Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:45:45 GMT

مسوول اورژانس پلدشت، شهید راه دفاع از سلامت مردم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۷۴۳۴

مسوول اورژانس پلدشت، شهید راه دفاع از سلامت مردم شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر افزود: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و افزایش شیوع بیماری کرونا، موجب شهادت این خادم عرصه سلامت شد.

دکتر مهدی شاهی همچنین با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت این شهید مدافع سلامت جامعه آورده است: خبر درگذشت مدافع سلامت شهرستان پلدشت، مسوول خوش قلب و فداکار فوریت پزشکی شهرستان مرحوم «حجت ولی نژاد» که در راه خدمت به مردم و در خط مقدم مبارزه با این ویروس به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به خیل عظیم مدافعان سلامت پیوست، موجب تاثر و تالم شدید قلبی من و سایر همکاران حوزه سلامت شد؛ بی شک از دست دادن این عزیزان که با تخصص خود می توانند جان بسیاری از انسانها را نجات دهند، بسیار باعث تاثر و تاسف است و جامعه و مردم از بودن آنها و از خدمات ارزشمندشان محروم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: گلایه من به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت از کسانی است که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند، بدون توجه به فاصله گذاری های اجتماعی و بدون ماسک در خیابان ها و در مجالس حضور پیدا می کنند و این یعنی خودخواهی، که تاوان این بی احتیاطی ها و این خودخواهی ها را باید عزیزان این افراد و در نهایت همه مردم شهرستان و کادر بهداشت و درمان بدهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدشت اظهار امیدواری کرده است که با رعایت موارد بهداشتی توسط مردم و جدی گرفتن این ویروس دیگر شاهد از دست دادن هیچ عزیزی به خصوص همکاران حوزه سلامت استان نباشیم.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانداران منطقه، ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در پیامی جداگانه شهادت اولین مدافع سلامت شهرستان پلدشت را تسلیت گفتند.

پلدشت یکی از شهرهای سمالی استان آذربایجان غربی بوده که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی شهید پلدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی شهید پلدشت ویروس کرونا آذربایجان غربی شهید پلدشت اخبار کنکور بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

 به گزارش وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران