساخته است اما با تمامی این مسائل باید با همکاری یکدیگر برای ریشه کن شدن این ویروس تلاش کنیم.

استاندار مرکزی گفت: در ۲ هفته آینده بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی انجام می‌شود.

مساجد پایگاه قرارگاه سلامت شهید سلیمانی

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سلامت شهید سلیمانی از امروز در راستای رصد بیماران کرونایی گفت: پایگاه‌های این قرارگاه مساجد هستند.

آقازاده عنوان کرد: با توجه به اینکه در طول اجرای محدودیت‌های کرونایی در ظرف این ۲ هفته مساجد به دلیل برگزاری نمازهای یومیه تعطیل است اما ائمه جماعات و سازمان تبلیغات در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی بر رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی مساجد نظارت کنند و نباید تجمعی ایجاد شود و این قرارگاه باید تنها مرکز تصمیم گیری و شروع عملیات مردمی باشد.

به گفته وی طرح محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته‌ای، یک طرح هماهنگ با دستگاه‌های اجرایی، شبکه راه‌ها، حمل و نقل، راهنمایی و رانندگی و کنترل فعالیت واحدهای صنفی است و همه ملزم به اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستند چرا که یک قانون است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: از مردم شهرهای دارای شرایط قرمز مواجه با کرونا از قبیل اراک، ساوه، شازند، دلیجان، کمیجان و خمین انتظار می‌رود در بسته بودن واحدهای صنفی در ظرف این دو هفته با مأمورین همکاری کنند و از فرمانداران نیز انتظار می‌رود پلمپ مغازه‌ها یا واحدهای صنفی که از این موضوع تمکین نمی‌کنند با تعامل و به صورت ارشادی انجام دهند.

آقازاده افزود: اگر مدیران در اجرای این محدودیت‌ها وظایف محوله شده خود را اجرا نکنند، برابر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت معرفی می‌شوند.

برگه‌های تردد توسط بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی صادر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه برگه‌های تردد توسط بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی صادر شود، افزود: اگر صدور برگه تردد برای فردی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، غیرضروری باشد، مدیر باید نسبت به اقدام انجام شده، حتماً پاسخگو باشد و مسئولیت هر گونه سوءاستفاده بر عهده بالاترین مسئول دستگاه اجرایی است و فرمانداران نیز نظارت خواهند داشت.

آقازاده عنوان کرد: در راستای اعمال محدودیت تردد، فرمانداران باید برگه عبور و تردد را صادر کنند و باید این برگه‌ها از یک فرمت خاص برخوردار باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید در ۲ هفته آینده از برگزاری جلسات، همایش، گردهمایی خودداری کرد، افزود: جلسات طی ۲ هفته اخیر در شهرهای قرمز باید حداکثر ۱۵ نفره باشد و حدالامکان جلسات حضوری برگزار نشود. در شهرهای نارنجی نیز حداکثر ۲۰ نفره باشد در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

آقازاده با اشاره به اهمیت بسته بودن بازارها و پاساژها در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا اظهار کرد: در شهرهای اراک، خمین و دلیجان که از بازار سرپوشیده و پاساژ برخوردار هستند، فرمانداران از هم اکنون با اتاق اصناف و واحدهای صنفی برای تعطیلی واحدها اقدام کنند.

کد خبر 5075146

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان هفته بسیج کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد شهرستان کرج بوشهر کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا هفته کتاب محدودیت های کرونایی دستگاه های اجرایی مقابله با کرونا ۲ هفته آینده واحدهای صنفی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین تا ساعت شش صبح روز شنبه یکم اردیبهشت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یدالله جهان‌تاب بعدازظهر امروز_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته این استان در محورهای مواصلاتی اظهار کرد: به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال‌جاری در محورهای مواصلاتی استان به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت شش صبح روز شنبه آتی در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است، افزود: همچنین تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و اعمال محدودیت قطعی تردد در این محور در روز جمعه سی ویکم فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت دو بعدازظهر از آزاد راه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران ادامه داد: از ساعت سه بعد از ظهر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد کامل، از ساعت پنج بعدازظهر از مرزن آبان به سمت تهران (مسیر شمال به جنوب) یک‌طرفه شده و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دوطرفه می‌شود.

جهان تاب با اشاره به اینکه ضمن اینکه در طی این مدت، تردد از مسیر قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، گفت: طی این مدت، تردد از مسیر قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهای که قصد عزیمت به چالوس را دارند از ساعت ۱۲ ظهر از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلرها چون انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه از این محور ممنوع است، تصریح کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی این استان را دارند، خواستار شر تا ضمن مدیریت سفر خود و رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

کد خبر 745809

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت