Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:00:54 GMT

آمادگی کرمان برای قطع زنجیره کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۷۷۱۸

آمادگی کرمان برای قطع زنجیره کرونا

پس از گذشت یکسال از شناسایی ویروس کرونا در دنیا، اغلب کشورها و مناطق جهان همچنان با این بیماری منحوس دست و پنجه نرم می کنند و همانطور که متخصصان بهداشت و درمان پیش بینی کرده بودند با آغاز فصل پاییز سرایت و ابتلا به ویروس کووید ۱۹ شدت بیشتری گرفته است.

شیوع گسترده ویروس کرونا و سیر صعودی مبتلایان به این بیماری، مسئولان را ناچار به وضع محدودیت های  ۲ هفته ای وسیع تری برای قطع زنجیره انتقال و کاهش تلفات انسانی در کشور کرد که در صورت اجرای دقیق دست اندرکاران و رعایت مردم، شاهد کاهش آمار بستری و تلفات انسانی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر طبق آخرین رنگ بندی شهرها توسط ستاد ملی کرونا از ۲۳ شهرستان استان کرمان، هشت شهرستان قرمز، چهار شهرستان نارنجی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که نشان می دهد، تقریبا نیمی از شهرهای استان درگیر شیوع  بالای بیماری هستند.

محدودیت هایی که از روز شنبه اول آذر در کشور و به تبع آن در استان کرمان به اجرا گذاشته می شود، شامل محدودیت وسیع فعالیت های شغلی و صنفی و محدودیت در تردد شهری، بین شهری و استانی است که در کنار آن برخی محدودیت های خاص هر منطقه نیز اعمل خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۸ آبان تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمان ۸۱۷ مورد بود که ۱۵۸ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است که تعداد موارد بستری از ابتدای اپیدمی ب ۱۲ هزار و ۲۲۷ مورد رسید.

همچنین با فوت ۳۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جابناختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ به یک هزا رو ۶۱۹  نفر رسید که زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان استان کرمان محسوب می شود.

۲نوع محدودیت کرونا در کرمان اجرا می شود

مسئولان ارشد استان کرمان، همگام با محدودیت های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا، بر اجرا و نظارت کامل این محدودیت ها در استان تاکید دارند.

استاندار کرمان در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور شهر کرمان گفت: اجرای محدودیت های شرایط کرونا را در استان با جد دنبال می کنیم و از مردم انتظار داریم در اجرا با مسئولان همکاری کنند.

علی زینی وند با بیان اینکه ۲ نوع محدودیت بنا به شرایط در استان کرمان اجرا می شود افزود: بخشی از محدودیت ها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است که اجرای آنها الزامی و در روزهای آینده محدودیت های جامعی براساس وضعیت شهرها به لحاظ شیوع کرونا اعمال می شود.

وی بیان کرد: تعدادی از محدودیت ها نیز بر اساس شرایط و اقتضائات توسط ستاد کرونای استان در شهرستان ها تصویب و اجرا خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر اولویت نخست در کشور و استان بیماری کرونا است تاکید کرد: با هر کسی که با این اولویت ها در تضاد باشد، برخورد قاطعی می کنیم و حتی مدیران متضاد برکنار می شوند.

وی با اشاره به شرایط حاد بیماری کرونا در استان کرمان تصریح کرد: مردم دستورالعمل های بهداشتی را حتما رعایت کنند و باید با پیشگیری از گسترش بیماری کرونا تلفات و خسارات انسانی را کاهش بدهیم.

زینی وند با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان در طول شیوه بیماری کرونا افزود: اگر حجم بیماران زیاد شود کیفیت مراقبت ها کاهش پیدا می کند، از مردم درخواست داریم که با رعایت پروتکل ها به ما در کنترل بیماری کمک کنند.

وی تاکید کرد: با وجود محدودیتی که از هفته آینده در استان به احتمال فراوان اجرا می‌شود، تلاش می‌کنیم که ورودی بیمارستان ها را کاهش و پیک مبتلایان را کنترل کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: متاسفانه شرایط این استان به گونه ای است که دوره پیک کرونا طولانی مدت است و علت اقلیم آب و هوایی متفاوت استان کرمان را در اوج پیک نگه می دارد لذا دوره درگیری ما با کرونا بیش از سایر استان های کوچک خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه ها باید در مقابله با کرونا پای کار بیایند زیرا این اپیدمی با دستگاه خاصی کنترل نمی شود لذا فعالیت را بیشتر و وظایف خود را انجام دهند و بار اضافه بر کشور و دولت باید بین تمامی بخش‌ها توزیع شود.

اعمال محدودیت ها چاره قطع زنجیره کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان اینکه همکاران شاغل در بخش بهداشت و درمان شرایط سختی سپری میکنند تصریح کرد: نتیجه اعمال محدودیت ها ۲ هفته بعد مشخص می شود و هر چه زودتر توصیه ها و دستورالعمل ها رعایت شود، نتیجه گیری زودتر انجام می شود.

حمید رشیدی نژاد افزود: همکاری خوبی در هفته گذشته با سپاه ثارالله کرمان داشتیم که ۲ هزار تخت نقاهتگاهی توسط سپاه و نیروهای مسلح آماده شده و ۲ هزار تخت نیز در بیمارستان‌های سطح استان آماده کردیم.

وی تصریح کرد: ۶۵ درصد تخت های بیمارستانی استان توسط بیماران کرونا اشغال شده اند که اگر آمار مبتلایان به همین صورت افزایش پیدا کند، در آینده کمبود تخت بیمارستانی پیدا می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: جایگزین کردن کادر درمانی بیمارستان ها نیز به لحاظ نیروی انسانی سخت است و حتما باید با همکاری همه زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

وی اظهار داشت: تنها چاره قطع زنجیره انتقال کرونا، اعمال محدودیت ها در جامعه است، هر چند ضررهای مالی و اقتصادی بهمراه دارد، اما حفظ جان و سلامت مردم با ارزش تر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: با فوت۴۸۰ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۳۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۰۱ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۶ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان علی زینی وند بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان علی زینی وند بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا ویروس کرونا کرمان علی زینی وند بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور کووید۱۹ در کشور بیماری کرونا بیمارستان ها ویروس کرونا استان کرمان قرار دارند قطع زنجیره محدودیت ها ساعت گذشته ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا